پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
هشدار رییس مرکز تحقیقات اپتیک و لنز ایران:

عینک آفتابی غیراستاندارد وبروزآب‌مروارید

دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۴:۵۰
کد مطلب: 427926
رییس مرکز تحقیقات اپتیک و لنز ایران گفت: استفاده از عینک های آفتابی غیراستاندارد نه تنها کمکی به محافظت از چشم در برابر پرتوهای مضر آفتاب نمی کند، بلکه بیش از عینک نزدن، به چشم آسیب وارد می کند که یکی از آنها بروز آب مروارید است.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، دکتر پرویز زرین بخش افزود:عینک های تیره آفتابی سبب باز شدن مردمک چشم می شود و در صورتی که شیشه عینک قادر به جذب اشعه UV نباشد، این اشعه بیش از مواقعی که فرد عینک نمی زند، سبب آسیب به چشم می شود.

زرین بخش با بیان اینکه عینک های غیراستاندارد قادر به جذب اشعه UV نیستند، افزود:عینک های آفتابی با شیشه تیره و آبی روشن بیش از سایر عینک های غیراستاندارد، سبب صدمه به چشم می شود.

وی گفت: برای پیشگیری از رسیدن اشعه UV به چشم علاوه بر استفاده از عینک های آفتابی مناسب، کلاه لبه دار نیز توصیه می شود. همچنین افرادی که به تازگی هرگونه عمل جراحی چشم انجام داده اند، نیاز بیشتری به محافظت از چشمان خود در برابر پرتوهای UV دارند.

وی ادامه داد: انواع لنزهای داخل چشمی و لنزهای تماسی با خاصیت مهار اشعه UV در بازار موجود است و افراد برای تهیه عینک های استاندارد باید به مراکز معتبر مراجعه کنند.

رییس مرکز تحقیقات اپتیک و لنز ایران خاطر نشان کرد: ضروری است، افراد در مکان هایی که اشعه UV به چشم آسیب وارد می کند، مانند برنزه کردن پوست با اشعه (سولاریوم)، ساحل دریا، صحرا، اسکی و در برابر نور مستقیم آفتاب از چشم خود در برابر این اشعه محافظت کنند.

پرتوهای زیانبار اشعه UV در برخی فصل های سال مانند بهار و تابستان بیش از دیگر فصول است و در این فصول چشم بیشتر نیاز به مراقبت در برابر این پرتوها دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *