پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۱
۴
اولين جلسه توجيهي اعضاء انصارحزب‌الله

حضورما همراهی با نیروی‌انتظامی‌باشد

پنجشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۰۳
کد مطلب: 428528
اراده گروه‌هاي مختلف حزب الله بر اين است تا در روز موعود در مقابل ورزشگاه آزادي حضور بازدارنده خود را اعلام كند، چرا كه هنوز ابطال آئين نامه خلاف شرع در وزارت كشور اعلام نشده و البته سابقه نشان داده كه در صورت تعلل و غفلت ممكن است طرف مقابل اقدام خود را انجام دهد...
به گزارش جهان، يالثارات به نقل از پایگاه خبری انصارحزب‌الله نوشت: انصار حزب الله تهران ، با فراخوان اعضاء خود اولين جلسه توجيهي براي حضور در ورزشگاه آزادي ۱۲ هزار نفري را برگزار نمود. در اين جلسه كه روز دوشنبه مورخ ۲۵ خرداد ماه سال جاري در حسينيه دفتر مركزي انصارحزب‌الله برگزار شد، عبدالحميد محتشم دبيركل انصارحزب‌الله براي حضار به سخنراني پرداخت.

وي در مطلع بحث خود به آيه ۱۵۰ سوره نساء استناد نمود كه مي فرمايد: «إِنَّ الَّذينَ يَکْفُرُونَ بِاللَّهِ وَ رُسُلِهِ وَ يُريدُونَ أَنْ يُفَرِّقُوا بَيْنَ اللَّهِ وَ رُسُلِهِ وَ يَقُولُونَ نُؤْمِنُ بِبَعْضٍ وَ نَکْفُرُ بِبَعْضٍ وَ يُريدُونَ أَنْ يَتَّخِذُوا بَيْنَ ذلِکَ سَبيلاً»، و اين آيه را ناظر به شرايط كساني دانست كه قصد دارند با زير پا گذاشتن حدود الهي زنان را به ورزشگاه‌هاي مردان وارد كنند.

دبيركل انصارحزب‌الله در تصريحات خود گفت: اگر انسان اسلام را آنگونه كه خدا و رسول و ائمه تشريح كرده اند دريابد، موفق به شناخت جايگاه خود مي شود كه همانا تسليم محض در برابر احكام شريعت است. بنابراين اگر تسليم محض را مهم‌ترین ویژگی حاكم بر يك مسلمان واقعي بدانيم، نقطه مقابل آن رويه هاي جاري در دوران جديد ليبرال مسلكي است. يعني كفر در زمان ما در مكتب ليبراليسم متجلي است. بر اين مبنا ليبراليسم يك گرايش انتزاعي محض نيست ، بلكه يك مكتب است كه در مقابل اسلام و مسلماني قد علم كرده كه از نمودهاي آن لا ابالي گري و ولنگاري است.

دبير كل انصارحزب‌الله لا ابالي‌گري و ولنگاري را مسئله‌اي دانست كه كشور در ۲ سال اخير و البته سالهاي قبل از آن در دوره خاتمي و با غلظت كمتري در دوره احمدي نژاد با آن دست به گريبان بوده است. وي برهمين اساس افزود: اتفاقا در دوره آخر الزمان شناخت كفر و مصاديق آن است كه مي تواند انسان را بر راه راست ثابت قدم نگاه دارد. اين شناخت و بصيرت است كه مي تواند راه نجات باشد و ما را از سايريني كه در مقابل اسلام ايستاده اند تفكيك كند. آيه ۱۵۰ سوره نساء در واقع شرح حال كافران ليبرال مسلك است كه برخي آيات الهي را كه به نفع آنان است قبول دارند و به برخي ديگر كه با منافع آنان در تضاد است كفر مي ورزند.

عبدالحميد محتشم دفاع يك فرد خاص از حق مردم در مسئله لغو كنسرت‌هاي حرام از سوي ناجا را نيز در همين چارچوب ارزيابي كرد و گفت: در مغلطه اربابان اين ادبيات ، از رفتن به كنسرت هاي حرام با عنوان «حق الناس» ياد مي شود و مصداق آن نيز تضييع حقوق كساني تعريف مي شود كه پول خود را خرج خريد بليط كرده اند و به دليل لغو كنسرت توسط نيروي انتظامي يا حزب الله از حق خود محروم شده اند.

عبدالحميد محتشم با استناد به بخشي از آيه۱۵۰ سوريه نساء كه مي فرمايد «وَ يُريدُونَ أَنْ يَتَّخِذُوا بَيْنَ ذلِکَ سَبيلاً» گفت: بر اساس اين آيه كفار به بخش هايي از احكام الهي ، كساني هستند كه با استفاده از روش ايمان ورزيدن به بعض و كفر ورزيدن به بعضي ديگر از آيات خداوند به دنبال بازكردن راه خودشان هستند نه به دنبال دين.

دبيركل انصارحزب‌الله پس از اين به بحث بند «م» وصيت نامه امام راحل و تكليف حزب‌الله در آن اشاره كرد و با استناد به آن گفت: برخي اين سوال را مطرح مي كنند كه مگر در كشور قانون حكم فرما نيست كه عده اي بخواهند علي الراس براي مقابله منكرات وارد عمل شوند؟

وي با اشاره به شبهاتي كه در اين زمينه مطرح است گفت كه عده اي بند «م» وصيت نامه امام خميني را در مقابل قانون می‌پندارند و عده اي ديگر صريحا يا تلويحا، بند «م» وصيت نامه امام را فاقد اعتبار اجرایی قلمداد مي كنند.

عبدالحميد محتشم با استناد با رواياتي كه پيامبر گرامي اسلام و ائمه معصومين را پدران امت مي نامند گفت: اكنون ما در دوره امام عصر زندگي مي كنيم. در حالي كه ايشان از ديده هاي ما غايب هستند فرموده اند در اين شرايط به نايبان برحق ايشان رجوع كنيم. حال اين نواب با استقرار جمهوري اسلامي در جايگاه ولي فقيه به حاكميت دست پيدا كردند كه مصدايق آن حضرت امام خميني رحمت‌الله عليه و مقام معظم رهبري هستند.

مسئله اينجاست كه حيات امام خميني در ميان حزب الله منحصر به حضور فيزيكي ايشان نيست و در كل زمان جاري است. وصيت نامه ايشان نيز از مصاديق اين جريان دائمي حضرت امام بين حزب‌الله است.

دبيركل انصار حزب‌الله وصيت نامه امام راحل را با استناد به نوشتار خود حضرت امام در وصيت نامه سياسي الهي ايشان، با ثقلين قياس كرد كه بعد از رسول گرامي اسلام در بين مسلمانان باقي ماند تا آنان را از انحراف محفوظ بدارد.

دبيركل انصار حزب‌الله در ادامه افزود: بنابراين وصيت نامه امام خميني با وصيت نامه يك مومن عادي تفاوت بنيادين دارد و تا زماني كه ولي زمان تصريح يا نظر خاصي در مورد آن ارائه ندهند همچنان مبناي عملكرد نيروهاي حزب الله است.

عبدالحميد محتشم با قرائت بند «م» وصيت نامه امام خميني ، قرار دادن قيد «هر زمان» در آن را شاهدي براي سخنان خود در نظر گرفت و به مرور تكاليف تعيين شده براي حزب‌الله در اين بند وصيت نامه امام خميني پرداخت.

وي با استناد به عملكرد كُفر مسلکانه برخي مسئولين به احكام الهي در قبال مسائل مختلف و از جمله كنسرت ها، اتخاذ اين رويه كه اتفاقا لباس قانون نيز به آن پوشانيده مي‌شود را دليل حضور حزب الله در عرصه عمل عنوان كرد كه با هوشياري موفق شدند طي سال گذشته در نقاط مختلف كشور ۳۵ كنسرت را تعطيل كنند.

دبيركل انصار حزب الله در ادامه افزود: در مورد غائله ورزشگا ه ها از زمان آغاز زمزمه هاي آن توسط مولاوردي معاون رئيس جمهور در امور زنان، «انصار» نيز اقدامات خود را براساس ترتيبات بند «م» آغاز نمود كه هشدار هاي رسانه اي و مراجعه به مراجع ذيصلاح و اصحاب تريبون از جمله آن بود. اما متاسفانه بايد گفت در اين مورد، دولت يك كار سيستمي و در هم پيچيده را آغاز كرده بود.

براساس شكايتي كه به دادستان كل كشور ارجاع شد و ايشان نيز دستور رسيدگي به آن را به قاضي سراج در سازمان بازرسي كل كشور دادند مشخص شد وزارت كشور ، وزارت ورزش و نيروي انتظامي آئين نامه‌اي خلاف شرع را تنظيم كرده‌اند تا براساس آن به ورود زنان به ورزشگاه‌ها مشروعيت ببخشند.

اين در حالي است كه مقام معظم رهبري طي دو مرحله در سالهاي ۸۲ و۸۵ صريحا دستور منع اين اقدام را صادر كرده و آن را اقدامي خلاف شرع و عقل و قانون قلمداد فرموده بودند. حالا هم كه گروه‌هاي مختلف حزب‌الله به ميدان آمده اند و طرف مقابل مجبور به عقب نشيني هاي محسوسي شده ، هنوز دست بردار نيستند و با استناد به تحريم احتمالي فدراسيون بين المللي واليبال ظاهرا قصد دارند حدود ۲۰۰ نفر از زنان مثلا ورزشكار را براي تماشاي مسابقه واليبال به ورزشگاه ۱۲ هزار نفري آزادي ببرند.

عبدالحميد محتشم در ادامه با استناد به اظهارات فرمانده محترم ناجا كه اعلام كرده بود جلوگيري از ورود زنان به ورزشگاه ها را وظيفه ذاتي و شرعي نيروي انتظامي است گفت: اراده گروه‌هاي مختلف حزب الله بر اين است تا در روز موعود در مقابل ورزشگاه آزادي حضور بازدارنده خود را اعلام كند، چرا كه هنوز ابطال آئين نامه خلاف شرع در وزارت كشور اعلام نشده و البته سابقه نشان داده كه در صورت تعلل و غفلت ممكن است طرف مقابل اقدام خود را انجام دهد.

عبدالحميد محتشم براساس اظهارات فرمانده ناجا اعلام كرد كه هر چند در صورت تغيير رويه احتمالي مسئولين در لحظات آخر نيروهاي حزب الله وظيفه خود مي دانند كه با تمام مقدورات ممكن از ورود زنان به ورزشگاه ها جلوگيري كنند اما براساس قواعد فعلي اميد است حضور حزب‌الله در ورزشگاه آزادي در حد همراهي با نيروهاي انتظامي به عنوان ناظر بر روند مقابله با ورود زنان به ورزشگاه‌ها باشد.

وي پشتوانه چنين تصميمي را اقدام منافقانه دانشگاه آزاد دانست كه با فرصت طلبي زنان را در ديدار تيم مهرام و دانشگاه آزاد در مسابقات بسكتبال وارد ورزشگاه اختصاصي واحد تهران شمال اين دانشگاه نمود. و تاكيد كرد كه حزب‌الله رسيدگي به اين اقدام را از طريق قضائي آغاز كرده، اما اين نوع عملكرد تجربه اي است تا به نقل افراد بد سابقه اعتنايي نداشته باشيم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
با چه مجوز قانونی این آقایون انصار اجازه همچین کاری رو دارند؟!
ممنون میشم اگه راهنمایی بفرمایید.
علی
عجب گ...ی هستن
Iran, Islamic Republic of
علی آقا توهین به هیچکس روا نیست حتی به شما .اگر منطق عقلی وشرعی دارید رو کنید.اینکار انصار واکنشی است سیاسی در مقابل هرج ومرج اخلاقی حاکم بر اصلاح طلبان نفوذی در دولت اعتدال. این صدا فعلا از دهن مولا وردی در امده که قطعا با واکنشهایی در میان مذهبی ها مواجه خواهد شد .دودش هم اول به چشم دولت وحسن اقا خواهدرفت .صبرکنید میبینید.
مهدی
کی گفته که امر بمعروف و نهی از منکر مجوز می خواد.
خدا توی قرآن مجوزشو داد.
همه ما موظف له امر بعروف و نهی از منکر هستیم.