سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

مراقب باشید در فصل گرما وزنتان بالا نرود

دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۰۹
کد مطلب: 427928
متخصص تغذیه بالینی و رژیم درمانی مهم ترین نکته در فصل گرم سال را تنظیم مایعات بدن دانست و هشدار داد: افراد در این فصل باید مراقب وزنشان باشند زیرا با مصرف بستنی و مایعات شیرین اضافه وزن به وفور دیده می شود.
به گزارش جهان، دکتر شیرین عادل در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اظهار کرد: از آنجا که با نزدیک شدن به فصل گرما مسافرت ها بیشتر می شود،برای کنترل وزن باید به دریافت مواد غذایی نیز توجه بیشتری شود.

وی گفت: به طور معمول بسیاری از خوراکی های مورد استفاده در فصل گرما مواد غذایی دارای کالری و انرژی بالا است بنابراین باید برای جلوگیری از ابتلا به اضافه وزن باید دراین باره دقت کافی شود.

وی با اشاره به اهمیت فساد غذا در فصل گرما بیان کرد: به دلیل گرم بودن فصل، هنگام مسافرت و پیک نیک برای جلوگیری از فاسد شدن غذا باید به نحوه حمل غذاها نیز توجه بسیار زیادی شود.

وی همچنین افزود: غذاهای پروتئینی به ویژه مواد پروتئین حیوانی و دریایی زودتر از سایر مواد غذایی فاسد می شوند.بنابراین تا حد امکان نباید آنها را برای مسافرت حمل کرد و از دست فروشان هم مواد غذایی تهیه نکرد،زیرا مسمویت در فصل گرما به شدت شایع است.

مراقب گرما زدگی باشید!


عادل شیوع گرمازدگی را در کودکان بیشتر از بزرگسالان دانست و تأکید کرد: بنابراین والدین باید مراقب این موضوع باشند تا فرزندشان دچار گرمازدگی نشود .ضمن اینکه برای پیشگیری ازاین مشکل نیز باید در ساعت های گرم روزمانند ظهر کمتر از منزل خارج و به دریافت مایعات آنها توجه بیشتری شود.

وی توصیه کرد: در فصل گرما مصرف حداقل ۸ تا ۱۰ لیوان آب برای افراد بزرگسال نیز ضروری است.حال در صورتی که افراد زیر آفتاب به کار و فعالیت می پردازند یا کودکان که در روزهای گرم در بیرون از منزل مشغول بازی هستند باید میزان دریافت آب را افزایش دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *