پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
مدیرکل امور بین‌الملل وزارت بهداشت:

اطلاعی ازآمادگی بیمارستانها درحوادث نیست

سه شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۲:۱۰
کد مطلب: 428126
مدیرکل امور بین‌الملل وزارت بهداشت بر لزوم آماده‌سازی بیمارستان‌ها برای مقابله با حوادث و بحران‌ها تاکید کرد و گفت: سئوال کلیدی که مطرح می‌شود این است که بیمارستان‌ها برای پاسخگویی در حوادث چقدر آماده هستند؟
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، سیدمحمد اکرمی در میزگرد تخصصی مراقبت‌های بهداشتی در معرض خطر، اظهار داشت: ایران در ارائه خدمات درمانی تجربه خوبی از دفاع مقدس دارد و لذا باید شناخت صحیحی از انواع بحران‌ها داشت.

وی با بیان اینکه تنها پاسخ سریع می‌تواند به کاهش تلفات در بحران‌ها کمک کند، افزود: علاوه بر مسائل طبیعی که در منطقه با آن مواجهیم، منطقه ما با جنگ نیز روبه‌رو است. به طور مثال ما خود را مسئول می‌دانیم که به حادثه‌دیدگان در جنگ عراق کمک کنیم اما خطرها مانع کمک‌رسانی می‌شود.

اکرمی با اشاره به تجربه‌های ایران در زمان جنگ و زلزله‌های رودبار و بم، خاطرنشان کرد: باید همه دستگاه‌ها حول یک محور و در کنار یکدیگر کار کنند و به طور اجمالی حوادث را رصد کنند، همکاری مشترک داشته و ارتباط مشترک میان پزشکان برقرار کنند و اطلاعات خود را در اختیار یکدیگر قرار دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *