پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱
۱
موسسه بین‌المللی مطالعاتی نهج‌البلاغه برگزار می‌كند:

دوره آموزشی تربیت معلم نهج‌البلاغه

سه شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۴:۱۰
کد مطلب: 428118
موسسه بین‌المللی مطالعاتی نهج‌البلاغه در نظر دارد با هدف تحقق تربیت عقلانی بر مبنای نظریه «تربیت عقلانی بصیرت‌گرا» دوره عالی تربیت معلم نهج‌البلاغه را تابستان ۱۳۹۴ در تهران برگزار کند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، این دوره آموزشی به صورت كارگاهی و با تکیه بر دو مفهوم «نظر تربیتی» و «عمل تربیتی» برگزار می‌شود. این طرح آموزشی با تکیه بر پیوند میان اندیشه و عمل و ابتناء عمل تربیتی مربیان بر دانش و بینش صحیح و برآمده از دانش تعلیم و تربیت، در پی تحقق معلمی خلاق، پویا و خوداتکاء، با توانایی «تدارک یک جلسه آموزش» با گرایش به رشته خاص (آموزش نهج‌البلاغه) و مبتنی بر یک رویکرد خاص تربیتی (نظریه تربیت عقلانی بصیرت‌گرا) است.

این برنامه آموزشی که به عنوان برنامه درسی فشرده (۱۲۰ ساعته) در دوره عالی تربیت معلم (۵۶۰ ساعته) تلقی می‌شود، در قالب سه سطح ۱، ۲، ۳ و در سه لایه (تمهیدی، اساسی و مهارتی) ارائه خواهد شد و توالی مفاهیم و تعمیم‌های آموزشی آن، در گزینش و سازمان‌دهی محتوا و طراحی آموزشی دوره به‌طور کامل لحاظ شده است.

دوره در قالب ۳ کارگاه ۳۸، ۳۸ و ۴۴ ساعته (در مجموع ۱۲۰ ساعت) و به‌صورت حضوری برگزار خواهد شد. برنامه آموزشی این دوره در قالب دوره‌های ۴ تا ۵ روزه به‌صورت متوالی یا هفته‌ای ۱ یا ۲ روز برگزار می‌گردد. زمان برگزاری دوره اول، اولین هفته بعد از ماه مبارک رمضان در موسسه به نشانی تهران، خیابان ولی‌عصر، ایستگاه پله اول خواهد بود. زمان دقیق برگزاری دوره در تهران از طریق تارنمای موسسه به اطلاع می‌رسد.

برای شركت‌كنندگان در این دوره‌ها، گواهی‌نامه معتبر توسط موسسه بین‌المللی مطالعاتی نهج‌‌البلاغه صادر می‌شود. هم‌چنین امکان صدور گواهینامه از سوی انجمن علمی آموزش و پرورش تطبیقی ایران وابسته به وزارت علوم تحقیقات و فن‌آوری نیز وجود دارد.

لازم به ذكر است افراد علاقه‌مند به حضور در این دوره‌ عالی می‌بایست حداقل دارای مدرک تحصیلی کاردانی بوده و از توانایی روان­خوانی و فهم نسبی مفاهیم قرآن و نهج‌البلاغه برخوردار باشند.

مباحث این دوره آموزشی در سه سطح ۱، ۲ و ۳ به شرح زیر می‌باشد:

سطح اول

مباحث لایه تمهیدی دوره اول معرفی دوره، نقطه آغاز در تربیت اسلامی و نقایص اساسی حرفه‌ای معلمان و مشکلات ناشی از آن را در بر می‌گیرد.

مباحث لایه اساسی این دوره شامل آشنایی با نهج‌البلاغه (۱)، مبانی درک و فهم نهج‌البلاغه (۱)، تربیت در نهج‌البلاغه (۱)، نکاتی برای اندیشیدن در باره معنای تربیت (۱)، نکاتی برای اندیشیدن درباره وابستگی تربیت و فرهنگ(۱) و نکاتی برای اندیشیدن درباره هدف و روش اساسی تربیتی (۱) می‌شود.

مباحث لایه مهارتی این دوره ذیل عناوینی هم‌چون تربیت کودکان و آموزش بزرگسالان، فرزندپروری و مدرسه داری، برنامه‌ریزی درسی (۱) و پرورش تفکر: روش اساسی تدریس (۱) گنجانده شده است.

سطح دوم

مباحث لایه اساسی این دوره به مواردی از قبیل مبانی درک و فهم نهج‌البلاغه (۲)، موضوعات انتخابی در نهج‌البلاغه (۱)، نکاتی برای اندیشیدن درباره معنای تربیت(۲)، نکاتی برای اندیشیدن درباره وابستگی تربیت و فرهنگ(۲)، نکاتی برای اندیشیدن درباره هدف و روش اساسی تربیتی (۲) و نظریه تربیت عقلانی بصیرت‌گرا: بصیرت‌گرایی در تربیت می‌پردازد. لایه مهارتی دوره دوم ارتباطات و آموزش: مبانی ارتباطات انسانی، مقدمات روان‌شناسی تربیتی، رسانه‌شناسی و تولید رسانه‌ای و پرورش تفکر: روش اساسی تدریس (۲) را مورد توجه قرار می‌دهد.

سطح سوم

لایه اساسی در دوره سوم موضوعات انتخابی در نهج البلاغه(۲)، تربیت در نهج‌البلاغه(۲)، تربیت کودکان و آموزش بزرگسالان: چگونگی؟(۲) و فرزندپروری و مدرسه داری: چگونگی؟(۲) را در بر می‌گیرد. در لایه مهارتی این دوره به موضوعاتی همانند برنامه‌ریزی درسی(۲)، یادگیری و دیداکتیک: مبانی، یادگیری و دیداکتیک: مهارت‌ها و فنون طراحی تدریس، یادگیری و دیداکتیک: تکنولوژی و طراحی آموزشی و پرورش تفکر: روش اساسی تدریس(۳) توجه نشان می‌دهد.

هزینه شرکت در این دوره آموزشی برای هر فرد، مطابق تعداد ساعات هر دوره (۳۸، ۳۸ و ۴۴ ساعت) بر حسب ساعتی ۱۰۰.۰۰۰ ریال محاسبه می‌گردد و حد نصاب تشكیل جلسات ۲۰ نفر اعلام شده است. اشخاص علاقمند به شرکت در دوره(در دفتر موسسه در تهران) می‌توانند از طریق پیش‌ثبت‌نام در تارنمای http://nbiri.com اعلام آمادگی نمایند تا با ایشان تماس حاصل شود. برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره ۰۲۱۸۸۷۱۸۸۵۶ یا ۰۹۱۲۸۱۸۰۹۰۳ تماس حاصل کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


خیلی خوب است اگر این مباحث بصورت لوح فشرده از طریق سیستم دانلود شود تا همگان از آن بهره برداری بکنند
با تشکر