پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
عضو شورای مرکزی بسیج جامعه پزشکی:

اگر بگذارند، پزشکان ایرانی به یمن میروند

جمعه ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۴:۵۰
کد مطلب: 428669
عضو شورای مرکزی بسیج جامعه پزشکی گفت: هنوز روحیه ایثار در بین پزشکان ایرانی هست و اگر امکانش فراهم شود، پزشکان ایرانی برای کمک به مردم مظلوم یمن، سوریه و عراق اعزام می شوند.
به گزارش جهان، حسن ابوالقاسمی، عصر پنجشنبه در حاشیه سی امین محفل انس تیم های اضطراری دوران دفاع مقدس و بسیج جامعه پزشکی در مسجد الزهرای دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی به خبرنگار فارس گفت: برگزاری این محفل ابتکار خوبی است که بسیج طی ۳۰ سال گذشته حفظ کرده و همه کسانی که در دوران دفاع مقدس و کمک به رزمندگان نقش داشتند را دور هم جمع می کند.

وی ادامه داد: افراد زیادی از جامعه پزشکی اعم از پزشک و پرستار و متخصصان بودند که برای نجات جان رزمندگان در جبهه ها حضور داشتند و امروز هم یاد و خاطره آنها برای ما روحیه بخش است.

رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: ما امروز در دنیایی زندگی می کنیم که ظلم و جور کفار در اقصی نقاط دنیا وجود دارد و وقتی به این فکر می کنیم که اکنون عزیزانی هستند که در یمن، عراق یا سوریه با مشکلات زیادی درگیر هستند و جانشان در خطر است، وظیفه داریم به آنها کمک کنیم.

ابولقاسمی افزود: اگر بتوانیم در بسیج جامعه پزشکی در سالهای آینده به این محفل انس ابعاد بین المللی هم بدهیم و افراد و پزشکان شاخص عراقی یا یمنی را که اکنون در خدمت مردم مظلوم کشورشان هستند، و در جنگ با داعش حضور دارند، دعوت کنیم کار پسندیده ای است.

عضو شورای مرکزی بسیج جامعه پزشکی گفت: جامعه پزشکی ایران هم همواره در گفتار و سخنان خود حامی مردم مظلوم این کشورها بوده و در عمل نیز اگر امکانش فراهم شود و راه باز شود، تعداد زیادی داوطلب از جامعه پزشکی خواهیم داشت که به این کشورها اعزام می شوند کما اینکه اعزام تیم های پزشکی را نیز به این کشورها در گذشته داشته ایم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *