جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

کفاشیان: سفر رفتن گناه نیست

يکشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۱۰
کد مطلب: 427704
رئیس فدراسیون فوتبال گفت: اگر ما به سفر می‌رویم می‌گویند چرا رفتی در حالی که مگر سفر رفتن گناه است؟
به گزارش جهان به نقل از سایت وزارت ورزش و جوانان، نشست تخصصی فساد در ورزش، علل و زمینه ها توسط کارگروه تربیت بدنی خانه اندیشمندان علوم انسانی با حضور علی کفاشیان رییس فدراسیون فوتبال در محل خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار شد.

کفاشیان با بیان اینکه خیلی خوشحالم که در جمع اساتید رشته ی تربیت بدنی و دانشجویان این حوزه حضور دارم، سخنان خود را آغاز کرد و گفت: ابتدا باید تعریف درستی از فساد به ویژه در ورزش ارایه دهیم تا سپس بتوان برای آن راهکار تعیین کرد. در فوتبال کشور این اتفاق رخ داده است یا خیر؟ با توجه به گزارش های کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی درباره فساد در فوتبال، اگر این کمیسیون مدارک و مستنداتی در این زمینه دارد به قوه ی قضاییه ارایه دهد تا این قوه بتواند در این مورد رسیدگی کند.

رییس فدراسیون فوتبال با اشاره به اینکه فساد با تخلف یکی نیست، ادامه داد: ما باید توجه کنیم که ورزش فوتبال در بطن جامعه وجود دارد و مردم در دورترین نقاط این سرزمین به تیم ملی و تیم مورد علاقه ی خود علاقه دارند. تخلف با فساد متفاوت است و من هم معتقدم که در تشکیلات بزرگ فوتبال ممکن است تخلف روی بدهد ولی این به معنای فساد نیست.

وی افزود: بیان شده که چرا این اندازه سفر انجام شده؟ طوری جو را در جامعه القا می کنند که فساد در فوتبال رخ داده است در حالی که به این صورت نیست. صدا و سیما هر سال حدود ۲۰ میلیارد تومان به ما داده که با تغییر مدیریت حتی یک ریال نیز به ما نداده است. در سه بازی آخر منتهی به جام جهانی می گفتند که کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی ایران از کشور قطر پول گرفته تا به این کشور ببازد، پس از پایان این بازی ها مشخص شد که این گونه نبوده است و دروغ بستن به افراد راحت است.

کفاشیان تصریح کرد: مهم تر از همه ی اینها حضور فعال در فدراسیون فوتبال آسیا و مجامع جهانی است که باید در این زمینه تمام تلاش خود را انجام دهیم. برای این منظور اگر ما به سفر می رویم، می گویند چرا رفتی؟ مگر سفر گناه است؟ اگر کسی در دنیای بزرگ فوتبال کار خلافی مانند شرط بندی را انجام داده است باید پیگیری شود و در حیطه ی مسئولیت فدراسیون فوتبال نیست.

رئیس فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: همچنان که در جاهای مختلف رد و بدل امتیاز صورت می‌گیرد، باید در انتخابات بین المللی نیز هزینه‌هایی را انجام بدهیم تا بتوانیم کرسی‌های مختلف را در سطح جهانی و آسیایی به دست آوریم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
سفر کردن گناه نیست ولی از پول بیت المال هزینه کردن گناه است . همه عاشق علی هستیم ولی به اندازه یک ذره هم سعی نمی کنیم راه ام را ادامه دهیم . قربونت بشم یا علی