جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

چرا همه عصبانی هستند؟

چهارشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۳۶
کد مطلب: 428363
هر کس در هر کاری که هست، ممکن است روزهایی را تجربه کند که از انجام آن کار تأسف یا خجالت‌زده باشد.
به گزارش جهان، محمدحسین جعفریان در مطلبی با عنوان چرا همه عصبانی هستند؟ در روزنامه قدس می‌نویسد: این دقیقاً حالتی است که به هنگام شروع این یادداشت دچار آن شده‌ام.

خبرگزاری «دویچه وله » آلمان به نقل از پزشکی قانونی ایران گزارش داده است: هر دقیقه در ایران یک نزاع در گرفته و روزانه ۱۶۰۰ پرونده دعوا و زد و خوردهای منجر به جرح در این سازمان تشکیل می‌شود. این آمار شرم‌آور و تکان‌دهنده است. همه ما وقتی به فضای مجازی می‌رسیم با انبوهی از پیامها روبه‌رو می‌شویم که به تاریخ باستانی ایران مباهات می‌کنند و منشور کوروش را به رخ می‌کشند و جملات موهومی به نقل از بزرگان باستانی این سرزمین را تکثیر می‌کنند.

اما هیچ کدام از این پیامها به شما نمی گویند که این ملت باستانی در مقابل با یکدیگر، چه بر سر هم می‌آورند!

دوست و دشمن مسلمانان دست کم بر این مهم اتفاق نظر دارند که آموزه‌های اصیل اسلامی برای نجات بشریت و سعادت انسان امروزی بهترین دستوراتند. ایرانیان بهتر از هر سرزمین و قوم دیگری پذیرای اسلام شدند و در زیرسایه رهنمودهای این دیانت آسمانی بخشهایی درخشان از تاریخ خویش را رقم زدند. همه چیز از آنجا شروع شد که فرامین الهی اسلامی به دخمه‌ها و گورستانها تبعید شدند و آنچه باید در زندگی روزمره مردم جاری و ساری می‌شد به عنوان دستوراتی مقدس در کتابهای نفیس بایگانی شدند. از آن به بعد بود که دین ستیزی نیز سرلوحه برخی دشمنان و دوستان نادان قرار گرفت. به آموزه‌های اسلامی عمل نمی‌شد و جامعه سیری قهقرایی را در پیش گرفته بود و حیرتا که عده‌ای جاهلانه این رکود و سقوط را پیامد دیانتی می‌دانستند که آحاد جامعه پایبندی چندانی در عمل به آن نداشتند. درست شبیه آن بود که شما برای درمان نزد دکتری حاذق بروید و او نسخه‌ای شفابخشی برای بیماری شما بنویسد. اما شما به جای تأمین داروهای تجویز شده و عمل به دستورهای شفابخش، آن را در جلدی زرین بپیچید و در بهترین جای خانه قرار دهید.

یا با صدای خوش آن را بر سر گور مردگان خود بخوانید. آن را به لباستان سنجاق کنید و نمونه آن نسخه را در خودرو خود بگذارید به امید سلامتی و درحالی که در همان نسخه به شما توصیه شده صادق، مهربان و درستکار باشید شما قانون‌شکنی کنید و دروغ بگویید و کج رفتار باشید و با این حال انتظار داشته باشید آن نسخه سبب شود با تمام این رفتارها موفق بوده و سلامت بمانید و اگر چنین نشود، دکتر، نسخه، نوع درمان و امثالهم را مقصر بپندارید. باری سر نصیحت کردن و پند دادن به دیگران را ندارم که خویش بیش از همه نیازمند آن هستم. اما شما را بخدا کمی با خود فکر کنید. هر دقیقه یک نزاع خیابانی که همه ما می‌دانیم در ۹۹ درصد مواقع این نزاعها بر سر هیچ و پوچ است و به خاطر جهل و خودخواهی اغلب ما و حیرتا که خود را مسلمان می‌دانیم و سالک آن پیامبر عشق و مهربانی، خود را صاحب تاریخی باستانی می‌دانیم که باید تمام جهان در برابر قدمت آن برابر ما کرنش کنند... شما را بخدا نگویید که علت این درگیری‌ها ناملایمات و تنگدستی و مشکلات و فقر و... است. زیرا اگر پاسختان صحیح است، اما کامل نیست. آدم بودن و آدم درست بودن ربطی به تنگدستی ندارد. باشد که هر کدام از ما که از فردا خواستیم وارد نزاعی شویم به یاد این آمار بیفتیم و از گذشته و حال خود خجالت بکشیم!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *