پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

ایران و روسیه مصمم به توافق تا ۳۰ ژوئن

شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۲
کد مطلب: 428813
وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که ایران و ۱+۵ مصمم هستند که در بازه زمانی تعیین شده که همان ۳۰ ژوئن است به توافق جامع هسته‌ای دست پیدا کنند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که گروه ۱+۵ ( آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) و ایران مصمم هستند که در چارچوب زمانی برنامه‌ریزی شده به توافق جامع نهایی در خصوص برنامه هسته‌ای ایران دست پیدا کنند.

دور نهایی مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ با حضور نمایندگان این کشورها در وین در جریان است و وزارت خارجه روسیه در حالی اعلام کرده است که طرفین مذاکره مصمم هستند تا پایان ۳۰ ژوئن (۱۰ تیرماه) به توافق جامع هسته‌ای برسند که هنوز اختلافات زیادی در خصوص موضوعات کلیدی برجای مانده است.

«جان کربی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز جمعه (دیروز) در کنفرانس خبری روزانه خود اظهار کرد ایران بایستی «قبل از» توافق هسته‌ای با گروه موسوم به ۱+۵ مسئله ابعاد احتمالی را حل کند، وگرنه توافقی در کار نخواهد بود.

حدود ده روز پیش خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داده بود مقامات غربی و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر خلاف اصرار گذشته خود شرط حل و فصل موضوع PMD قبل از ضرب‌الاجل ۳۰ ژوئن را کنار گذاشته و آن را به بعد از توافق هسته‌ای احتمالی موکول کرده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که احتمالاً وزرای خارجه ایران و ۱+۵ هفته آینده و احتمالاً بین ۲۵ تا ۳۰ ژوئن به تیم مذاکرات خواهند پیوست و با یکدیگر نشستی را برگزار خواهند کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *