جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

وزش باد شدید و گرد و خاک در تهران

يکشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۴:۵۰
کد مطلب: 427722
مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور ضمن تشریح آخرین پیش‌بینی‌ها از وضعیت آب و هوای کشور طی سه روز آینده از تداوم پدیده گرد و خاک در دست‌کم ۱۰ استان کشور خبر داد.
به گزارش جهان، احد وظیفه دراین‌باره گفت: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی از امروز با تقویت نسبی جریان‌های شمالی در سواحل دریای خزر و از روز یکشنبه در شمال شرق کشور شاهد خنک شدن هوا خواهیم بود.

وی افزود:‌ همچنین طی دو روز آینده در سواحل شرقی خزر، برخی مناطق شمال شرق کشور و ارتفاعات البرزشرقی افزایش ابر و در بعدازظهر بارش پراکنده گاهی با رعدوبرق رخ خواهد داد.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه طی سه روز آینده در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در جنوب سیستان و بلوچستان، شرق و شمال هرمزگان و شرق استان فارس نیز شاهد افزایش ابر و بارش پراکنده خواهیم بود و گاهی رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد، گفت: در همین مدت در نواحی شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود که در منطقه زابل به‌صورت طوفان و گردوخاک خواهد بود، همچنین طی دو روز آینده برای مناطقی از استان‌های تهران، البرز، قم، مرکزی، قزوین، سمنان و اصفهان در بعضی ساعات به‌طور لحظه‌ای وزش باد شدید و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

به‌گفته وظیفه در سه روز آینده به‌سبب وزش باد شدید روی عراق، در استان‌های ایلام، خوزستان و بوشهر وزش باد و گردوخاک در بعضی از ساعات دور از انتظار نخواهد بود.

وی با بیان اینکه در دو روز آینده مناطق شرقی دریای عمان مواج خواهد بود، گفت: در همین مدت نیمه غربی خلیج فارس و سواحل دریای خزر نیزمواج پیش‌بینی شده است.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور در خصوص وضعیت هوای پایتخت نیز گفت: آسمان تهران در روز یکشنیه کمی ابری همراه با وزش باد در بعدازظهر همراه با وزش باد شدید و در پاره‌ای از نقاط با گردوخاک همراه خواهد بود.

منبع: ایسنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *