جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

آلمان خواستار لغو حکم اعدام مرسی شد

پنجشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۱۰
کد مطلب: 428540
دولت آلمان خواستار لغو حکم اعدام "محمد مرسی"، رئیس جمهوری برکنار شده مصر شد.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از روزنامه "پاسایر نویه پرسه" خبرداد: آلمان خواستار لغو حکم اعدام " محمد مرسی" رئیس جمهوری برکنار شده مصر شد.

"استفان زایبرت" سخنگوی دولت آلمان در این باره ابراز امیدواری کرد که حکم اعدام تصویب شده علیه مرسی در چارچوب درخواست تجدید نظر لغو شود.

حکم اعدام "محمد مرسی" روز سه شنبه با وجود اعتراض های بین المللی توسط دادگاهی در قاهره تایید شد. حالا به صورت خودکار مذاکرات و جلسات تجدید نظر آغاز می شود. محمد مرسی ۶۳ ساله اولین رئیس جمهوری منتخب ملت در مصر بوده است.

حدود یک سال پیش وی بعد از اعتراضات گسترده توسط ارتش این کشور به رهبری عبدالفتاح السیسی برکنار شد.

دبیر کل سازمان ملل نیز درباره تصویب حکم اعدام برای "محمد مرسی" ابرز نگرانی کرد. وی نگران این مسئله است که این حکم تاثیرات منفی روی پایداری مصر داشته باشد. سازمان ملل اساسا مخالف حکم اعدام است. مذاکرت تجدید نظر باید منصفانه و قانونی جریان یابد.

دولت مصر ابتدا در برابر این انتقادات بین المللی هیچ اظهار نظری نکرد. به گزارش رسانه های محلی، رئیس جمهوری مصر تنها روز چهار شنبه و یک روز قبل از شروع ماه رمضان حدود ۱۶۵ زندانی جوان را عفو کرد که البته در بین افراد آزاد شده هیچ زندانی معروفی دیده نمی شد.

روز سه شنبه نیز سازمان عفو بین الملل حکم علیه محمد مرسی را بسیار ناعادلانه توصیف کرده و آن را بی توجهی آشکار به حقوق بشر دانست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *