پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۶
۴
سید پرویز فتاح:

برخی وام کلان می گیرند و پس نمی‌دهند و برخی گیر ضامنند!

چهارشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۱
کد مطلب: 428429
رئیس کمیته امداد بر تصویب قوانین در جهت خشکاندن ریشه‌های فقر تاکید کرد و گفت: شایسته نیست کسانی که در صف اول حمایت از انقلاب بودند در فقر و محرومیت باشند.
برخی وام کلان می گیرند و پس نمی‌دهند و برخی گیر ضامنند!
به گزارش جهان به نقل از سایت خبری کمیته امداد، پرویز فتاح با بیان اینکه در تصویب قوانین در مجلس جهت‌گیری باید به سمت حمایت از محرومان و مستضعفان باشد و در هر قانون باید شرایط نیازمندان هم درآن لحاظ شود، بر ضرورت تصویب قوانین در جهت خشکاندن ریشه‌های فقر و اجبار کردن بیمه تامین اجتماعی تاکید کرد.

وی با بیان اینکه برنامه‌های این نهاد باید با اساسنامه جدید ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب منطبق شود، گفت: تحول در کمیته امداد نفی عملکرد گذشته نیست و این نهاد در سال‌های گذشته کارنامه موفقی داشته است.

فتاح گفت: فقرا و محرومان در همه عرصه‌ها پشتیبان و در صف نخست حمایت از انقلاب و نظام بوده‌اند و شایسته نیست که آنها همچنان در فقر و محرومیت به سر برند و ما همه در مقابل مشکلات این قشر مسئولیم.

وی ریشه‌کنی فقر و محرومیت را نیازمند عزمی ملی دانست و بر استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود کشور و پشتیبانی قوای سه‌گانه تاکید کرد.

رئیس کمیته امداد با اشاره به تعامل و همکاری مناسب این نهاد با وزارت رفاه و تامین اجتماعی، افزود: از تفکیک وظایف کمیته امداد و سازمان بهزیستی از طریق قانونگذار استقبال می‌کنیم.

فتاح ضمانت بانکی را از دیگر مشکلات مددجویان این نهاد عنوان کرد و گفت: در حالیکه افرادی وام‌های کلان از بانک‌ها دریافت کرده‌اند و حاضر به باز پس دادن آن نیستند مددجویان کمیته امداد برای دریافت وام‌های چند میلیونی با مشکل ضمانت مواجه هستند.

رئیس کمیته امداد توجه به اشتغال و توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت را اولویت اصلی کمیته امداد اعلام و تصریح کرد: تامین مسکن، توجه به مسائل فرهنگی را براساس اصول ارزشی و انقلابی، بیمه درمانی و ازدواج از دیگر اولویت‌های این نهاد است.

نمایندگان مجلس نیز در این نشست ضمن اعلام آمادگی جهت تصویب قوانینی در جهت ریشه‌کنی فقر و محرومیت، بر توجه به ایجاد اشتغال پایدار، مسکن نیازمندان، توزیع عادلانه یارانه‌ها ، حمایت از تولیدکنندگان فرش در روستاها، ترویج فرهنگ وقف، توجه به مسئله فقر زنان در کشور، راه‌اندازی بانک قرض الحسنه، توجه به مشاغل خانگی و روستایی و تقویت‌بخش نظارتی کمیته امداد تاکید کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
جناب مهندس فتاح عزیز امیدوارم زحمات شما مورد قبول خداوند باشد ...
Iran, Islamic Republic of
البته صحیح بنویسیسد خیلی ها وام گرفتند(از 84 تا 92) و هرگز پس ندادند
ا
جناب مهندس امداددرگذشته حق وحقوق پرسنل حالت اشتغال رانابودكردبايك نامه اعلام كرديابرگرديدبه امدادياچاره اى نيست استعفاويادرخواست بازنشستگى آقايان درك اين مطلب راظاهرنداشتندجانبازدربداغون چگونه ميتوانه بياددردمحرومين رابشنود بازگشت بعضى ازماجانبازان بجزظلم وگناه چيزى دربرنداشت اگر باز ميگشتيم به امدادكسى كه حال وحوصله خودش رانداشته ميتوانددردودل ولى نعمتان رابشنودظلم آن است كس وكسانى كه حتى بله حتى يك شب توى جبهه نخوابيدن امروز بازنشست شدن و٢برابراونهايى كه انجام وظيفه كردندوبه دستورامامشون لبيك گفتندامروزبايدنيمى حقوق نسبت به بيخيالها نسبت به دستور امامشون دريافتى داشته باشندتقاضا داريم زمينه اصلاح حقوق بچه هاى جبهه امدادصورت پذيردويابرگشت بكارشان كنيدباتشكر
بعله از این چیزا توی کشور ما زیاده ولی دوستان به فکر رفع تحریم هستند.