پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲

واکنش سفیرایران به ادعای وال‌استریت‌ژورنال

پنجشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۱
کد مطلب: 428612
سفیر ایران در کابل گفت: کار کردن با گروه‌ها و جریان‌های افراطی که تعهد و تعلق خاصی به هیچ حاکمیت منطقه ندارند، عواقب خوبی نداشته و ما حاضر نیستیم وارد این موضوع شویم.

به گزارش فارس، «محمدرضا بهرامی» سفیر ایران در کابل در گفت‌وگویی اختصاصی با تلویزیون طلوع نیوز، طالبان و دیگر گروه‌های تروریست را ابزار تولید بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه ‌دانست و گفت که این گروه‌ها تهدیدی برای منطقه و جهان هستند.

بهرامی افزود: کشورش به هیچ عنوانی از این گروه‌ها حمایت نمی‌کند.

سفیر ایران در کابل اظهار داشت: ایران و طالبان هیچ رابطه‌ای ندارند؛ در راهبرد امنیتی ایران هیچ پیوندی با گروه‌های هراس افکن تعریف نشده و هرگونه ارتباط با این گروه‌ها به ضرر ایران، منطقه و خارج از منطقه است.

بهرامی ادامه داد: ما ۱۰۰۰ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان داشته و در راهبرد دائمی ما توسعه و حمایت از دولت مرکزی افغانستان وجود دارد. ما از این گروه‌ها حمایت نمی‌کنیم.

سفیر ایران در کابل افزود: هر پدیده‌‌ تندرو برای منطقه تهدیدی جدی است، از همین رو کشورهای منطقه باید برای تقویت از دولت افغانستان همکاری کنند و با تندروی مبارزه نمایند.

این دیپلمات ایرانی تصریح کرد: کار کردن با این گروه‌ها و جریان‌های افراطی که تعهد و تعلق خاصی به هیچ حاکمیت منطقه ندارند، عواقب خوبی نداشته و ما حاضر نیستیم وارد این موضوع شویم. هر جریان افراطی تهدیدی برای منطقه است.

بهرامی گزارش چند روز قبل وال استریت ژورنال را درباره‌ تامین گروهی از طالبان توسط ایران در افغانستان برای رویارویی با داعش را بی‌بنیاد و غیر منطقی دانست.

وی افزود: این گزارش مستند نبوده و ادعاهای واهی را مطرح می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *