سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۱

غذاهایی که به مردان بیشتر آسیب می زند

دوشنبه ۱ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۴
کد مطلب: 429292
تحقیقات انجام شده در دانشگاه تگزاس آمریکا نشان می دهد که رژیم غذایی چرب ضرر بیشتری برای مردان نسبت به زنان دارد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، تحقیق دانشمندان روی حیوانات نشان داد که غذاهای پرچرب موجب ایجاد التهاب روی مغز موش نر می شود. همچنین پژوهشگران دریافته‌اند که مغز حیوانات ماده توسط ماده‌ای‌ به نام استروژن (هورمون تولیدشده در مغز) محافظت می‌شود.

در این بررسی، موش‌های نر و ماده به دو گروه با رژیم غذایی معمولی و با رژیم غذایی دارای چربی بالا که حدود ۴۲ درصد چربی داشت، تقسیم شدند.

رژیم غذایی پرچرب معمولاً با کربوهیدرات‌های زیادی هم همراه بود و ارتباط زیادی با غذاهای پراکنده‌ای که انسان‌ها استفاده می‌کنند نیز داشت.

دکتر «دبورا کلژ»، سرپرست تیم مطالعاتی در دانشگاه تگزاس، می گوید: «غذاهایی با چربی بالا بسیار خوشمزه و مشابه غذاهایی مانند برگر و سرخ کردنی بود که انسان‌ها استفاده می‌کنند؛ بعد از ۱۶ هفته مصرف غذای پرچرب مشخص شد موش‌های نر دارای علایم التهاب مغزی بودند اما موش‌های ماده چنین علایمی را نداشتند.»

به گفته پژوهشگران اگر تحقیقات ما نشان دهد که «التهاب مغزی موش‌های نر با خوردن غذاهای پرچرب» بر روی انسان نیز صحت دارد، مجموعه ایی از رژیم‌های غذایی کاربردی برای مردان و زنان در آینده قابل اجرا خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *