پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱

عملکرد ضعیف سازمان‌ملل در ژنو

شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۵۹
کد مطلب: 428931
عضور ارشد شورای سیاسی جنبش انصار الله یمن از نحوه برگزاری کنفرانس ژنو از سوی سازمان ملل و ناتوانی اسماعیل ولد الشیخ احمد انتقاد کرد.
به گزارش جهان به نقل از العالم، محمد البخیتی عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن گفت: واقعیت این است که شاید این نخستین بار است که ما شاهد ابهام و بی نظمی گسترده ای در کنفرانسی که مسئولیت نظم آن بر عهده سازمان ملل است، هستیم. البته باید گفت این کنفرانس یک بار از سوی اسماعیل ولد الشیخ احمد به تعویق افتاد، زیرا قرار بود در ۲۸ ماه مه کنفرانس ژنو برگزار شود و ناگهان با فشار عربستان سعودی به تعویق افتاد.

وی افزود: متأسفانه فرستاده سازمان ملل در امور فردی بی اراده است و قادر به اداره گفتگوها نیست. ما از وی خواستیم به طور شفاف به ما بگوید کدام طرف ها در گفتگوهای ژنو شرکت خواهند کرد.
وی در پاسخ به ما گفت: وی پس از درخواست ما اعلام کرد، چهار گروه در کنفرانس ژنو شرکت خواهند کرد که عبارتند از، جنبش انصار الله و متحدانش، حزب کنگره ملی، جنبش جنوب یمن و ائتلاف احزاب یمنی .

وی افزود: ما پس از مدتی دریافتیم خالد البحاح و منصور هادی (رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن) خود را به عنوان طرف دیگر گفتگوها مطرح کرده اند، این مسئله برخلاف توافق های صورت گرفته بود.
وی درباره خواسته های طرف مقابل گفت: متاسفانه سازمان ملل در کنفرانس ژنو وارد بحث های جانبی شد که باید از سوی گروه های یمنی به آن پرداخته می شد اما در مقابل از انجام مسئولیت های خود از جمله آتش بس انسانی در یمن بازماند.

وی افزود: امروز مردم یمن تحت شدیدترین محاصره قرار گرفتند و این به معنای مجازات همه ملت این کشور بر خلاف قوانین سازمان ملل است.

وی گفت: ما می بینیم خالد البحاح در اظهارات احمقانه می گوید، ما آتش بس موقت و تاکتیکی را نمی پذیریم زیرا گروه انصار الله از آن سوء استفاده می کند. وی تفاوت میان آتش بس و توقف جنگ را نمی فهمد. زیرا اساسا آتش بس دائم اشتباه است.

عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن گفت: اسماعیل ولد الشیخ احمد هرگز توانایی اداره کنفرانس بین المللی را ندارد.

وی افزود: خالد البحاح با این ادعا که ما نمی خواهیم با برقرای آتش بس به انصار الله فرصت سوء استفاده بدهیم. تا کنون هشتاد روز از جنگ عربستان سعودی علیه مردم یمن می گذرد اما ارتش و نیروهای کمیته های انقلابی مردم یمن در مناطق مختلف این کشور همچنان پیشروی می کنند.
از این رو وضعیت نظامی و راهبردی به نفع ارتش و جنبش انصار الله است. تنها نگرانی ما برداشتن محاصره است.

محمد البخیتی گفت: برای من جالب توجه است آنهایی که در ریاض حضور دارند و تلاش می کنند حملات تجاوزکارانه عربستان علیه ملت یمن ادامه یابد، چگونه با ملت یمن روبرو خواهند شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *