کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پاسخ نوربخش درباره اورژانس بیمارستان‌میلاد

26 خرداد 1394 ساعت 14:58

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی درباره سردرگمی بیماران در اورژانس بیمارستان میلاد گفت: بنده به هیچ عنوان مدعی این نیستم که وضعیت بیماران در بیمارستان میلاد مطلوب است.


به گزارش جهان به نقل از تسنیم، یکی از مهمترین گلایه‌های بیماران در زمان مراجعه به اورژانس بیمارستانهای دولتی رسیدگی‌های دیرهنگام و کم توجهی به بیماران است که باعث شکوائیه‌های زیادی می‌شود، حال مدیران این حوزه‌ها دلایل فنی خاصی را مطرح می‌کنند از جمله اینکه به دلیل مراجعه بسیار بیماران به اورژانس‌های بیمارستان‌های دولتی به دلیل کمتر پرداختن هزینه‌های درمانی؛ مسلماً کاهش خدمات نیز اجتناب ناپذیر است.

در این راستا یکی از بیمارستان‌های که با وجود خدمات گسترده و ویژه ای که بیماران ارائه می‌کند ولی همیشه در سیبل شکایات و نارضایتی‌ها قرار دارد بیمارستان میلاد تامین اجتماعی است، بنابراین در پی بازدید سید تقی نوربخش از خبرگزاری تسنیم، مشکلات یکی از افرادی که به اورژانس بیمارستان میلاد برای شکستگی زانوی پا مراجعه کرده بود ولی به وی عنوان شده بود که باید برای MRI بالغ بر ۴۰ روز دیگر مراجعه کند، جویا شدیم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در مواجه با این بیمار به تسنیم عنوان کرد: در بیمارستان میلاد روزانه ۷ هزار نفر مراجعه می‌کنند، دلیل آن نیز این است که مرکز مراجع اصلی سازمان تامین اجتماعی است و از کل کشور به بیمارستان میلاد ارجاع می‌شود.

نوربخش با اشاره به محدودیت‌های فضای بیمارستان میلاد که به صورت ۱۰۰ درصد هم رایگان خدمات ارائه می‌دهد، ادامه داد: بنابراین فشاری که در این بیمارستان وجود دارد قابل تصور نیست.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی تصریح کرد: در بیمارستان میلاد سه دستگاه MRI داریم که در هیچ بیمارستانی تصور نمی‌کنم چنین تعداد MRI وجود داشته باشد، درحالیکه دستگاه‌های MRI میلاد نیز به صورت ۲۴ ساعت فعالیت می‌کنند، یعنی ساعت ۲ نیمه شب هم کسی در انتظار باشد این دستگاه‌ها فعالیت می‌کنند، بنابراین تمام ظرفیت‌ها به کار گرفته شده است.

نوربخش در پاسخ به این سئوال که در مواقعه ای که بیماران به بیمارستان میلاد مراجعه می‌کنند و دچار عدم ارائه خدمات مناسب و به موقع می‌شوند باید چه کنند و چه راهکاری ارائه می‌دهید؟ بیان داشت: وقتی این بیماران دفترچه تامین اجتماعی دارند، می‌توانند به دیگر بیمارستان‌های طرف قراداد تامین اجتماعی مراجعه کنند، البته در دیگر بیمارستان‌ها هزینه‌ها کاملاً رایگان نیست ولی در مورد این بیمار که دچار شکستگی زانوی پا شده بود و به خدمات MRI نیاز داشت می‌توانست به مرکز دیگری مراجعه کند زیرا اکثر مراکزی که MRI دارند طرف قراداد با تامین اجتماعی هستند ولی بیمار باید ۳۰ درصد فرانشیز را پرداخت کند.

وی با بیان اینکه بنده به هیچ عنوان مدعی این نیستم که وضعیت بیماران در بیمارستان میلاد مطلوب است، افزود: واقعیت این است که یک بیمارستان میلاد هست و با کلی مراجعات؛ کما اینکه در بیمارستان‌های فیاض بخش نیز خدمات MRI ارائه می‌شود ولی واقعاً در بیمارستان میلاد با این حجم مراجعه کار دیگری از توان ما بر نمی‌آیید. اگر کسی پیشنهاد بهتری دارد ما پذیرا خواهیم بود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در واکنش و پاسخ به سئوال فرد مصدوم مبنی بر اینکه چرا وقتی پای بنده شکسته شده بود و به اورژانس مراجعه کردم، عنوان شد که باید ۴۰ روز دیگر برای MRI مراجعه کنم درحالیکه خدمات اورژانس باید سریع صورت پذیرد، بیان داشت: اگر واقعاً مراجعات اورژانس باشد باید پزشک آن را تشخیص دهد ولی خدمات رایگان نیز یک ظرفیتی دارد، در این مورد نیز بنده به عنوان متخصص و جراح زانو عنوان می‌کنم که حتی اگر کندگی رباط صلیبی قدامی نیز بوده است، باز هم این مورد اورژانسی محسوب نمی‌شود.


کد مطلب: 428263

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/428263/پاسخ-نوربخش-درباره-اورژانس-بیمارستان-میلاد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com