سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

سازمان ملل خواستارارسال فوری غذا به یمن

پنجشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۵۴
کد مطلب: 428639
فائو و برنامه جهانی غذا از نهادهای وابسته به سازمان ملل، ضمن درخواست برای ارسال فوری غذا و دارو به یمن اعلام کردند که ۱۳ میلیون یمنی با گرسنگی دست و پنجه نرم می‌کنند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، سازمان ملل درباره معضل گرسنگی یمنی‌ها به دلیل محاصره این کشور ناشی از حملات عربستان سعودی هشدار داد.

در حالی که حملات عربستان سعودی به مردم یمن همچنان ادامه دارد، سازمان ملل درباره وضعیت انسانی ناگوار مردم یمن و نیاز فوری آنها به غذا، دارو و مواد سوختی هشدار داد.

به گزارش رویترز، «فائو» و برنامه جهانی غذا هشدار دادند که از زمان تشدید درگیریها از اواخر ماه مارس تاکنون، تعداد یمنیهایی که با گرسنگی مواجهند با افزایش ۱۷ درصدی، به ۱۳ میلیون نفر افزایش یافته که ۶ میلیون نفر از این تعداد با خطر گرسنگی مفرط و قحطی دست و پنجه نرم می‌کنند.

این نهادهای بین‌المللی وابسته به سازمان ملل همچنین هشدار دادند که از مجموع ۲۲ استان یمن، ۱۹ استان این کشور با بحران کمبود مواد غذایی مواجه هستند.

در بیانیه روز پنجشنبه این نهادها آمده است: «درگیری و کمبود مواد غذایی و سوخت در بازار، یمن را به سمت ایست و توقف کامل از منظر بهداشت و امنیت غذایی سوق می‌دهد و در حال بردن این کشور به سمت فاجعه است».

نهادهای سازمان ملل همچنان اعلام کردند: «یمن شدیدا به توقف درگیریها، افزایش دسترسی و کمک مالی برای کمکهای انسان دوستانه و ازسرگیری فوری واردات نیاز دارد».
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *