يکشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - 19 Aug 2018
 
۱۶
۲۴۶
آقای هاشمی رفسنجانی:

تحریم‌ها پدر مردم را درآورده/ تمدن امام(ره) منحرف شده است!

اگر در مذاکرات ناحق می‌گوییم باید راهمان را عوض کنیم!
سه شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۱
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه تحریم‌ها پدر مردم را درآورده است، گفت: در تمدنی که امام می‌خواستند ایجاد کنند الان به یک انحرافی دچار شده که باید با عقل و تعامل آن را درست کنیم.
تحریم‌ها پدر مردم را درآورده/ تمدن امام(ره) منحرف شده است!
به گزارش جهان به نقل از نسیم، آیت الله هاشمی رفسنجانی در مراسم رونمایی از کتاب تاریخ جامع ایران در محل دایره المعارف بزرگ اسلامی گفت: منطق اسلام منطق تعامل و تعقل است.

رئیس تشخیص مصلحت نظام با اشاره به دو حدیث از پیامبر اسلام اظهار داشت: پیامبر فرمودند اگر دانش در چین هم بود به آن دست یابید و دیگر اینکه اگر دانش در ثریا باشد مردانی از فارس آن را پایین می‌کشند.

وی ادامه داد: این منطق اسلام است و در اصل عقل باید در کنار وحی به کمک جامعه بیاید دانشمندان باید جامعه را به تناسب زمان‌های مختلف اداره کنند و حضرت امام (ره) هم به اجتهاد میدان دادند تا به اقتضای آن مسائل و مشکلات حل شود.

هاشمی در ادامه با بیان اینکه اجتهاد بدون تعقل نمی‌شود افزود: امام درباره یکی از شخصیت‌های عالم که خیلی به ایشان لطف داشتند و او را پاره تن خود می‌دانستند، گفتند این جور درست نیست که از دل یک روایت حکم بزرگی را بیرون بیاورید بلکه باید اجتهاد کنید.

آیت الله هاشمی در ادامه با بیان اینکه زمانی شرع در خدمت اخباریون بود و آنها در مقابل اصولیون که تکفیر می‌کردند قرار داشتند ادامه داد: پس از مدتی اخباریون ضعیف شدند و اصولیون جلو آمدند و اختلاف اصلی بر سر تفکر صوفی منشانه در مقابل تفکر آزادمنشانه بود.

وی افزود: عده‌ای به دلایل عرفانی معتقدند هر چیز باید با ریاضت توأم باشد البته صرفه‌جویی خوب است اما اگر به اینجا محدود شویم دست‌هایمان در آینده بسته می‌شود و ناسازگاری ایجاد می‌شود.

آیت الله هاشمی درادامه این مراسم با بیان اینکه اگر تعقل را از انسان بگیریم همیشه باید مقلد باشیم ادامه داد: باید عقل را آزاد کنیم چرا که دنیا بی‌پایان است و معلوم نیست که به کجا قرار است برسیم متأسفانه فاصله ما با غرب زیاد شده اما خوشبختانه شرایط جدیدی فراهم شده است الآن وقت آن است که دانش دوباره سر در آورد چرا که ایران قلب دنیا است.

وی خاطرنشان کرد: باید دست از شعارهای کم محتوا که جلوی ترقی را می‌گیرد دست بر داریم چطور آقایانی تعامل با دنیا را ذلت حساب می‌کنند، چه ذلتی؟ هر جا علم است باید برویم و ارتباط برقرار کنیم، تمدنی که امام می خواستند ایجاد کنند الآن به یک انحرافی دچار شده که باید با عقل و تعامل آن را درست کنیم. ایران الآن از هیچ مذاکره و تعاملی نباید بترسد این حالتی است که انسداد ایجاد می‌کند مانند انسداد اهل سنت است و ما متناسب با مکتب اهل بیت (علیهم السلام) باید راه‌ها را باز کنیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: پیامبر می‌فرمودند اجازه بدهید که مشرکین حرفشان را بزنند و به آنها امنیت بدهید.

وی افزود: چطور ما معتقدیم پیامبر در جاهلیت عرب می‌گوید علم در ثریا باشد یا در چین باشد باید به آن دست پیدا کنیم ولی برخی می‌گویند که ما خودمان هستیم و تحریم‌ها به نفع ما است. تحریم‌ها پدر مردم را در آورده تحریم استخوان‌های طبقه مزد بگیر را می‌پوساند بسیاری از کارهای خوبمان خوابیده دلیل شرعی هم نداریم خود پیامبر از طبیب ایرانی استفاده می‌کردند البته این حرف‌های ملت ایران نیست حرف‌های عده‌ای معدود است کسانی که تریبون و زور دارند انسان‌های وارسته و فرهیخته هم متأسفانه ملاحظه‌کار و محافظه‌کار شده‌اند استبداد هر جا باشد ظلم و ستم و تبعیض هم هست. ما باید به تاریخ هم نگاه کنیم و تاریخ را هم نقادی کنیم و به یک نگاه مشترک قابل قبولی از دنیا برسیم و این بدون استفاده از عقل جمعی دنیا و دانشگاه‌های بزرگ دنیا میسر نمی‌شود. الآن دانشجویان ما را در برخی از دانشگاه‌ها دنیا نمی‌پذیرند.

هاشمی رفسنجانی در ادامه خاطرنشان کرد: ‌خشکی و افراطی‌گری هیچ وقت جواب نمی‌دهد خوارج هم الآن نه اعتباری دارند نه ارزشی اسلام هم اینها را نمی‌خواهد بلکه مجموعه‌ای از دانش و عرفان می‌خواهد که تا قیامت می‌تواند محور باشد.
کد مطلب: 428241
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۱۳:۱۷
خدا ریشه بدخواهان ذا بکند
ونیست وذلیل و نابود گرداند.
مهردادبابصیرت و جامع معقول و منقول
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۱۷:۰۴
اگر تمدنی که مدنظر امام و رهبری است و تا به حال آنچنان که بایسته و شایسته بوده ساخته نشده به خاطر خیانت ریزش های انقلاب بوده
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۲۲:۴۱
اقازاده حاج اقا دست پرورده. ....
کاسب تحریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۸ ۱۴:۲۸
چه کسی بود سفارش می کرد خزانه داری آمریکا تحریمها را محکم ببندد?!
جونیور
پشتش گرمه
م ه
۱۳۹۴/۰۳/۲۹ ۱۱:۵۶
لطفا این همه به م.ه و ف.ه گیر ندید بعضیها یک حرفهای عجیبی را منتشر میکنند تا حواس مردم را پرت کنند که نفهمند م.ه و ف. ه در این مملکت چه کار کرده اند !!!!!!!!!!!!!
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۲۳:۵۴
عوضش تحریم ها نتونسته به شما آسیبی برساند...
۱۳۹۴/۰۳/۲۷ ۰۰:۰۴
امام خمینی ( رحمه الله علیه ) هیچ وقت قصد ایجاد تمدنی رانداشتند ُ بلکه امام خمینی ( رحمه الله علیه ) قصد داشتند نظام جمهوری اسلامی که نهایتا متصل به حکومت حضرت مهدی ( علیه السلام ) ایجاد نمایند و انقلاب اسلامی هم باید مقدمه حکومت جهانی حضرت مهدی ( عجل الله تعالی فرجه الشریف ) باشد .
بازنشسته
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۱۷:۴۸
پدر مردم را دزدی ها ،اختلاس ،خیانت ،سوء مدیریت، اشرافیگری برخی مسئولان و.... در آورده نه تحریم ها!!
محسن
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۲۱:۱۵
دقیقا که نمونه عینیش پاکترین دولت تاریخه!!!!!!!!!!!
۱۳۹۴/۰۳/۲۷ ۱۰:۳۲
خدا وکیلی فقط اینا از جیب مردم خبردارن! ....
۱۳۹۴/۰۳/۲۷ ۱۲:۳۳
نظر ایشون در مورد جیب م ه چیه و قرارداد دستور داده شده کرسنت که 14 میلیارد دلار تا اینجا درش محکوم شدیم اونموقع که تحریم نبود دوره خاتمی که تحریمها انقدر گسترده نبود اون اشتباهات چی پدر مردم و درنیاورده این هزینه ها از جیب کی باید بره
۱۳۹۴/۰۳/۲۷ ۱۵:۵۲
فرار به جلو همیشه کار بد خواهان بوده...
۱۳۹۴/۰۳/۲۷ ۱۶:۲۵
خب اينها همه افتخارات دولت پاكدستانه كه گفتى ! مگه غير از اينه ؟!!!
۱۳۹۴/۰۳/۲۷ ۲۰:۰۷
... کیه که ندونه اشرافیگری بعد انقلاب از زمان دولت مثلا سازندگی کلید خورد؟ کی بود...
۱۳۹۴/۰۳/۲۷ ۲۰:۰۸
جونیورو میشناسی؟؟؟؟
۱۳۹۴/۰۳/۲۷ ۲۲:۱۷
بزرگترین مجرم دولت پاکدستان نمک پرورده و استاندار عالیجناب بود تو همون دوره هم مرتکب جرم شده بود
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۱۸:۵۵
دیگه این حرفا کفر آدمو در میاره
جناب! ....
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۲۰:۳۷
درود بر ابر مرد ایران زمین هاشمی مبارز و قهرمان دمت گرم بد جوری زدی تو خال
۱۳۹۴/۰۳/۲۹ ۰۰:۳۰
.. بازنشسته محترم ....
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۲۳:۳۳
اون جریان انحراف کوچیک بود تاریخ مصرفش... تموم شده ...
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۲۳:۴۰
حاج اقا عاشق کلمه انحرافه ُ چون با این کلمه به اهدافش عملا می رسه ُ با این کلمه مغز بعضی از اشخاص رو از فکر کردن درست باز می داره و این اشخاص آنطور عمل می کنند که وی می خواهد .
۱۳۹۴/۰۳/۲۷ ۰۳:۳۲
وااااااای چه مغالطه های سنگینی
۱۳۹۴/۰۳/۲۷ ۰۳:۳۳
جیب مردم رو آقازاده هایی چون ...خالی کرده اند.
....
۱۳۹۴/۰۳/۲۷ ۱۱:۳۵
شما جلو اون پسر ت رو بگیر که نره اونور بگه تحریم ها رو زیاد کنند نمی خواد جوش ماروبزنی
۱۳۹۴/۰۳/۲۷ ۱۷:۰۰
حاج آقا لطف کنند فرزندانش را کمی جمع و جور بکنند و خودشان سکوت بعد ببینند چفدر کشور آرامش دارد
۱۳۹۴/۰۳/۲۷ ۱۷:۱۶
«...متأسفانه فاصله ما با غرب زیاد شده اما خوشبختانه شرایط جدیدی فراهم شده است الآن وقت آن است که دانش دوباره سر در آورد ...»
آقای هاشمی! منظورتان از شرایط جدید، چیست؟ حتما دولت تدبیر و امید!!! پس چرا در 2013 در رنکینگ جهانی، رتبه 13 تولید علم را داشتیم و در 2015 با سه پله سقوط، در رتبه 16 متوقف شده ایم؟ با برده کدخدا شدن، روز بروز بیشتر سقوط می کنیم. انتظار دارید با این سقوطها، دوباره دانش سربراورد؟؟؟
۱۳۹۴/۰۳/۲۷ ۲۰:۱۸
درود بر هاشمي عزيز
لعنت بر منافق
۱۳۹۴/۰۳/۳۰ ۱۵:۳۴
منافق شناس باش بعد به درودهایت برس
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۱۳:۳۱
اینجاست که باید گفت هیچ دعایی بهتر از دعای عاقبت بخیری نیست
سیاح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۱۹:۲۳
اینجاست که بخشی از قرآن راجع به تاریخ و عاقبت کسانی که عبادت خود را هدر داده اند ، می باشد؛
...
سیاح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۷ ۰۱:۴۱
جهان چرا نظر مرا منعکس نکردی ! ...
رضا
۱۳۹۴/۰۳/۲۷ ۱۱:۲۷
سلام من موندم کسانی که رای منفی داشته اند به چه چیزی منفی داده اند؟؟!!!
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۱۳:۳۲
اما تحریم ها در زندگی کسانی که................
ج س
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۱۹:۲۷
ارتشاء ، اختلاس و برهم زدن امنیت ملی
م ه ?!
ف ه ?!
۰۰۰ ?!
زرديني
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۱۳:۴۰
زمان حضرتعالي که مردم اسلامشهر را ميزدند که تاثرات حريم نبودفقط سياست هاي اقتصادي عاليجناب جيب مردم را خالي کرده بود
۱۳۹۴/۰۳/۲۷ ۱۰:۳۷
سیاست تحقیر جوانان این مملکت در زمان ریاست ایشون بود!!! یادمه خوبم یادمه! جهت اطلاع جوونای امروز که نبودن یا خیلی کوچیک بودن! ...
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۱۳:۵۰
کو گوش شنوا !!!!
دادرس شیراز
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۱۸:۳۴
سلام گوش شنوا است ...
ح
Norway
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۱۳:۵۱
خب معلومه که طبق........
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۱۹:۲۹
چی؟
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۱۳:۵۱
خبر دارید که حجم واردات غیرقانونی و قاچاق در کشورمان سالانه حدود 3 برابر واردات قانونی است؟ فکر می کنید این موضوع چه لطمه بزرگی به تولید داخلی می زند؟ فکر می کنید کنترل موضوع واردات قاچاق می تواند چقدر از مشکلات کشور را کم می کند؟ خبر دارید فرار مالیاتی در کشور سالانه چه مبلغ هنگفتی است؟ سالانه 2 تا 3 برابر میزان پولی است که دولت با هزار منت به مردم یارانه نقدی می دهد؟ فکر می کنید مدیریت درست مالیات می تواند چقدر از مشکلات اعتباری دولت را کم میکند؟ از فساد اقتصادی و اداری و تاثیرات آنها بر اقتصادمان چقدر می دانید؟ از آثار ریخت و پاش به جای صرفه جویی و انظباط مالی؟ و و و ... اگر دولت با برنامه ریزی علمی و عزم راسخ و مدیریت جهادی این مشکلات داخلی را حل کند خدا می داند چقدر از آثار تحریمها کم می شود! اما عده ای به جای پیگیری این نقاط امید بخش چشم خود را فقط به توافق با دولتی بسته اند که سرشت آن زیاده خواهی و زورگویی و عهد شکنی است!! بله من هم طرفدار مذاکره ام و آن را خواست مردم و نشانه منطقی بودن نظام ایران می دانم اما این غیر از امید بستن به دشمن و رها کردن راهکارهای اصلی است...
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۱۸:۳۳
درووووود
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۱۳:۵۶
حاج آقا یادتونه سال های قبل می فرمودید چاره ای جز قربانی کردن عده ای در مسیر سازندگی وپیشرفت نداریم . راستی...
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۱۳:۵۸
دلم پره از بعضی ها
امیدی از تبریز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۱۴:۰۱
...هر موقع در قدرت باشی مذاکره خوبه اکر نباشی مذاکره بده ...
محمد
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۱۴:۲۲
... اگه جیب مردم خالیه بابت دزدی های امثال آقازاده یعنی....است
ایرانی فدایی علی(ع)
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۱۴:۲۸
چون ایدئولوژی سست و اشتباهی پشت این حرفها هست،ناخداگاه نتیجه ان نیز اشتباه و غلط میشود،...
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۱۴:۲۸
کی گفته با جهان تامل نداشته باشیم!!....
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۱۴:۳۵
واقعا متاسفم....
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۱۴:۴۵
"این حرف‌های یک عده معدودی است که تریبون دارند و زور هم دارند"
یعنی زورشان زا شما هم بیشتر است؟ واقعا تعجب دارد. انصافا تعجب دارد....
۱۳۹۴/۰۳/۲۹ ۱۱:۴۴
اگر عده ای تریبون دارند و شما ندارید پس این زنجیره طولانی از روزنامه های مزد بگیر که هر روز هماهنگ تیتر میزنند از کجا تغذیه میشوند ؟؟
مهرداد
United States
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۱۴:۴۵
... خواهشا بی خیال مردم و دولت شو ...
نکته بین
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۱۴:۴۶
... آخر کی با مذاکرات مخالف است ما با ضعف در مذاکرات مخالفیم که پای هر ذلتی را امضا می زند. آیا مذاکره برای موفقیت در امر برنامۀ هسته ای ما است یا موفق شدن دشمنان جنایتکار در تحمیق ما و سرانجام فتح ایران و نابودی نظام اسلامی؟....
۱۳۹۴/۰۳/۲۷ ۱۶:۳۰
اتفاقا اكثر دلواپسان در اظهارنظرهاشون نشون دادند كه با اصل مذاكره مخالفن جداى از هر نتيجه اى.
۱۳۹۴/۰۳/۳۰ ۱۵:۳۷
وشما برعکس با مذاکره موافقی جدای هر نتیجه ای
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۱۴:۴۷
باید راهمان را عوض کنیم و.....
زینب
Germany
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۱۴:۴۹
درود هر انسان آزاده و میهن دوست و مسلمان واقعی بر تو.
۱۳۹۴/۰۳/۲۷ ۱۱:۲۳
چطوری آزاده میهن دوست!!!! درود بر تو!!!! متاسفانه آفساید اعلام شد!
۱۳۹۴/۰۳/۲۹ ۰۲:۲۴
فائزه رو انتخاب ميكردى ! تورو چه باسم زينب ؟؟!!؟؟!!
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۱۵:۰۳
واقعا به فرمایش حضزت امام ره که فرمودند "جنگ تحمیلی نعمت بود "تحریمها نیز نعمت است برای ما.البته دنیاپرستان و دنیازدگان این نعمتها را نمیبینند و درک نخواهند کرد.آنها فقط شکم خود را میبینند که باید فقط آنرا پر کرد.حال به هر قیمتی چه با ذلت و گردن پایین انداختن جلو دشمن و چه با دزدی و اختلاس.ما اصلا ایرادی به دنیاپرستان نمیگیریم که ینگونه فکر کنند.این شاخصه در ذات و سرشت هر دنیاپرستی وجود دارد و عیب از دنیاست که این افراد را شیفته ی خود کرده!!
میدونم که نظرمو سانسور میکنید ولی مهم نیست
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۱۵:۰۵
کاملا درست می فرماید.
عین سین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۱۵:۰۸
سئوال : 1-آنها که تریبون دارند و زور هم دارند چه کسانی هستند؟ که به قول شما از جیب مردم هم اطلاعی ندارند!! و نمی گذارند، توافق بشود؟! 2-آن وقت وارستگان در مقابل اینها چه کسانی هستند؟! ....
جانباز
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۱۵:۰۸
سلام عزيزدلم جيب مردم رادزدها خالى كردندشمابهترميدونيدوخوب ميشناسيدشون نه تحريم اگرماخون داديم نگران نيستيم نگران پيمانكارى مذاكرات هستيم كه به هرقيمتى ميخواهند تمامش كنند
ج س همدانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۳۰ ۲۳:۲۴
بعلاوه ما نگران غارت کشور توسط دزدان بین المللی هستیم که با جونیور رفیق هستند
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۱۵:۱۴
... چه کسی گفته از علم دنیا استفاده نکنیم؟؟؟ پس اینهمه پیشرفت در علوم و فنون را از کجا آورده ایم؟؟؟ اتفاقا بحث بر سر این است که نگذاریم دشمنان انقلاب اسلامی و ملت ایران راههای پیشرفت را ببندند و اتفاقا دشمنان به خاطر پیشرفتهای ما نمیگذارند ما راحت باشیم و الا اگر ما یک ملت عقب مانده زبونی بودیم آمریکا با کاری نداشت. کشور عقب مانده و منزوی برای آمریکا و اروپا چه خطری دارد؟؟؟ خداوند از عمرما کم کند و بر عقل و سلامت تفکر ما بیفزاید.
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۱۵:۱۷
... تا تو انتخابات رای بیاره میگه انتخابات دموکراتیک ترین انتخابات دنیاست!!! و تا رای نیاره بگه تقلب شده و مردم رو تشویق کنه بریزن تو خیابون!
....
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۱۵:۲۰
عجب تحلیلی
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۱۵:۲۲
تحریم ها پدر مردم را در نیاورده دزدی ...........در آورده
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۱۵:۲۷
واقعا عجب دورانی شده
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۱۵:۲۸
ای بابا پدر مردم رو آقازاده های دزد و رانتخوار در آوردن
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۱۵:۳۰
امام خميني: دشمنان هاشمي بدانند هاشمي زنده است تا نهضت زنده است
عبدالله
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۲۰:۴۲
پس ملاک نهضت اسلام امام خمینی است نه هاشمی. پس هاشمی مدیون نهضت است نه نهضت مدیون هاشمی
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۲۳:۵۶
امام خمینی ( رحمه الله علیه ) ملاک حال فعلی افراد است .
مصطفی
۱۳۹۴/۰۳/۲۸ ۱۰:۱۱
میزان رای ملت است.
هادی
۱۳۹۴/۰۳/۲۷ ۰۸:۱۸
حضرت امام خمینی(ره) خیلی صحبت های دیگر هم کرده مثلا این که ملاک حال افراد است...
امیر
۱۳۹۴/۰۳/۲۷ ۰۹:۱۹
امام خمینی: ملاک،حال افراد است، نه گذشته آن ها
۱۳۹۴/۰۳/۲۷ ۱۲:۰۹
دقیق امام کی و کجا این حرف رو زده؟؟؟؟؟
s
۱۳۹۴/۰۳/۲۷ ۱۲:۲۳
این سخن دقیق و دارای نکته است . تعجب است تا حالا بعضی این پیام امام را نگرفتند . بعضی چون نان انقلاب را میخورند زنده اند ... امام نفرمودند نهضت زنده است چون هاشمی زنده است بلکه برعکس فرموده اند
۱۳۹۴/۰۳/۲۹ ۰۷:۰۸
نکته مهمترش تحریف کلمه چون به تا است که در معنا کیلومترها تغییر ایجاد میکنه!
کیوان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۷ ۱۳:۴۱
امام خمینی اینرا هم فرمودند که ملاک حال افراد است.
۱۳۹۴/۰۳/۲۷ ۱۶:۵۴
امام خمینی : ملاک حال افراد است
حمید
Estonia
۱۳۹۴/۰۳/۲۷ ۱۶:۵۸
هاشمی را که میبینم از آخر و عاقبت خودم میترسم
۱۳۹۴/۰۳/۲۷ ۱۷:۱۶
امام خمینی:
ملاک حال فعلی افراد است .......
۱۳۹۴/۰۵/۰۱ ۱۷:۵۹
اخه یه کم بامطالعه باشید
۱۳۹۴/۰۳/۲۷ ۲۰:۱۰
منبع؟؟؟
۱۳۹۴/۰۳/۲۷ ۲۰:۱۲
حال فعلی کدومه؟! اصلا امام چنین جمله ای نگفتن!
۱۳۹۴/۰۳/۲۸ ۰۱:۰۷
منظورم جمله »دشمنان هاشمي بدانند هاشمي زنده است تا نهضت زنده است«! بود
۱۳۹۴/۰۳/۳۰ ۱۵:۴۴
ملاک حال فعلی افراد است در صحیفه نوشته شده برو صحیفه امام را بخوان اگر مایلی بدانی و گرنه انکار و تحریف کار شماست
۱۳۹۴/۰۳/۲۷ ۲۰:۱۸
جهان چرا جمله درست رو نمیذاری؟!!!!!!!
۱۳۹۴/۰۳/۲۸ ۰۶:۲۴
منبع رو ذکر کن چون در غیر این صورت شبهه ایجاد میشه که این جمله هم خاطرات جدید هاشمی باشه!
۱۳۹۴/۰۳/۲۸ ۱۲:۴۴
وقتی مثلا هاشمی رو ترور کردن امام فرمود هاشمی زنده است چون نهضت زنده است نه تا نهضت زنده است وقتی همین جمله رو اینطور تحریف میکنید از بقیه چیزها بگذریم!
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۱۵:۳۱
آقاي هاشمي :
به نقاط مشترک قابل قبول دنیا برسیم و باید با دنیا تفاهم کنیم و این نمی‌شود مگر با استفاده از عقل جمعی جهان. خشکی و افراطی‌گیری هیچ وقت جواب نمی‌دهد. کما اینکه خوارج نیز نتیجه نگرفتند.

منظور حاج آقا از دنيا امريكا و 1+5 هست يا غير متعهد ها و ساير كشور ها ؟؟
هركس در گروه شما نيست و مخالف عقيده شما و نظر شماست خوارج است ؟؟؟؟
.... !!!!
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۱۵:۳۵
امروز دانش و علم همراه با هم هستند لذا اگر عقل را از انسان بگیرند انسان فقط مقلد خواهد بود.

فرق علم با دانش چيه اونوقت ؟؟؟؟؟
محسن
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۱۵:۳۷
تحریم‌ها پدر مردم را درآورده، عین واقعیته علامت تعجبش چیه
۱۳۹۴/۰۳/۲۷ ۱۶:۲۹
علامتش _____
...


.
.
.
.
.
.
.
فهمیدی چیه ....
.
منفی ها .
افتاد
۱۳۹۴/۰۳/۲۸ ۰۲:۰۵
اگه پدرت درومده بود الان اینجا نبودی .
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۱۵:۳۸
آقاي هاشمي :
تحریم‌ها پدر مردم را در آورده تحریم استخوان‌های طبقه مزد بگیر را می‌پوساند

تحريم ها پدر مردم را درنياورده سوأ استفاده ها و رانتخواري ها و دزدي ها هزاران ميلياردي و حاميان دزدان هستند كه پدر مردم را دراورده .
...
ابراهیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۱۵:۴۲
حاج آقا چه فرقی برای مردم داره از بیرون تحریم باشند یا از داخل بهرحال چیزی به مردم نمی رسه اما برای یه عده زندان هم هتله حال چه داخل باشند و یا خارج
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۱۵:۴۴
افرادي كه در دوران انقلاب براي پيروزي آن به هر اقدام انقلابي دست مي زنند و حاضرند از جان و مال بگذرند تا انقلاب پيروز شود و آرمانهاي آن محقق شود....
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۱۵:۴۵
خدا عاقبت همه مارو ختم به خیرکنه
عمار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۱۵:۴۷
حاج آقا تحریم پدر ملت را در نیاورده بلکه مدیریت نالایق واختلاسها وسوءاستفاده هاست که ملت را رنج میدهد.
نتیجه همین تفکر میشود م-ه ف-ه و......
مجید
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۱۵:۵۳
چیزی که پدر مردم را درآورده دروغهایی است که...
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۱۵:۵۷
یک عده معدودی است که تریبون دارند...
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۱۶:۰۱
آیت الله هاشمی: می گویند «تحریم ها به نفع ماست»، پدر مردم را درآورده، چطور به نفع ماست؟/ تحریم در حال پوساندن استخوان طبقه مزد بگیر است
....
۱۳۹۴/۰۳/۲۷ ۱۹:۳۴
کی بود میگفت برای پیشرفت باید یک عده فدا بشن؟؟؟؟؟؟
۱۳۹۴/۰۳/۲۷ ۱۹:۳۹
دزدی و اختلاس و رانت خواری و رشوه خواری و لگد به رأی مردم و ساندویچ خوری و .... چی؟!!!
رضا
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۱۶:۰۶
شیر مادرت حلالت مرد
۱۳۹۴/۰۳/۳۰ ۱۵:۴۹
مرد آنهایی بوده و هستند که نه از نام دشمن و هیبتش میترسند و ایستادند و می ایستند نه از کسانی که به اسم تعامل حاضرند هر قراردادی را امضا کنند
حسین
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۱۶:۰۷
آقای محترم از اول انقلاب تا به حال همش با تحریم مواجه بودیم ومردم با دل وجون تحریم ها رو پشت سر گذاشتند وشما وامثال شماست که ...
پيام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۱۶:۰۹
نداشتن اعتماد به شيطان بزرگ ، انحراف از تمدن امام است ؟
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۱۶:۱۴
فتوایتان دررابطه با احتیاط،تحفظ ومراقبت از بیت المال چیست؟
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۱۶:۲۰
... پدر مردم رو کي درآورده ... کسايي که فتنه ميکنند .....
رضا
Switzerland
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۱۶:۲۳
اختلاس ها پدر مردم را در أورده عل الخصوص.............!!!!؟
منتقد
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۱۶:۲۳
1.عقل مبتنی بر استدلال های صحیح و بر مبنای برهان نتیجه گیری می کند
2.مخالفان دیدگاه های شما در مورد نحوه مذاکرات شما با غرب و سیاست گذاری شما برای کشور با دقت بر متون ارائه شده خودتان استدلال می کنند ولی شما منتقدین را متحجر نشان می دهید و برای کارتان استدلال کامل ارائه نمی کنید.
3.آنها اعتماد به غرب را با دلایل عقلی رد می کنند و با توجه به اینکه خود در متن جامعه زندگی می کنند فشار تحریم ها را احساس می کنند و نگاه به درون و تقویت تولید داخلی را راه حل می دانند و برای آن استدلال ارائه می کنند ولی همفکران شما همه نگاه ها را متوجه به بیرون کرده و حتی حاضر نیسند به طور شفاف به مردم توضیح دهند که این مسیری که میروند تاثیری در ساختمان تحریم های اصلی همچون نفتی و بانکی ندارد
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۱۶:۲۴
.... خب حاج آقا زمان ریاست چمهوری شما که تمام سعی تان را کردید که با کدخدا دوست شوید اما آیا برای پیشرفت کشور حاصلی داشت؟ و آیا باعث رشد علمی کشور شد؟ و یا بیشترین رشد علمی در زمان سخت ترین تحریمها صورت گرفته است؟ چرا فکر می کنند مردم نمی بینند و نمی فهمند؟ اگر رعیت کدخدا بودن باعث پیشرفت می شد که الان باید عربستان کشور اول منطقه باشد! کمی انصاف خوب است
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۱۶:۳۹
شما جلو اون پسر ت رو بگیر که نره اونور بگه تحریم ها رو زیاد کنند نمی خواد جوش ماروبزنی
م - م
United States
۱۳۹۴/۰۳/۲۷ ۰۹:۵۴
گل گفتی ...
حمید حقگو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۱۶:۳۹
آقای هاشمی آن چیزی که استخوانهای مردم را خرد و اعتماد مردم را متزلزل می کند تحریم نیست بلکه دزدی و چپاول بعضی از آقازاده ها...است
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۱۶:۴۰
.... سد لتیان جت اسکی ....
موسوی - اصفهان
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۱۶:۴۳
میگم از فرزند د... چه خبر ایشون بر اساس کدام رهنمون شما ...شدند ؟؟!!
حسن
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۱۶:۴۹
این متطق امام نیست که عوض
شده بلکه شما عوض شدین
مجید مجد
United States
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۱۶:۵۰
تحریم ها و یا دزدی و رشوه های برخی آقازاده ها؟؟؟؟
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۱۶:۵۲
درود بر شرف این مرد که حرف حقو زده
۱۳۹۴/۰۳/۲۷ ۲۰:۲۵
کاش بتونید شرف رو معنی کنید!
۱۳۹۴/۰۳/۳۰ ۱۶:۱۹
من هم با حرف حاج آقا موافقم ما باید با تعطیل کردن هسته ای و دست بوسی کدخدا تعاملمان را به دنیا نشان دهیم جور دیگه نمیشه
علي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۱۶:۵۳
چه كسي گفته ما دروازه هاي كشور را بر روي تعامل و كسب معارف فرهنگ ها و كشور هاي ديگر ببنديم كه آقاي رفسنجاني اينگونه فرمايش مي فرمايند.مگر خود همين آقاي رفسنجاني در زماني كه ما با همه كشورها غربي تعامل داشتيم و تحريمها حتي يك دهم تحريم هاي فعلي هم نبود و ايشان رئيس جمهور آن دوره بودند،چه گلي بر سر اين ملت زدند كه اكنون از فشار ناشي از تحريم بر مردم دم مي زنند؟! آن زمان هم وضع مردم بهتر از الآن نبود. مشكل ما دولت هاي خودمان است كه تدبير لازم را ندارند واگرنه هيچگاه رابطه آمريكا با ما خوب نخواهد شد .
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۱۶:۵۸
زنده باد آنكس كه دوباره تو خال زد و خواب آشفته شماها را برهم زد
شما حرف منطقي ايشان را ول كرده ايد به حاشيه م...
علی
Moldova, Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۱۸:۰۳
از بدخواهان چه انتظاری می رود جز تخریب و حاشیه ؟
۱۳۹۴/۰۳/۳۰ ۱۶:۱۶
ولی بیشتر به نظر میاد خواب حاج آقا آشفته شده وقتی داشته برای مردم خوابهایی میدیده
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۱۶:۵۸
واقعا از كجا به كجا رسيد ه ايم....
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۱۷:۰۱
....اگه مانخواهیم ...کی رو ببینیم.
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۱۷:۰۲
بله حق با شماست تحریمها واقعا پدر مردم را درآورده اما آنچه که دل مردم را سوزانده خیانتها و اختلاسهای....اما افسوس..........
ناشناس
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۱۷:۱۱
شما میگیید هرجا که علم است باید برویم و باهاش ارتباط برقرار کنیم اگه اینطوریه چرا دارید زیرساخت های هسته ایی رو ....
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۱۷:۲۷
احسنت جناب ایت الله هاشمی
من نمیدونم این دوستان که این کامنتها را مینویسن چطوری فکر میکنند!!!!
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۲۰:۳۶
این دوستان اگه فکر میکردن این حرفارو نمینوشتن
۱۳۹۴/۰۳/۳۰ ۱۶:۱۳
آره اگر مثل حاج آقا فکر کنند مینوشتند درود بر هاشمی اما خوشبختانه این جوری فکر نمیکنند
۱۳۹۴/۰۳/۲۷ ۱۱:۳۴
اما ما می دونیم شما چه خیالی می کنید
۱۳۹۴/۰۳/۲۷ ۱۸:۱۲
اونا هم نمیدونن شما چه جوری فکر نمیکنین!
۱۳۹۴/۰۳/۲۷ ۱۹:۵۱
ما بالاخره یه طوری فکر میکنیم اما برامون سؤاله شما اصلا فکر میکنی؟!
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۱۷:۳۳
هاشمی دعای عاقبت به خیری چیز خوبی است
بوسجین
Romania
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۱۷:۳۳
تمدن امام منحرف شده منحرف شده است اگر درست باشد که تا حدودی در برخی زمینه ها با ان موافقم از دو حال خارج نیست یا وارثان و اطافیان امام توانایی ادامه این مسیر را نداشتند در حد بزرگی نبودند و خود را به امام چسباندند تا با شانس اقبال امورات را اداره کنند اینان افراد ایدئولوزیکی نبودند و ایدئولوزی انقلابی و اسلامی امام در وجود اینان عجین نشده بود که به صورت سیستمی تمام مسائل را در ارتباط با ان تحلیل و برای ان مدل نو اورانه طرح کنند چرا که انقلاب اسلامی یک راه جدید در دنیای کنونی بود اینان به علت ناتوانی نتوانستند به سبک زندگی و اموزش و پرورش اقتصادو... ..
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۱۷:۳۹
شما معتدل ما خشک وافراطی اما محض رضای خدا شما وخانواده دست از سر.....
محمد خاکدامن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۱۷:۴۲
دو سال دارند مذاکره می کنند، در پیاده روهای ژنو قدم می زنند، عکس سلفی می گیرند و ...
نتیجه چه بود؟
آیا در این دو سال فشار به قشر مزد بگیر بیشتر نشده؟
کافی است تشریف ببرید چند پاکت میوه بخرید و مقایسه کنید قدرت خریدتان را با قبل از مذکرات.
خیلی جای تاسف دارد...
علی
Moldova, Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۱۷:۴۴
درود برهاشمی قهرمان خداوند شماها حفظ نماید تا جلو تندرویها وافراطی گریهای عده قلیلی که دنبال منافع شخصی جناحی شان هستند نه منافع ملت .
۱۳۹۴/۰۳/۳۰ ۱۶:۰۹
حالا قهرمان چی هست؟ نکنه توی شوی اشرافیگری یا مبارزه با رشوه و رانت یا قهرمان مبارزه با آمریکاست ما خبر نداریم !!!!!!!!!!!!!!
ولی
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۱۸:۱۰
درود بر هاشمی
۱۳۹۴/۰۳/۲۷ ۰۰:۴۹
... ان شاالله تا عاقبت به خیر بشید
۱۳۹۴/۰۳/۲۷ ۱۱:۲۶
آفساید!!!!
محمدرضا
Romania
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۱۸:۱۰
ما با تعامل مشکلی نداریم, با ذلت مشکل داریم,
کی گفته فرهنگ اهل بیت , سواری دادن به دشمنه؟
دیگه کم کم داری ...
رضا
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۱۸:۱۳
درست می گوید مثل همیشه
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۱۸:۱۹
تحریمها اگر پدر مردم را در اورده باشد پدر .... را که در نیاورده در واقع کاسبکاران هم تحریم و هم مذاکره ....
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۱۸:۲۴
تمدن امام را دوره .... به انحراف کشانيد و آن انحراف پدر مردم را در آورده است....
۱۳۹۴/۰۳/۲۷ ۱۷:۴۲
تعامل با دنيا وقتي ياد گرفتيم كه سفراى غربي همگى ايرانو ترك كردن , وقتى اسم...پليس بين الملل داده شد ،اصلا مگه دوره هشت ساله اين اقا تحريمي وجود نداشت....
سیدمحمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۱۸:۳۰
سلام بر هاشمی
ابراهیم
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۱۸:۳۳
...مغالطه بس است ...
غلام علي نيستاني - جهادي
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۱۸:۳۴
سلام برادر - مسئولان محترم نظام نظرات و بيانات شان بايد امت را به سمت اعتماد به نصرت الهي سوق دهد. ....
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۱۸:۴۱
تحریمها پدر مردم را درنیاورده حاج اقا فرافکنی نکن...
احمد
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۱۸:۴۷
تمدن امام رو ... هیچ کس منحرف نمی کنه....
کاظم
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۱۸:۵۷
... پدر مردم را در اورد... نه تحريم ها!
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۱۸:۵۹
لطف کنید توی خلا حرف نزنید ...
گیلان
Moldova, Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۱۹:۴۱
آقای هاشمی. تحریم ها پدر مردم را در نیاورده دزدی ها پدر مردم را در اورده که...از ........سرزده
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۱۹:۵۲
آدم سیر از گرسنه چه خبردارد؟
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۲۰:۰۴
... تمدن مورد نظر امام،...
رضا
Switzerland
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۲۰:۱۰
طرز نگاه كردن ايشان گوياي همه چيز است!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۲۰:۱۱
درود بر شیخ استقامت و دانش
عبدالله
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۲۰:۳۷
فعلا که مهدی بابا فائزه مامان بیش از هرکسی....
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۲۰:۴۳
صحبتهای آقای هاشمی صددرصد درستند انشااله اجرایی شوند و فقط در حرف نباشد انشااله
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۲۰:۴۸
اون چیزی که استخوانهای قشر مزد بگیر را می پوساند سیاستهای غلط ... است که...
محمد
Ireland
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۲۱:۱۰
... مهدی برای گرفتن دکترا به انگلیس رفته است،
وقت دیگر...
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۲۱:۱۵
جهان این چه تیتریه آخه؟!!!
امینی
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۲۱:۲۸
البته که این تحریمها بخاطر خط دادن افرادی مثل....
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۲۱:۴۸
ایشان در باره آقازاده شان توضیح نداده....
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۲۲:۰۹
خدا عاقبت همه رو ختم به خیر کنه؛ عاقبت شمارم حاج آقا ختم به خیر کنه،
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۲۳:۳۸
جناب عالیجناب سرخ پوش شما پدر مردم رو در آوردین نه تحریم کی میخواین دست از سر مردم بردارین البته سبب تحریم هم پسر جنابعالیه نه کس دیگه ای
بی نام
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۲۳:۴۸
کسی با تعامل با دنیا مشکلی ندارد با زورگویی وزیاده خواهی واستعمار واستکبار مخالف است واین چیزی است که به خاطر ان انقلاب شد وهزاران شهید داده شد
۱۳۹۴/۰۳/۲۷ ۰۰:۱۵
.. غارت بیت المال پدر مردم را درآورده است .. توجه مسئولین به کاخ نشینی و غفلت از محرومان و نادیده گرفتن مستضعفان پدر مردم را درآورده است .. آقازاده ها پدر مردم را درآورده اند .. مانور تجمل پدر مردم را درآورده است .. بی عرضگی برخی مسئولین که برای آب خوردن هم منتظر آمریکا هستند پدر مردم را درآورده است ..
شهروند طبری
United States
۱۳۹۴/۰۳/۲۷ ۰۰:۱۸
شما وخانواده تان در حساس ترین شرایط کشور دست از تفریح و خوش گذرانی بر نمی داشتید چطور سنگ مردم را به سینه می زنید؟پسر شما که مجرم مالی امنیتی و.... است چرا از او مدام دفاع می کنید؟ ای کاش روزی پرده ها بر افتد...
۱۳۹۴/۰۳/۲۷ ۰۰:۲۸
تمدن ! امام این بود که آقازاده جنابعالی بیت المال را غارت کند ؟؟؟
۱۳۹۴/۰۳/۲۷ ۰۰:۳۱
شما علم و دانش پیشرفته هسته ای را میخواهید بدهید با آرزوی اینکه شاید کدخدا مشکل آب خوردن مردم را حل کند !!!!!!! کجای این تعامل با دنیا است ؟
۱۳۹۴/۰۳/۲۷ ۰۰:۳۴
.......... " آمریکا " همه دنیا است ....."کدخدای " دنیا است .. ولی برای ملت اینگونه نیست . باید این را بفهمید .
جواد
۱۳۹۴/۰۳/۲۷ ۰۰:۳۴
بار چه خوابی دیدی اقای خاطره ؟جیب مردم را پسرت خالی کرده.
داود
۱۳۹۴/۰۳/۲۷ ۰۰:۳۶
آیت الله! خوب اعصابتون ریخته به هم ها! این اولین امیدیه که از این دولت نصیب من شده. تا باشد امیدهای بالاتر...
۱۳۹۴/۰۳/۲۷ ۰۰:۴۸
ما که هنوز یادمون نرفته تحریمها تو دوره احمدی نژا د ...
۱۳۹۴/۰۳/۲۷ ۰۱:۰۰
نمیخوای...
۱۳۹۴/۰۳/۲۷ ۰۱:۳۳
الهی...
شروین
۱۳۹۴/۰۳/۲۷ ۰۲:۵۴
آقای هاشمی
دوران شما تمام شد
چون خودتان تمامش کردید
ملاک هر فرد وضعیت فعلی اوست
پس بهتره خیلی ملایم عرصه رو ترک کنی آقای هاشمی.....
۱۳۹۴/۰۳/۲۷ ۰۶:۰۳
لابد منظور شما از تمدن امام رشوه خواري مليوني استات اويلي و راه اندازي شورش خياباني و كشته شدن بيگناهان و از اين قبيل خدمات است!
۱۳۹۴/۰۳/۲۷ ۰۶:۲۱
پدر مردم را امثال پسر تو درآورده اند نه تحریم
منصف
۱۳۹۴/۰۳/۲۷ ۰۷:۴۹
بنام خدا جناب آقای هاشمی چقدر به فکر مردم است ...
رنجديده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۷ ۰۷:۵۰
چرا از فرزندان خود نمي پرسيد ...
احمدی
۱۳۹۴/۰۳/۲۷ ۰۸:۱۱
بعضی ها در ناز و نعمت زندگی می کنند ...
۱۳۹۴/۰۳/۲۷ ۰۸:۱۴
دولت بارها اعلام کرده تورم را کاهش داده و حتی ان را به صفر تقلیل داده است ولیکن اقای هاشمی می گوید تورم پدر مردم را در اورده بلاخره حرف کدامیک را باورکنیم ؟
احمدی
۱۳۹۴/۰۳/۲۷ ۰۸:۱۷
هر چه به انتخابات مجلس شورای اسلامی نزدیک می شویم کلمات قصار و به اصطلاح دلسوزانه این اقایان بیشتر جوشش می کند تا شاید ابی بایشان گرم شود .
جلیل
۱۳۹۴/۰۳/۲۷ ۰۸:۲۵
اینجاست که باید با صدای بلند گفت : هاشمی هاشمی ....
۱۳۹۴/۰۳/۲۷ ۰۸:۲۸
اقای هاشمی کمی درباره کودتای مخملی فتنه سال1388 و رشوه بگیران قرار داد کرسنت .. بفرمایند .
خداکرم
۱۳۹۴/۰۳/۲۷ ۰۸:۳۴
تحریم پدر مردم رو در نیاورده این اختلاصها ودذدی های رجال و بالادستیها مردم ره رنجونده. برید نظر سنجی بکنید.
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۷ ۰۸:۵۵
..آقاي رفسنجاني پس از سي سال حالا فهميده كه تحريمها پدر مردم را در آورده است .
مردم
۱۳۹۴/۰۳/۲۷ ۰۸:۵۹
... دیگه حرف نزن تا مملکت چند صباحی آروم باشه.
پروانه
۱۳۹۴/۰۳/۲۷ ۰۹:۰۷
حاج آقا شما حرف نزني به جايي برنميخوره ها!....
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۷ ۰۹:۱۴
جناب هاشمی
محکوم شدن مهدی هاشمی به مراتب از یک توافق واجب تر است و مردم را نسبت به سختی های تحریم متحدتر می کند و مردم ایمان بیشتری خواهند داشت که روزی حق بر باطل پیروز خواهد شد
دوست
۱۳۹۴/۰۳/۲۷ ۰۹:۳۷
ما پیرو ولی فقیه هستیم شما هم بی زحمت مواظب بچه هات باش که در لندن با شرکا غربی رایزنی میکردند شما متمدن باشید دیگه مصلحت را مردم نمیخواهند
۱۳۹۴/۰۳/۲۷ ۰۹:۴۴
حاج آقا شما از کی تا حالا به فکر مردم بودین که ما نمیدونستیم. میدونین با پول جریمه کرسنت چند زوج جوان به خونه بخت میرفتند و یا چند جوان شاغل میشدند
با انصاف
۱۳۹۴/۰۳/۲۷ ۰۹:۴۵
ضمن تایید بسیاری از مطالب ذکر شده به استحضار می رساند اگر احکام اسلام دقیقا اجرا شود نبایستی بین فقیر و غنی در جامعه اسلامی میلیاردها کیلومتر فاصله طبقاتی باشد پس بایستی قبول کنیم شعار عدالت اجتماعی که سالهاست بعضی از مسئولین داده و میدهند عملا اجرا نمی شود
۱۳۹۴/۰۳/۲۷ ۰۹:۵۱
ای کاش انحراف جنابعالی از خط امام ادامه نیابد بهتراست به مواضع خودتان درزمان حضرت امام مراجعه فرمائید.
۱۳۹۴/۰۳/۲۷ ۰۹:۵۵
الحق و انصاف که ایشان درست فرموده اند....
۱۳۹۴/۰۳/۲۷ ۱۰:۰۵
خداییش موندم .... با چه... این حرفا رو میزنه ... آقای هاشمی دوره ریاست جمهوریت یادت رفته ، ....
مسعود دیپلمات
۱۳۹۴/۰۳/۲۷ ۱۰:۱۱
پیامبر عظیم الشان نفرموده است که علم را به هر قیمتی ولو به قیمت نوکری مشرکین بدست آورید . بلکه فرموده اند که در هر کجا هست به دنبالش بروید ، یعنی با ریاضت ، با تحمل شداید و با طی مسیر های طولانی و با پای پیاده (از مدینه تا چین) آنرا بجویید. عزیر من ! پیر دهر!! ملاک عزت است و نه علم . علمی که ریشه اش در جای دیگری باشد نکبت است قربانت گردم!. تو چرا خودت را باز نشسته نمی کنی. برایت بهتر است.
۱۳۹۴/۰۳/۲۷ ۱۰:۱۷
دولت به ملت مِِژده داده که تورم به صفر رسیده است...
۱۳۹۴/۰۳/۲۷ ۱۰:۳۹
سوگلي بابا زنداني شده....
عباس صادق
Romania
۱۳۹۴/۰۳/۲۷ ۱۰:۵۴
الان تحریمها پدر مردم را درآوردند . باید بدنبال علم تا ثریا هم رفت . ما بایدازمذاکرات نترسیم . دولت محترم نیز داردهمین کاررا می کند . از مذاکرات نمی ترسد . اگر اختیار کامل در دست دولت باشد بدون هیچ ترس مذاکرات را تاآخر ادامه می دهد و تکلیف فناوری هسته ای را روشن می کند و با تعامل دیگر ملت مشکلی بنام هسته ای نخواهد داشت.
برای کسب علم نیز راکتور قدیمی اراک را تعیل وبا مذاکره با دیگران شکل جدیدی از راکتور هسته ای که تضادی با منافع آنها نداشته باشد باکمک آنها طراحی و خواهیم ساخت و تا ثریا نیز خواهیم رفت و اما تحریمها ، برای انکه پدر مردم در نیاید پدر صنعت هسته ای و موشکی و تمامی ابزارهای قدرت نظام را در خواهیم آورد تا شایدپدرمردم در نیاید .
کربلائی
۱۳۹۴/۰۳/۲۷ ۱۱:۱۱
تا کجا میخوای سقوط کنی؟
۱۳۹۴/۰۳/۳۰ ۱۵:۵۶
تا اونجا که راه داره ...
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۷ ۱۱:۲۶
انتخا بات که نزدیک میشه مردم میشن وسیله به قدرت رسیدن ولی موقع سیاست گذاری دراین بین عده ای هم باید صدمه ببینند به سیاست گذاری های گذشته این آدم وطیف وابسته نگاه ومطالعه که میکنی برایشان درعمل تفاوتی نمی کرده با تحریم کنندگان حالا به منظور اهداف سیاسی فرزندان رمضان وآموختگان مکتب حسین را می ترسانن که از آب هم مضایقه کردن... ماتا آخر ایستاده ایم واگرچه با دست بسته به گور مان کنند این 270 شهید وامثالهم سالهاست که راه را به ما نشان داده اند بزدل ترسواونهایی هستند که از آخرت خود میترسن مگر توبه کنند که خداوند توبه پذیر است
۱۳۹۴/۰۳/۲۷ ۱۱:۳۹
هاشمی دقت کن
رضا
۱۳۹۴/۰۳/۲۷ ۱۱:۴۴
حاج آقا اگر نمی دونی بدون احمق ها و دزدان به بهشت نمی روند.
۱۳۹۴/۰۳/۲۷ ۱۱:۵۰
حاجی بیخیال
از مهدی بابا چه خبر
کی بریم ملاقاتش
۱۳۹۴/۰۳/۲۸ ۲۰:۰۸
فقط میری ملاقات ساندویچ هم ببر فکر کنم همشون دوست داشته باشن!
محمد از قم
United States
۱۳۹۴/۰۳/۲۷ ۱۱:۵۵
همه اش کلی گویی و مغلطه است. کسی با این حرف ها مخالفتی ندارد. همۀ اینها متین، به شرط آنکه دشمن هم وفادار به منطق و اخلاق تعامل باشد.
یا دشمن چیزی غیر از آن است که در رسانه های ایران و دنیا منعکس می شود.
یا برخی حضرات، خسته و بریده از اصول اولیه انقلاب و بلکه عزت اسلامی هستند.
سالم
۱۳۹۴/۰۳/۲۷ ۱۲:۲۵
اقای هاشمی توضیح ندادند تحیم با خانواده ایشان و امثال ایشان چه کرده تا مردم بدانند مشکلات اصلی تحریم ا چه ناحیه ای است
۱۳۹۴/۰۳/۲۷ ۱۲:۳۹
اقای هاشمی شما که خون فرزندانت از خون ملت رنگین تره در زمان شایعه زلزله با خانوادت در سد لتیان جت اسکی میکردی حالا چطور به فکر جیب خالی ملت افتادی
سالم
۱۳۹۴/۰۳/۲۷ ۱۳:۱۷
اقای هاشمی بیایید با هم به کسانی که همانند خائنینی که اطلاعات عملیات کربلای 4 را برملا نمودند، گرای این تحریمها را به دشمنان دادند نفرین بفرستیم
باران
۱۳۹۴/۰۳/۲۷ ۱۳:۳۲
پدر مردم را آقا زده ها در آورده اند حاج آقا
۱۳۹۴/۰۳/۲۷ ۱۳:۳۹
خوشبینانش اینه که بگم دشمن رو خوب نشناختی آقای هاشمی!
۱۳۹۴/۰۳/۲۷ ۱۴:۰۴
برخی می‌گویند که ما خودمان هستیم و تحریم‌ها به نفع ما است:
حضرت آیه الله اولا چه کسی این حرف را زده است ثانیا" چه کسی دوست ندارد بدون اینکه به شرف و شخصیت و دین واستقلال ضربه ای وارد شود شاهد بر داشته شدن تحریمها باشد....
۱۳۹۴/۰۳/۲۷ ۱۴:۴۳
چه كسي از تحريف راه و خط امام حرف ميزنه؟!!
جابر
۱۳۹۴/۰۳/۲۷ ۱۵:۳۲
مهم اینه که تحریم در زندگی آیت اله؟؟؟ تاثیر ندارد.
محسن
۱۳۹۴/۰۳/۲۷ ۱۵:۳۵
از این روایت چنین برداشتی کردن؟
الان که ما با دنیا تعامل داشته باشیم یعنی به علم دست پیدا کردیم؟
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۷ ۱۶:۱۲
خوب است از عقل استفاده کنیم این صحبتها مرا یاد سخنان سالهای 67 و 68 آقای منتظری میاندازد که عاقبت به خیر نشد ... خدا عاقبتت را بخیر کند هاشمی عزیز!
۱۳۹۴/۰۳/۲۷ ۱۶:۲۱
شما هم پشت سر هم بنویسید آیت ا... !!!
...
۱۳۹۴/۰۳/۲۷ ۱۶:۲۳
تو برو سد لیتان...
۱۳۹۴/۰۳/۲۷ ۱۶:۲۴
همتون راه رو اشتباه رفتید !!!!
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
خیلی جدی گرفتید .
.
.دنیای وارونه
هاشمی کم حافظه!!!
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۷ ۱۷:۱۲
درها را همه را ببندند و ما را محاصره اقتصادی بکنند. ما خودمان در اینجا مملکت وسیعی داریم، آب هم داریم، خدا باران هم به ما می‌دهد، خودمان می‌کاریم و می‌خوریم و هیچ احتیاجی به این مسائل نداریم. آنها نترسانند یک ملتی را که می‌خواهد خودش را به کشتن بدهد تا استقلالش را حفظ بکند.
امام خمینی
۱۳۹۴/۰۳/۲۷ ۱۷:۱۶
کاش شما هم وارد منطق تعقل میشدید
۱۳۹۴/۰۳/۲۷ ۱۷:۲۰
اسلام منطقهای دیگری هم دارد و یکی از آنها عدم اعتماد به کفار است و تعامل باید بر اساس سیاست باشد نه وادادگی
حامد
۱۳۹۴/۰۳/۲۷ ۱۷:۴۹
امان از منحرف و خط انحراااااف. این منحرفان پدر مردم را در آوردند نه تحریم ها .
۱۳۹۴/۰۳/۲۷ ۱۹:۲۳
اجتهاد؟! تو رو سنن؟!!!!!!
۱۳۹۴/۰۳/۲۷ ۱۹:۴۳
باز این تز داد! >:(
۱۳۹۴/۰۳/۲۷ ۲۰:۲۴
بابا بی خیال مردم پدرشون در اومد که در اومد! بگو مزنه قرارداد کرسنت و ساندویچ و سنگ پا چنده؟!!
۱۳۹۴/۰۳/۲۸ ۰۸:۰۵
فقط آب در آسیاب دشمن بریز آخرش هم بگو شرمنده شهدا نشویم ... بگو گفتن در این کشور جرم نیست اما بدون آخرش باید جواب بدی ها.....
۱۳۹۴/۰۳/۲۸ ۱۰:۰۸
بهتر است اینطوری بگوئیم :
تحریم ها پدر دنیا طلبان پول دوست را درآورده است........
محمد
۱۳۹۴/۰۳/۲۸ ۱۰:۵۴
ایشون که برا ملت نسخه تفکر و تعقل میچینند برای فرزندانشان هم چیده اند؟؟چرا زودتر تفکرات عمیقشون مانع اختلاس فرزندانش نشد؟؟؟پدر مردم را اختلاس های فرزندانتان درآورده نه تحریم ها...
مهدی
۱۳۹۴/۰۳/۲۸ ۱۹:۰۸
ایشون اگه راست میگه بچه های خودشو صحیح تربیت میکرد.
میلاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۸ ۱۹:۴۷
تمدن !!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بی نام
۱۳۹۴/۰۳/۲۸ ۲۰:۵۷
کسانی که امتحان خود را به خوبی پس داده اند، عملکردشان بر همه روشن است و با هر سخنی نمی توانند مردم را تحت شعاع روشنفکری های خویش قرار دهند. بله افراط و تفریط به زندگی همه ی انسان ها ضرر می زند و دین اسلام دین میانه رو می باشد. ولی باید حد افراط و تفریط نیز تعیین شود تا هر کسی از آن پیراهن عثمان نسازد و بر سر مردم نکوبد. کسانی که در زمان جنگ خود را خدمتگزار مردم می دانستند، چه شده است که اکنون باید با دیده ی تردید به آنان نگریست؟ کسی می تواند از امام سخن بگوید که خود شیفته ی نظام ولایت مداری باشد و برای خدا سخن گوید برای خدا قدم بردارد و دنبای هوای نفس خود نباشد. کسی که سخنش برای خدا باشد، سخنش در دل همگان قرار می گیرد.
نیما
۱۳۹۴/۰۳/۲۸ ۲۳:۵۴
یعنی واقعا ایشون دغدغه ی مردم رو دارن یا هدفی دیگر...
حمیدقاسمی
۱۳۹۴/۰۳/۲۹ ۰۴:۵۹
اقای هاشمی رفسنجانی خداوند عاقبتت را به خیر کند.بدجوری به سمت ناکجا اباد می روی.