کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سید پرویز فتاح:

برخی وام کلان می گیرند و پس نمی‌دهند و برخی گیر ضامنند!

27 خرداد 1394 ساعت 13:21

رئیس کمیته امداد بر تصویب قوانین در جهت خشکاندن ریشه‌های فقر تاکید کرد و گفت: شایسته نیست کسانی که در صف اول حمایت از انقلاب بودند در فقر و محرومیت باشند.


به گزارش جهان به نقل از سایت خبری کمیته امداد، پرویز فتاح با بیان اینکه در تصویب قوانین در مجلس جهت‌گیری باید به سمت حمایت از محرومان و مستضعفان باشد و در هر قانون باید شرایط نیازمندان هم درآن لحاظ شود، بر ضرورت تصویب قوانین در جهت خشکاندن ریشه‌های فقر و اجبار کردن بیمه تامین اجتماعی تاکید کرد.

وی با بیان اینکه برنامه‌های این نهاد باید با اساسنامه جدید ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب منطبق شود، گفت: تحول در کمیته امداد نفی عملکرد گذشته نیست و این نهاد در سال‌های گذشته کارنامه موفقی داشته است.

فتاح گفت: فقرا و محرومان در همه عرصه‌ها پشتیبان و در صف نخست حمایت از انقلاب و نظام بوده‌اند و شایسته نیست که آنها همچنان در فقر و محرومیت به سر برند و ما همه در مقابل مشکلات این قشر مسئولیم.

وی ریشه‌کنی فقر و محرومیت را نیازمند عزمی ملی دانست و بر استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود کشور و پشتیبانی قوای سه‌گانه تاکید کرد.

رئیس کمیته امداد با اشاره به تعامل و همکاری مناسب این نهاد با وزارت رفاه و تامین اجتماعی، افزود: از تفکیک وظایف کمیته امداد و سازمان بهزیستی از طریق قانونگذار استقبال می‌کنیم.

فتاح ضمانت بانکی را از دیگر مشکلات مددجویان این نهاد عنوان کرد و گفت: در حالیکه افرادی وام‌های کلان از بانک‌ها دریافت کرده‌اند و حاضر به باز پس دادن آن نیستند مددجویان کمیته امداد برای دریافت وام‌های چند میلیونی با مشکل ضمانت مواجه هستند.

رئیس کمیته امداد توجه به اشتغال و توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت را اولویت اصلی کمیته امداد اعلام و تصریح کرد: تامین مسکن، توجه به مسائل فرهنگی را براساس اصول ارزشی و انقلابی، بیمه درمانی و ازدواج از دیگر اولویت‌های این نهاد است.

نمایندگان مجلس نیز در این نشست ضمن اعلام آمادگی جهت تصویب قوانینی در جهت ریشه‌کنی فقر و محرومیت، بر توجه به ایجاد اشتغال پایدار، مسکن نیازمندان، توزیع عادلانه یارانه‌ها ، حمایت از تولیدکنندگان فرش در روستاها، ترویج فرهنگ وقف، توجه به مسئله فقر زنان در کشور، راه‌اندازی بانک قرض الحسنه، توجه به مشاغل خانگی و روستایی و تقویت‌بخش نظارتی کمیته امداد تاکید کردند.


کد مطلب: 428429

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/428429/برخی-وام-کلان-می-گیرند-نمی-دهند-گیر-ضامنند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com