جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

نگرانی کاخ سفید از حکم شیخ سلمان

چهارشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۲
کد مطلب: 428424
کاخ سفید در بیانیه‌ای مراتب نگرانی عمیق خود را از محکوم شدن رهبر برجسته شیعیان بحرین به ۴ سال زندان ابراز کرد.
به گزارش جهان، باشگاه خبرنگاران به نقل از سایت رسمی وزارت امور خارجه آمریکا، گزارش داد: اعلام حکم ۴ سال زندان برای شیخ "علی سلمان،" از رهبران عالی رتبه شیعیان بحرین و دبیرکل حزب جمعیت وفاق این کشور، موجب نگرانی عمیق مقامات کاخ سفید شده است.

"جان کربی،" سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، بیانیه کاخ سفید مبنی بر حکم ناعادلانه شیخ سلمان را قرائت کرد. در این پیام آمده است: شیخ سلمان صدای اعتراض به سیاستهای دولت بحرین است. او فضایی کاملا قانونی بر مبنای اصول سیاسی را در خاورمیانه بوجود آورد تا مخالفان دولتی فرصت یابند انتقادات خود را از مقامات سیاسی مطرح کنند. آمریکا نگران تبعات منفی حکم صادر شده برای وی است و آن را عاملی برای شعله‌ور کردن خشم عمومی مردم می‌داند.

کاخ سفید یک بار دیگر تاکید می‌کند هیچ‌کس در هیچ کجای جهان نباید به دلیل ابراز صلح‌آمیز عقایدش، محاکمه یا بازداشت شود. هر اتهامی که به شیخ سلمان در این باره نسبت داده شده است، باید لغو شود. همچنین از دولت بحرین می‌خواهیم تعامل بهتری با منتقدان داشته باسد و از آزادی بیان در این کشور حمایت کند.

دادگاه بحرین روز گذشته شیخ "علی سلمان" را از اتهام تلاش برای تغییر نظام تبرئه کرد؛ اما وی را به دلیل اتهامات دیگری ،از جمله همکاری با دولت های خارجی و ایجاد آشوب، به چهار سال زندان محکوم کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *