سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۲

برنامه‌‌های شبکه سوم سیما در ماه مبارک

شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۲۱
کد مطلب: 427683
در آستانه ماه مبارک رمضان ویژه برنامه های گروه های مختلف شبکه سه سیما اعلام شد.
به گزارش جهان به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، مجموعه «دردسرهای عظیم (۲)» در ۲۶ قسمت ۴۰ دقیقه ای به کارگردانی برزو نیک نژاد، کاری از گروه فیلم و سریال این شبکه است که از پنجشنبه ۲۸ خرداد هر شب ساعت ۲۱ پخش می شود و باز پخش آن ساعت ۱۷:۳۰ روز بعد خواهد بود .

«ماه عسل» کاری از گروه اجتماعی شبکه سه سیما است که در ۳۰ قسمت ۷۵ دقیقه ای ویژه افطار از چهارشنبه ۲۷ خرداد، هر شب ساعت ۱۹:۰۰ روی آنتن شبکه خواهد رفت.

جُنگ تابستانه «ماه سپید» از اول ماه مبارک رمضان هر شب بعد از خبرساعت ۲۲ به صورت زنده پخش می شود .

مستند «زندگی زیر پوست من» در ۲۶ قسمت ۴۵ دقیقه ای، کاری از گروه اجتماعی است که از پنجشنبه ۲۸ خرداد هر روز ساعت ۱۲پخش می شود.

«سفره‌های آسمانی»، در ۳۰ قسمت ۱۰ دقیقه ای کاری از گروه اجتماعی است که سفره‌های اطعام محرومان و ایتام و همچنین خیرین در ماه مبارک رمضان را در تمام کشور به تصویر می کشد .

گروه فرهنگ و معارف اسلامی شبکه سه سیما همزمان با برپایی نمایشگاه قرآن کریم در مصلی تهران ۳۰ برنامه ۲۰ دقیقه‌ای را از ساعت ۱۸:۲۵ به صورت زنده روی آنتن می برد.

«ترتیل خوانی قرآن کریم» در ۳۰ برنامه ۷۵ دقیقه ای به صورت زنده، از ساعت ۱۴:۳۰ پخش می شود.

برنامه جزءخوانی دسته جمعی قرآن مجید نیز از حرم حضرت معصومه (س) پخش می شود.

«بی‌تاب» عنوان برنامه دیگری گروه فرهنگ و معارف اسلامی است که در دو قسمت ۳۰ دقیقه ای مضمون شور و شوق مردم در استقبال از ماه رمضان و همچنین استقبال مردمی از عید فطر را به تصویر می کشد.

«زمزمه عشق» در ۶ قسمت ۵ دقیقه ای مداحی‌ها و نجواهای مداحان اهل بیت را در ایام سوگواری و شهادت حضرت علی (ع) پخش می کند.

مجموعه مستند «سفره های آسمانی» در خصوص غذاهای آیینی که در بین اقوام ایرانی مرسوم است و همچنین شیوه های تهیه این گونه غذاها، پوشش ،گویش ، آداب ، رسوم ، کار و جغرافیای اقوام ایرانی می پردازد. «سفره های آسمانی» از پنجشنبه ۲۸ خرداد هرروز ساعت ۱۸:۲۵ به مدت ۱۵ دقیقه پخش می شود.

«سفره‌های نور» در ۲۵ قسمت ۳۰ دقیقه ای روایتگر داستان دانشجوی آلمانی در رشته روزنامه نگاری است که پیرو توصیه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکا تصمیم گرفت دین اسلام را بشناسد. این برنامه از پنجشنبه ۲۸ خرداد هر شب ساعت ۲۳:۳۰ پخش می شود.

«ذکر» عنوان برنامه ای است که در ۳۰ قسمت ۴ دقیقه ای ساخته شده است و شامل تصویرسازی‎های گرافیکی و حدیث‌خوانی و صحبت‌های کارشناسی درباره موضوعات ماه رمضان در فضایی سه بعدی است. خواندن دلنوشته و مناجات هایی از علیرضا کنگرلو به همراه گرافیک دو بعدی از دیگر بخش های برنامه می باشد.

«مثل باران» به غبارروبی مساجد و عزاداری ها و نجواهای مردمی در ایام سوگواری و شهادت حضرت علی (ع) و استقبال از شب های قدر می‌پردازد.

«ربنا»، اسمای الهی در قالب گرافیکی با همراهی نجواهای گروه های تواشیح در ۳۰ قسمت ۴ دقیقه ای تولید شده است.

برنامه«صفر تا صد» با محوریت مباحث مرتبط با جوانان درفضایی صمیمانه و جوان پسندانه در بخش های مختلف روی آنتن می رود. این برنامه در ۳۰ قسمت ۴۰ دقیقه ای هر روز بجز پنجشنبه و جمعه قبل از اذان ظهر پخش می شود.

«بنای بندگی» در ۴ قسمت ۳۰ دقیقه ای، پنجشنبه ها ساعت ۱۲:۳۰ پخش می شود که به تفسیر قرآن و بیان نکات اخلاقی آیات قرآن کریم با حضور آیت الله ضیا آبادی می پردازد.

در برنامه «باران» و «چمن» حجت الاسلام والمسلمین رنجبر ۳۰ آیه قرآن کریم را با محوریت اخلاق در مدتی کوتاه با مثال های قابل درک و به روز برای بینندگان شرح می دهد؛ این برنامه در ۳۰ قسمت ۴ دقیقه ای تولید شده است.

ویژه برنامه شب های قدر در ۳ قسمت ۷۰ دقیقه ای به صورت زنده و با حضور کارشناسانی همچون حجت الاسلام و المسلمین شیخ حسین انصاریان از حسینیه همدانی ها و مهدیه تهران، قرائت دعای جوشن کبیر و بجا آوردن مراسم احیا در شب‌های نوزدهم، بیست یکم و بیست وسوم ماه مبارک رمضان از ساعت ۲۳:۳۰ دقیقه پوشش داده خواهد شد.

«مصباح» در ۳ قسمت ۷۰ دقیقه ای به صورت زنده به بحث ضربت خوردن حضرت امیرالمومنان (ع)، شهادت آن حضرت و لیالی قدر و نیز شخصیت، عدالت و حکومت ولایی حضرت علی (ع) می پردازد و سیره حضرت علی (ع) طی آن بررسی می شود؛ این برنامه یکشنبه۱۴ تیر، سه شنبه ۱۶ تیر و پنجشنبه۱۸ تیر ساعت ۲۲:۳۰پخش می شود.

سخنرانی‌های مذهبی در ۳۰ قسمت ۳۰ دقیقه ای هر روز ۶:۱۰ صبح روی آنتن می رود.

سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین دکتر رفیعی در ۳۰ برنامه ۳۰ دقیقه ای در ماه مبارک رمضان هر روز ساعت ۱۲:۳۰ پخش می شود.

«سمت خدا» کاری از گروه معارف شبکه سه سیما در ماه مبارک رمضان به بحث‌هایی با موضوع قرآن کریم می پردازد؛ این برنامه هر روز بجز پنجشنبه و جمعه ها ساعت ۱۳:۳۰ به صورت زنده روانه آنتن شبکه سه سیما خواهد شد.

برنامه «سمت خدا» در سحرهای ماه مبارک رمضان در ۳۰ قسمت ۱۵ دقیقه ای به شرح فرازهایی از دعای ابوحمزه ثمالی خواهد پرداخت.

«پخش دعای کمیل» کاری از گروه فرهنگ و معارف اسلامی شبکه سه سیما در نیمه شب های جمعه از ساعت ۴۰دقیقه بامداد پخش می شود.

سخنان و رهنمودهای اخلاقی - اعتقادی آیت الله مکارم شیرازی در۳۰ قسمت ۱۵ دقیقه ای هرشب بعد از اذان مغرب از شبکه سه پخش خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *