پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

اوباما: ما و کنگره در یک تیم هستیم

پنجشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۳۶
کد مطلب: 428561
رئیس جمهوری آمریکا در توجیه اختلافات موجود بین کنگره و دولت این کشور گفت هر دو در یک تیم هستند که همان تیم آمریکا است.
به گزارش جهان به نقل از مهر، «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا در تلاش برای بی اهمیت نشان دادن اختلافات بین دولت خود و کنگره این کشور مدعی شد هر دوی آنها در مسیر دمکراسی حرکت می کنند.

وی که در جمع نمایندگان کنگره و اعضای خانواده آنها در محوطه کاخ سفید سخن می گفت بدون اشاره به مخالفت های بی شمار کنگره با لایحه های مطرح شده از سوی دولت خود گفت این دو در یک تیم یعنی تیم آمریکا قرار دارند.

این اظهارات چند روز پس از مخالفت اکثریت هم حزبی های اوباما با معاهده تجارت آزاد آمریکا با اروپا بیان می شود. جالب اینجا است که بر خلاف روال معمول در آمریکا، دولت اوباما در مورد این موافقتنامه تجاری، بیشتر از حمایت جمهوریخواهان برخوردار است تا دموکرات ها.

گفتنی است این موضوع هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری را در موقعیت پیچیده ای قرار می دهد و ممکن است این قرارداد تجاری را به یکی از مسائل مهم مبارزات انتخاباتی ۲۰۱۶ تبدیل کند
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *