جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
۱۲

جریان سازی دروغ توسط BBC درباره ممنوع التصویری یک فتنه‌گر

دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۳
کد مطلب: 428012
بی بی سی با جعل و نسبت دادن یک اظهار نظر به سخنگوی قوه قضائیه به دنبال القا یک خط خبری و جریان سازی دروغ دیگری در فضای رسانه ای کشور است. اتاق فکر تلویزیون دولتی انگلیس شب گذشته سعی کرد با حذف یک حرف ربط کوچک به یک دروغ و تحریف بزرگ برسد تا به رسانه های همقطار خود این خط را بدهد که برای مطرح کردن یکی از سران فتنه این بار به این سوژه متمسک شوند.
جریان سازی دروغ توسط BBC درباره ممنوع التصویری یک فتنه‌گر
به گزارش جهان به نقل از میزان شنبه ۲۳ خرداد ماه ۱۳۹۴ یک سال و ۳۶۴ روز پس از حماسه سیاسی مردم ایران در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ ساعت ۱۶ به وقت تهران خبرنگاران داخلی و خارجی در مقر ریاست جمهوری دور هم جمع شده اند تا حجت الاسلام و المسلمین روحانی پاسخگوی سوالات آن ها باشد.

بر اساس چیدمان صورت گرفته از سوی نهاد ریاست جمهوری، خبرنگاران یک به یک پشت تریبون قرار می گیرند تا سوالات رسانه های خود را از رئیس جمهور بپرسند.

سوال خبرنگار ایلنا و پاسخ رئیس جمهور

نوبت به خبرنگار ایلنا می رسد که خبرنگار این مجموعه خبری با قرار گرفتن پشت تریبون سوال خود را اینگونه از آقای روحانی مطرح می کند:

(متن برگرفته از خبرگزاری ایلنا) "... علیرغم وعده جنابعالی٬ هنوز تغییر فضای امنیتی به سیاسی صورت نگرفته و گروه‌های فشار همچنان در حال فعالیت هستند؛ کنسرت‌های مختلف بدون هماهنگی لغو می‌شود؛ اخلالگران مراسم‌های مختلف و حتی سخنرانی خود شما را بر هم می‌زنند؛ تجمع‌ها علیرغم دستور مستقیم وزارت کشور٬ غیر قانونی برگزار می‌شوند؛ سخنرانی‌ها لغو می‌شوند٬ برای حضور زنان در ورزشگاه‌ها قرارهای راهپیمایی گذاشته‌اند و ... . در این حال به جای اینکه با این گروه‌های بی‌شناسنامه برخورد شوند٬ آنها رها می‌‌شوند و به جای آن با کسی که ۸ سال رییس دولت اصلاحات بوده٬ برخورد و ایشان ممنوع‌التصویر می‌شود. با توجه به این موضوع که جنابعالی رییس شورای عالی امنیت ملی هستید؛ آیا مصوبه‌ای در این شورا٬ برای ممنوع التصویری رییس جمهور وجود دارد و برخورد با این گروه‌های فشار چگونه انجام خواهد شد؟
رییس جمهور در پاسخ این سوال گفت: کسی از طرف شورای عالی امنیت ملی ممنوع الخبر و ممنوع التصویر نشده و اگر کسی گفته ممنوع‌التصویری در شورای عالی امنیت ملی بوده٬ خلاف و دروغ است و کسی که این را موضوع مطرح کرده باید مورد مجازات قرار گیرد."

روز ذوق زدگی بی بی سی فارسی

شنبه ۲۳ خرداد ماه ۱۳۹۴، بی بی سی فارسی که برنامه های خود را از ساعت ۱۷ به وقت تهران آغاز می کند، بخش عمده ای از انرژی خود را به مصاحبه مطبوعاتی رئیس جمهور اختصاص داد. سردبیر بخش خبری ۱۸ بی بی سی فارسی با ذوق زدگی خاصی بخشی از اظهارات رئیس جمهور مبنی بر ممنوع التصویر نبودن رییس جمهور دوره اصلاحات را پخش می کند و مجری برنامه در یک اظهار نظر عجیب جواب رئیس جمهور به این سوال را بهترین قسمت مصاحبه عنوان می کند.

مجری بی بی سی فارسی در ادامه مدعی می شود کسی که پیش از این گفته شورای عالی امنیت ملی در زمینه ممنوع التصویر بودن یکی از سران فتنه اظهار نظر کرده و گفته شورا در این زمینه مصوبه داشته است، سخنگوی قوه قضائیه بوده است.

ساعت ۲۲ به وقت تهران برنامه ۶۰ دقیقه بی بی سی فارسی؛ از ابتدا که برنامه خبری ۶۰ دقیقه بی بی سی فارسی آغاز می شود یک نکته جلب توجه می کند. ارگان رسانه ای وزارت خارجه انگلیس تمام توجه و دقت خبری خود را برای ۲۲ خرداد ماه روی تنها بخشی از مصاحبه رئیس جمهور با اصحاب رسانه های داخلی و خارجی گذاشته است.

سوالی که انگار بی بی سی پرسیده بود

بی بی سی فارسی با ذوق زدگی خاص سوال خبرنگار ایلنا از رئیس جمهور برنامه را با بخشی از پاسخ حجت الاسلام والمسلمین روحانی به سوال خبرنگار ایلنا آغاز می کند. سوال مطرح شده از سوی خبرگزاری ایلنا و رفتار بی بی سی فارسی به گونه ای است که انگار اتاق فکر شبکه وابسته به دربار سلطنتی و وزارت خارجه انگلیس نمی تواند شادی اش را پنهان کند که خواسته یا ناخواسته سوال مد نظر خود را از لسان یک خبرگزاری داخلی مطرح کرده است.

اتاق فکر بی بی سی فارسی و بهره برداری از یک سوال

نشست خبری رئیس جمهور به پایان رسیده و حالا نوبت اتاق فکر بی بی سی فارسی برای بهره برداری از سوال مطرح شده است.

علاقه بی بی سی فارسی به جریان اصلاحات و پیگیری اخبار و دلواپسی های این جریان فکری به استحاله رفته چینشی جالب را برای مجموعه خبری
در جمله ای که بی بی سی به نقل از حجت الاسلام اژه ای می خواند یک حرف ربط "یا" جا انداخته شده که بی بی سی فارسی از روی قصد و منظور آن را حذف می کند تا اینگونه القا کند که سخنگوی قوه قضائیه پیشتر بحث مصوبه شورای عالی امنیت ملی را بیان کرده است
بی بی سی فارسی به ارمغان می آورد.

در بخش سایت بی بی سی فارسی، سردبیران این بخش با انتخاب گزینشی خبر مربوط به ممنوع التصویر بودن رئیس جمهور دوران اصلاحات خبر را روی خروجی می فرستند، در زیرنویس تلویزیون از دو ساعت صحبت رئیس جمهور باز هم فقط خبر همین بخش زیرنویس می شود و اخبار ۶۰ دقیقه هم با یک مقدمه خود را برای دروغ پراکنی و القای یک خبر نادرست آماده می کند.

 https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000428/nf00428012-1.jpg
زیرنویس خبر بی بی سی فارسی که مربوط به خبر ممنوع التصویری است

مهمان های بی بی سی فارسی از سوئد و آمریکا روی خط آمده اند. مجتبی واحدی و حسین رسام هر دو به صورت کاملا هماهنگ سعی بر این دارند که صحبت ها را از مقدمه سریع به سمت اصل مطلب ببرند اما باید با مقدمه شروع کنند.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000428/nf00428012-2.jpg

سرانجام نوبت به پخش پاسخ رئیس جمهور به سوال مدنظر بی بی سی فارسی می رسد. مجری بی بی سی از بینندگان و مهمان های برنامه دعوت می کند پاسخ رئیس جمهور در مورد وضعیت یکی از سران فتنه را بشنوند. سپس مجری بی بی سی فارسی قبل از پاسخ حسین رسام بخشی از مصاحبه خبری حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژیه، سخنگوی قوه قضائیه را که در تاریخ ۲۷ بهمن ماه ۱۳۹۳ در پاسخ به خبرنگاران مطرح شده است عینا می خواند اما این قسمت از صحبت های مجری یک تفاوت اساسی با صحبت های ایراد شده اصلی از سوی سخنگوی دستگاه قضا دارد.

یک تحریف آشکار

مجری بی بی سی فارسی در یک جمله که ادعا می کند عینا آن را از روی صحبت های معاون اول قوه قضائیه خوانده است برخلاف همیشه بدون ذکر منبع(بی بی سی فارسی برای اینکه ادعاهای خود را بتواند ثابت کند همواره منبع خبر خود از رسانه های داخلی ایران را قبل از خواندن خبر بیان می کند اما در این مورد خاص بی بی سی منبع حرف خود را بیان نکرد) حرف های خود را به سخنگوی قوه قضائیه منتسب می کند.

اما در جمله ای که از سوی مجری بی بی سی فارسی خوانده می شود و جمله ای که حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای آن را مطرح کرده است یک حرف ربط "یا" جا انداخته شده که بی بی سی فارسی از روی قصد و منظور آن را حذف می کند تا اینگونه القا کند که سخنگوی قوه قضائیه پیشتر بحث مصوبه شورای عالی امنیت ملی را بیان کرده است و از حذف همین حرف ربط هم سعی می کند در طول ساعت ها برنامه تلویزیونی خود دروغی بزرگ را به مخاطب القا کند.

البته در ادامه برنامه مسئولان اتاق فکر بی بی سی فارسی سعی بر اصلاح صحبت های خود می کنند.

نکته بسیار مهم که در ادامه به آن اشاره خواهد شد این است که بی بی سی فارسی با انتخاب گزینشی از صحبت های صورت گرفته از سوی حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای ادامه اظهارات او در مورد اینکه دادستانی تهران حکم ممنوع التصویر بودن یکی از سران فتنه را داده حذف کرده است.

واقعیت چیست؟

اما عین صحبت های معاون اول قوه قضائیه در جلسه پرسش و پاسخ با خبرنگاران در تاریخ ۲۷ بهمن ماه ۱۳۹۳ در مورد رئیس جمهور دوران اصلاحات را در این بخش از خبر و به نقل از خبرگزاری های داخلی ای نظیر ایسنا ، ایلنا و ایرنا خواهید دید:

در ادامه نشست خبری حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای خبرنگاری درباره علت تذکر دادستانی تهران به مدیران مسئول رسانه‌ها و ممنوعیت بکار بردن اسم، تصاویر و اخبار مربوط به رئیس دولت اصلاحات سوالی پرسید که سخنگوی قوه قضائیه در این‌باره، اظهار کرد: اگر کسانی که از نظر شورای عالی امنیت ملی یا قوه قضائیه به عنوان سران فتنه محسوب شدند، دستگاه قضایی و دادستانی می‌تواند به عنوان یک اقدام دستوراتی در این رابطه صادر کند.

وی ادامه داد: در مورد همین فرد مورد نظر شما دستور داده‌اند که رسانه‌ها حق ندارند تصویر یا مطالب ایشان را منتقل کنند. دادستانی تهران این اقدام را انجام داده و این دستور نیز همچنان باقی است و گفته شده که اگر رسانه‌ای خلاف آن عمل کند با آن رسانه برخورد خواهد شد.

تلاش بی بی سی برای القا خط خبری به همقطاران خود

به نظر می رسد بی بی سی با نسبت دادن و جعل یک اظهار نظر به سخنگوی قوه قضائیه به دنبال القا یک خط خبری و جریان سازی دروغ دیگری در فضای رسانه ای کشور است و اتاق فکر تلویزیون دولتی انگلیس شب گذشته سعی کرد با حذف یک حرف ربط کوچک به یک دروغ و تحریف بزرگ برسد تا به رسانه های همقطار خود این خط را بدهد که برای مطرح کردن یکی از سران فتنه این بار مستمسک این سوژه شوید.

انتظار می رود رسانه ها و خبرنگاران داخلی با توجه به نیت بی بی سی فارسی برای نسبت دادن اظهاراتی جعلی به مقام های ارشد نظام جمهوری اسلامی نهایت هوشمندی را برای اطلاع رسانی دقیق به کار ببندند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حااااااااااامد
زنده باد روحانی
زنده یاد خاتمی
الله اکبر
جهان نیوز سانسور کن
Iran, Islamic Republic of
بالاخره كسي را قانونا ميتوان ممنوع التصوير كرد يا نه و آيا چنين محاكمه اي صورت گرفته و حكمي صادر شده؟
Netherlands
پرداخت وجوه سنگین ز سوی بی بی سی فارسی به ایلنا جرم نیست؟
دلواپس بی سوات اما با شناسنامه و پاسپورت ایرانی
این ها غیر از دشمنی با ملت ایران کار دیگری ندارند.
ما باید عاقل باشیم و خوراک تبلیغاتی به آنها ندهیم!!
رو حانی مچکررریم!!!!!
واقعا اول و آخر تدبیری.
علی محمدنصیری لرستانی
بی بی سی بهایی بره گمشه،کسی اصلا بی بی سی نگاه نمیکنه
خاتمی محبوب دل مردم .
Iran, Islamic Republic of
دوران ممنوع التصويري و ممنوع الخبري تمام شد الان در عصر اطلاعات و گردش سريع آن بسر ميبريم بخود بياييد تا از غافله عقب نمانيد
Germany
چرا باید رئیس جمهوری که خود را متخصص عالیرتبه امنیت ملی می داند، با اظهارات عجیب خود در مورد آب خوردن موجود در کشورش اطلاعاتی را آشکار کند که سبب تقویت قوای طراحی دشمن میشوند؟ این تحدید امنیت ملی نیست؟ اگر "خزانه خالی"، "آب خوردن" و بقیه موارد مشابه، ضعف مدیریت و کارایی نیست، پس چه باید باشند؟ قدرت و کارایی؟ تدبیر و امید؟
برای آقای رییس جمهور بسیار متاسفم که به جای اینکه به فکر مشکلات مردم باشند به خصوص مشکل بیکاری و ازدواج جوانان ( که ریشه بسیاری از معضلات جامعه است)، مدام برای کشور یا دولت حاشیه درست می کنند.
حالا مسال مهم مملکت ما ممنوع التصویر بودن یا نبودن خاتمی است؟
این مساله برای ما مردم کاملا بی ارزش است.
به درد مردم برسید
اصولگرای واقعی
اولا بدون دلیل شرعی و قانونی نمیشود فردی را در نظام جمهوری اسلامی حبس یا ممنوع البیان یا ممنوع التصویر کرد.این هم در رساله ها آمده هم در قانون اساسی و هم در قرآن و نهج البلاغه میتوان فهمید.

پس صحیح آن این است که همه چیز طبق قانون باشد.پس دادستان باید دلیل ارایه دهد.چون طبق شریعت و قانون اساسی اصل بر برائت افراد است.

کسی هم حق نداره تا اثبات جرم در دادگاه به فردی توهین کند.

همان اندازه که توهین به آقای خ... نادرست است توهین به آقای احمدی نژاد و اطرافیانش تا اثبات جرم در دادگاه نادرست است.اینها را بفهمیم.

یاد بگیریم حرمت ها را نگه داریم و به حقوق همه انسانها بخصوص اقلیت ها و دشمنان و مخالفین خودمان هم احترام بگذاریم همانطور که پیامبر و ائمه اینگونه بودند.

کار آقای علی مطهری هم درسته و نامه ایشان خیلی منطقی نگاشته شده است.
ایشان نماینده مجلس هستند حق دارند درباره حقوق افراد جامعه از مسئولین پاسخ بخواهند.

دادستان هم باید جواب قانع کننده برای اینکار داشته باشد.

از خبرگزاری با انصاف و اصولگرای جهان نیوز درخواست انعکاس این نامه را دارم.

موفق باشید
فتنه گر؟!!! رییس جمهور محبوب ایران هستند ایشان