سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰
۱
قاضی‌زاده هاشمی:

تحریم‌ها ربطی به تجهیزات پزشکی ندارد

دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۳:۱۰
کد مطلب: 427920
وزیر بهداشت گفت: تحریم‌ها ربطی به تجهیزات پزشکی ندارد و دارو و تجهیزات مشمول تحریم نیست اما تحریم‌ها در ارسال پول و خرید مشکل ایجاد کرده است.
به گزارش جهان به نقل از خبرگزاری دانشجو، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی عصر امروز در حاشیه جلسه شورای اداری قوچان در جمع خبرنگاران با اشاره به بحث تحریم‌ها اظهار داشت: تحریم‌ها ربطی به تجهیزات پزشکی ندارد و دارو و تجهیزات مشمول تحریم نیست اما تحریم‌ها در ارسال پول و خرید مشکل ایجاد کرده است.

وزیر بهداشت افزود: در بیمارستان موسی‌بن جعفر(ع) قوچان دستگاه سی‌تی اسکن در حال کار بوده و رادیولوژی دیجیتال باید جایگزین رادیولوژی فعلی شود.

قاضی‌زاده هاشمی اضافه کرد: از بابت تامین تجهیزات پزشکی محدودیت نداشتیم اما برای ارسال پول برای شرکت‌های دارویی این امر مشکل دارد.

وی در ارتباط با با تبدیل شدن مجتمع آموزش عالی سلامت قوچان به دانشگاه علوم پزشکی نیز گفت: آموزش و تحقیق را نمی‌توان ممنوع کرد و قوچان با دارا بودن ۱۸ هزار دانشجو یک شهر دانشگاهی است و استعداد تبدیل‌شدن به آموزش عالی را دارد لذا اگر بخش خصوصی علاقه‌مند به حضور در این حوزه باشد ما بیشتر از آن استقبال می‌کنیم اما در غیر این صورت دانشگاه علوم پزشکی مشهد حتما در راستای دریافت مجوزهای لازم در بودجه ۹۴ اقدامات لازم را انجام دهد تا هم دولت و هم مجلس به آن ورود پیدا کنند و اگر بخش خصوصی نیز ورود پیدا کند، سرعت کار بیشتر می‌شود.

وزیر بهداشت در ارتباط با گام بعدی نظام سلامت نیز گفت: تکمیل قول‌هایی که داده شده در دستور کار است و باید موضوع حاشیه‌شهرها تا اواسط امسال حتما نهایی شود و ۱۱ میلیون نفر زیر پوشش خدمات قرار بگیرند و این شاید اولویت کار ماست زیرا محروم‌ترین افراد در حاشیه شهرها قرار دارند.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: توسعه فضاهای آموزشی، تخت‌های ویژه آی‌.سی‌.یو و سی‌.سی‌.یو و تحت پوشش قراردادن ۶ سال مقطع ابتدایی برای بهداشت دهان و دندان تا یک سال و نیم آینده انجام می‌شود.

وزیر بهداشت گفت: به دنبال ارتقای طرح پزشک خانواده به تمام جمعیت ۸۰ میلیونی کشور هستیم اما زیرساخت‌ها فراهم نیست، پزشک به تعداد نداریم، سیستم آی‌.تی مستقر نبوده و در صورت فراهم شدن تمام این موارد، اعتبار کافی نیاز است.

وی اظهار داشت: پزشک خانواده را برای نظام ارجاع می‌خواهیم تا دسترسی بیشتر و پوشش خدمات افزایش یابد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


عباس
Iran, Islamic Republic of
قبل موافقت موقت ژنوحتی شتابدهنده به ما نمی دادند.