جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱

پرداخت یارانه بیمه ۱۸۸ رسانه

سه شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۷
کد مطلب: 428283
یارانه بیمه فصل زمستان ۹۳ خبرگزاری ها، روزنامه ها، نشریات و پایگاه های خبری در روزهای آینده واریز و لیست واریزی به تفکیک رسانه ها منتشر می شود.
به گزارش جهان، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم جهت با سیاست‌های دولت یازدهم در حمایت ویژه از خبرنگاران و پوشش بیمه ای آنها، برای نخستین بار، یارانه بیمه برای رسانه هایی که همکاران خود را بیمه می کنند در نظر گرفته که از نیمه دوم سال ۹۲ به رسانه ها پرداخت شد.

بنابر اعلام اداره کل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی، تمام هزینه بیمه خبرنگاران رسانه هایی که لیست بیمه دارند، طبق فیش واریزی رسانه‌ها (خبرگزاری ها، مطبوعات و پایگاه های خبری دارای مجوز) به آنها پرداخت شده است که تا کنون در سه نوبت ۶ ماه دوم سال ۹۲، شش ماهه اول سال ۹۳ و فصل پاییز ۹۳ پرداخت و لیست آن نیز در جهت شفاف سازی، منتشر شده است.

همچنین یارانه بیمه فصل زمستان ۹۳ متعلق به ۱۸۸ رسانه و بالغ بر ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در روزهای آتی به حساب مدیران مسئول و یا صاحبان امتیاز رسانه ها واریز خواهد شد.

یارانه بیمه فصل زمستان ۹۳ برای بیمه ۵۳۳۰ «خبرنگار و همکاران رسانه ای» است که توسط رسانه ها، به اداره کل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی ارسال شده بود. طبق آمار موجود در اداره کل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی، تعداد رسانه ها و لیست‌های بیمه ای ارسال شده توسط آنها به معاونت مطبوعاتی از ابتدای انجام این طرح با افزایش قابل تاملی روبرو شده که نشان از توجه ویژه اصحاب رسانه به بیمه همکاران و خبرنگاران خود و استقبال از پرداخت یارانه بیمه از طریق رسانه ها است.

بنابراین گزارش، معاونت مطبوعاتی در بسته حمایتی سال ۹۴، «نصاب تعداد خبرنگاران» برای پرداخت یارانه بیمه به رسانه ها را کاهش داده تا رسانه های بیشتری مشمول دریافت این یارانه شوند و همچنین خبرنگاران بیشتری توسط رسانه ها، تحت پوشش بیمه ای قرار بگیرند.

بر این اساس، حداقل نفرات برای روزنامه ها و خبرگزاری ها از ۲۵ نفر به ۲۰، هفته نامه ها و پایگاه های خبری از ۱۲ نفر به ۸ و سایر نشریات (دو هفته نامه به بالا ( نیز ۶ نفر اعلام شده که برای رسانه های منطقه ای، استانی و محلی به ترتیب، ۱۲، ۶ و ۵ لحاظ می شود.

همچنین طبق سیاست‌های تشویقی معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد، یارانه بیمه آن دسته از رسانه هایی که تا کنون به هر دلیلی برای دریافت یارانه بیمه اقدام نکرده‌اند، محفوظ است و رسانه ها می توانند نسبت به دریافت آن اقدام کنند.

مطابق ماده ۴۶ قانون مطبوعات، صاحب امتیاز و مدیر مسئول مکلف هستند که کلیه کارکنان خود را بیمه نمایند و بر همین اساس و با هدف حفظ استقلال حرفه ای خبرنگاران و افزایش امنیت شغلی ایشان، معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد، یارانه بیمه رسانه ها را بر اساس فیش واریزی رسانه ها به سازمان تامین اجتماعی پرداخت می کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *