جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر صورت گرفت؛

تقدیر روحانی از نیروی انتظامی

يکشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۴۰
کد مطلب: 429159
رئیس‌جمهور گفت: با فداکاری نیروهای مردمی و انتظامی از انتقال گسترده مواد مخدر به سمت غرب و به‌ویژه اروپا تا حد امکان جلوگیری شد اما سایر کشورها بدانند که مشکل مواد مخدر فقط مربوط به ایران نیست.
به گزارش جهان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست‌جمهوری، جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر به ریاست رییس جمهور تشکیل و چند طرح پیشنهادی از جمله طرح جامع صیانت از خانواده معتادان بهبود یافته تصویب شد.

رییس جمهور در این جلسه با تاکید براینکه معتادان، اعضایی از جامعه هستند که گرفتار شده‌اند گفت: برای نجات افرادی که گرفتار معضل اعتیاد شده اند باید همه نهادهای مرتبط، تلاش های خود را متمرکز کنند.

حجت الاسلام حسن روحانی، مشارکت گسترده تر سازمان های مردم نهاد را در بخش پیشگیری و درمان معتادان ضروری دانست و اظهارداشت: جمع آوری معتادان، درمان و صیانت آنها پس از طی دوره درمان، امور مهمی هستند که باید به تدریج و با انجام مراقبت های لازم، به گروههای مردم نهاد واگذار شود.

رییس جمهور همچنین به موضوع کنترل مرزها و فداکاری و مجاهدت های نیروهای نظامی و انتظامی برای جلوگیری از قاچاق مواد مخدر اشاره کرد و گفت: با فداکاری نیروهای مردمی و انتظامی، از انتقال گسترده مواد مخدر به سمت غرب و به‌ویژه اروپا از طریق ایران تا حد امکان جلوگیری شده اما آنها وسایر کشورها نیز باید درک کنند که مشکل مواد مخدر فقط مربوط به ایران نیست و در این عرصه باید مسوولیت‌های خود را بپذیرند و انجام دهند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه باید آسیب ها و خطرات اجتماعی را دسته بندی کنیم و در مرحله بعدی ، همه دست به دست هم، توان خود را برای مبارزه با این آسیب ها متمرکز کنیم، گفت: یکی از نکاتی که در این فرایند باید مورد توجه قرار گیرد درک بیشتر نسل جوان از خطرات اینگونه مواد است. باید راه تفریح و نشاط سالم جوانان بیش از پیش هموار شود.

در این جلسه ابتدا رحمانی فضلی وزیر کشور و دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر، ضمن ارائه گزارش از عملکرد این ستاد و ارزیابی چالش‌های پیش رو، پیشنهاداتی را مطرح نمود.

طرح جامع صیانت از خانواده معتادان بهبود یافته، طرح پوشش بیمه پایه برای درمان معتادان و در اولویت قرار گرفتن ۴ استان سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان و آذربایجان غربی در طرح جامع صیانت از جمله پیشنهاداتی بود که مورد تصویب قرار گرفت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *