جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

اعزام تبلیغی ۹ هزار طلبه در ماه رمضان

يکشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۶
کد مطلب: 427763
مدیرکل اعزم مبلغ دفتر تبلیغات اسلامی از اعزام تبلیغی ۹ هزار طلبه برادر و خواهر در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: این تعداد نسبت به سال گذشته رشد قابل توجهی دارد.
به گزارش جهان، حجت‌الاسلام سید غلام‌عباس موسوی در گفتگو با مهر، با اشاره به نزدیک بودن ماه مبارک رمضان اظهار کرد: ماه مبارک رمضان، شهرالله، ضیافت الله، ماه تزکیه نفس، ماه نزول رحمت و آیات قرآن، ماه محاسبه نفس و استغفار و توبه و میهمانی الهی است و در این ماه بندگان خدا بر سر سفره و خوان الهی میهمان هستند و سفره‌های معنوی گسترانده می‌شود و فضای تکایا و مساجد و منازل مومنان منور به نور قرآن می‌شوند.

وی ادامه داد: لازم هست طبق سنت هر ساله، مبلغان و روحانیون و علما در کنار مردم قرار بگیرند و به راهنمایی و پاسخگویی به سئوالات و مسائل شرعی آنها بپردازند.

وی هدایت مردم را مهم‌ترین وظیفه روحانیون ذکر کرد و افزود: حوزه‌های علمیه همیشه عهده‌دار هدایت مردم بودند و مبلغان دینی به عنوان سفیران هدایت به اقصی نقاط کشور به ویژه در ماه رمضان اعزام می‌شوند.

حجت‌الاسلام موسوی به تشریح برنامه‌های اعزام مبلغ دفتر تبلیغات اسلامی در این ایام پرداخت و گفت: دفتر تبلیغات اسلامی بر اساس رسالت تبلیغی خود اقدام به اعزام مبلغ برای ترویج معارف الهی و رشد معارف قرآنی و اهل بیتی در این ماه پربرکت می‌کند.

رشد قابل توجه اعزام مبلغان دینی

وی با بیان اینکه ثبت نام مبلغان از ۱۹ خرداد در سامانه سمتا آغاز شده و هنوز ادامه دارد، تصریح کرد: امسال قرار است ۹ هزار نفر مبلغ و مبلغه از سوی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به اقصی نقاط کشور اعزام شوند که این تعداد نسبت به سال‌های گذشته رشد قابل قبولی دارد.

به گفته این مقام مسئول، ره توشه راهیان نور با موضوعات جدید و متنوع و با در نظر گرفتن مسائل اجتماعی، فرهنگی و تبلیغی تهیه شده و در اختیار مبلغان دینی قرار خواهد گرفت.

حجت‌الاسلام موسوی ادامه داد: مبلغان دینی در ماه مبارک رمضان علاوه بر فعالیت‌های سنتی و فرهنگی و تبلیغی از قبیل اقامه نماز و برگزاری مراسم دعا و سخنرانی و نیایش به اموری همچون تبلیغ چهره به چهره، برگزاری کلاس‌های روخوانی و روان‌خوانی و تفسیر قرآن می‌پردازند تا نسبت به آگاه سازی و بالابردن اطلاعات دینی مردم اقدام کنند.

وی گفت: مبلغان دینی در لیالی قدر، عید فطر و روز جهانی قدس برنامه‌های ویژه‌ای خواهد داشت.

سامانه سمتا تا نیمه رمضان فعال است

مدیرکل اعزام مبلغ دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به افزایش اعزام مبلغان دینی در ماه مبارک رمضان امسال تاکید کرد: ما سقفی برای اعزام مبلغان دینی نداریم و تا زمانی که درخواست از سوی مردم و نهادهای فرهنگی داشته باشیم، اعزام مبلغان دینی ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه سامانه سمتا تا نیمه ماه مبارک رمضان فعال خواهد بود، گفت: در چند استان محروم و غیربرخوردار نیاز به حضور مبلغان دینی وجود دارد و حتی با وجود اینکه درخواست برخی مناطق به مبلغان دینی تمام شده ولی امکان افزایش سهمیه وجود دارد.

گفتنی است دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در سال‌های گذشته اقدام به اعزام ۵ تا ۶ هزار مبلغ دینی در ماه مبارک رمضان می‌کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *