پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۲۱
۱۰۸
همزمان با کم‌توجهی به معضلات بزرگ محیط زیستی؛

اصرار بر اقدامات حاشیه‌ساز و تبلیغاتی؛ این بار «چاپ تصویر حیوانات بر روی سکه و اسکناس»

+تصاویر
يکشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۱
کد مطلب: 427665
نگاهی به پورتال اختصاصی سازمان تحت مدیریت معصومه ابتکار نشان می دهد که این سازمان از یک طرح پیشنهادی مبنی بر درج «ضرب حیات وحش بر روی اسکناس و سکه» حمایت کرده است.
اصرار بر اقدامات حاشیه‌ساز و تبلیغاتی؛ این بار «چاپ تصویر حیوانات بر روی سکه و اسکناس»
گروه جامعه جهان نيوز: این روزها مسئولان سازمان حفاظت از محیط زیست سخت درگیرند! یک روز برای مهار[!] ریزگردها به جنوب می روند فردا روز بر کار کارمندان سازمان جنگل ها و مراتع در جریان آتش سوزی جنگل های ایلام نظارت می کنند و روزی دیگر برای بررسی معضلات محیط زیست در زیر آب های تالاب هورالعظیم، قایق شان واژگون می شود تا نشان دهند «سازمان حفاظت از محیط زیست دولت یازدهم» از هیچ تلاشی برای بهبود محیط زیست دریغ نمی کند.

نگاهی به پورتال اختصاصی سازمان تحت مدیریت معصومه ابتکار نشان می دهد که این سازمان از یک طرح پیشنهادی مبنی بر درج «ضرب حیات وحش بر روی اسکناس و سکه» حمایت کرده است.

حیات وحش را روی اسکناس و سکه ضرب کنید!


یک موسسه حمایت از حیوانات پیشنهاد داده «با ضرب سکه و چاپ اسکناس هایی با تصاویر حیات وحش، به آگاه سازی تمام جمعیت کشور در زمینه حیات وحش کمک نماییم.»

در بخشی از این پیشنهاد آمده است: «با توجه به استفاده روزمره سکه و اسکناس توسط مردم و توزیع گسترده آن در اقصی نقاط کشور، به نظر می رسد ضرب سکه و چاپ اسکناس هایی با تصاویر حیات وحش به آگاه سازی تمام جمعیت کشور در زمینه حیات وحش منجر خواهد شد و نقش بسیار پر رنگی در حفاظت از آنها بازی خواهد کرد.»

دیده‌بان حقوق حیوانات که مدعی است «در مذاکره ای که با یکی از کارشناسان محترم آن سازمان(محیط زیست) انجام گردید، مقرر شد طرح پیشنهادی کتبا به آن سازمان ارسال شود. با توجه به رویه ارزشمند آن سازمان در طراحی اسکناس های جدید، دیده بان حقوق حیوانات رسما پیشنهاد می کند جهت معرفی گونه های در معرض خطر انقراض و ارزشمند کشور از قبیل یوزپلنگ آسیایی، پلنگ ایرانی، خرس قهوه ای، خرس سیاه، زاغ بور، گورخر، سمندر غاری لرستان و تمساح گاندو به آحاد هموطنان عزیز و اثبات ارزشمندی این گونه ها به ایرانیان و جهانیان از تصاویر، نام و رده حفاظتی آنها در اسکناس و مسکوکات جدید ایرانی استفاده فرمایید.»

اینکه یک سازمان یا NGO با پسوند حمایت از حقوق حیوانات می تواند پیشنهادات خود را به سازمان های مربوطه ارجاع و با پاسخ های مثبت یا منفی آنها روبرو شود، یک روال طبیعی است و در این مقال به دنبال بررسی نقاط ضعف و قوت پیشنهاد مذکور نیستیم، اما این سوال بوجود می آید که سازمان حفاظت از محیط زیست با چه هدف و انگیزه ای در مقام مدافع چنین پیشنهادی بر می آید؟!

و این سوال نیز به ذهن مخاطبان خطور می کند که براستی اولویت اصلی سازمان حفاظت از محیط زیست، اقداماتی حاشیه ساز همچون تلاش برای چاپ تصاویر حیوانات است یا یک نگاه بلندمدت در تدوین و ارائه طرح هایی برای برخورد سخت با شکارچیان غیرمجاز، سودجویان چوب و حیوانات زینتی، جلوگیری از افزایش بی رویه قطع درختان و گسترش بیابان، از بین رفتن نقاط بکر و گردشگری همچون جزیره آشوراده، حل معضل ریزگردها، خشكي رود كارون، خشكي درياچه اروميه، فروش پرنده های مهاجر به صورت قانونی و غیر قانونی و...

البته توصیه های مقام معظم رهبری به فعالان محیط زیست هم اولویت‌های محیط زیستی را مشخص کرده است که "گرم شدن هوای کره زمین، کمبود آب، پدیده زمین‌خواری و کوه خواری، فرسایش خاک، آلودگی هوا،‌ ریزگردها و غبار در استان های جنوبی، نبود سند ملّی برای مسائل محیط زیست و ..." از مهم ترین آنهاست.

رویه سازمان حفاظت از محیط زیست طی دو سال گذشته و در جریان اتفاقات زیست محیطی به خوبی نشان می دهد که پرداختن به مسایل حاشیه ای از اولویت بیشتری برای مدیران سازمان مذکور برخوردار است و گویا قرار هم نیست این رویه تغییر کند.

دیگر نکته تامل برانگیز اینکه اگر پیشنهاد ارگان سازمان محیط زیست عملی شود دیگر جایی برای تصویر امام(ره) بر روی اسکناس‌ها باقی نمی‌ماند و جای آنها را تصاویر جانوران پرخواهد کرد؛ حیواناتی که شاید تنها کار سازمان محیط زیست برای تامین امنیت و تداوم حیات آنها چاپ عکسشان است!

البته اگر عملکرد محیط زیست به همین روال باشد به زودی از همین حیوانات کمیاب هم جز تصاویرشان چیزی باقی نمی ماند.



تصاویر پیشنهادی برای اسکناس‌ و سکه، پس ازدرج تصاویر حیوانات













نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


خدا جلوی ابتکار و بگیره یعنی چی تو دنیا مسخره مون میکنن همه کشورها عکس مقاماتشون دانشمندانشون و میزنن روی عکس تو کشور ما عکس نماد هسته ای و برداشتن میخوان عکس خرس و گوره خر و یوزپلنگ بذارن خدایا خودت این دو سال و زودتر بگذرون
عوض گذاشتن عکس شهدا ببین عکس چی رو میخوان بذارن رو اسکناس خداااااااااااااااااااااااااا
بی سواد
Iran, Islamic Republic of
جای ارزش های ما رو چی قراره بگیره ...
جای عکس امام ( ره ) و حرم بزرگان دین مارو با چی می خوان عوض کنن
واقعا حیوانات ارزش مملک ما شدن
مردم زیر گرد و خاک دارن دفن میشن اینهمه جنگل تو ایلام سوخت اونوقت دغده اینا چندتا حیوونه
بهتر نیست عکس شهدا که ارزش و اسطوره های این مملکت هستن رو سکه ها بیاد
من
وااااااااااااااااای عالیه این ابتکار///همش ابتکار همش خلاقیت...حیف شده استعداداش
ado
توهینه، عکس شخصیتها و مکانهای مقدس قبلا" زده اند.
جواد
آقا اجازه، اگه امکانش بود یه عکسی هم از خانم ابتکار بزنید چرا که هرچی باشه حافظ محیط زیسته.
چوبین
اون مارمولکه خوشگله!
محسن
واقعا برای این بغض شما جماعت تندرو متأسفم، من به عنوان یک کارمند اداره محیط زیست کاملا درک می کنم که خانم ابتکار و همکاراشون نسبت به دولت قبل نسبت به مسائل محیط زیست حساس ترند، این کارها فایده ای نداره و با این کارها نمی تونید خرابکاری های هشت سال احمدی نژاد رو بپوشونید
محسن جون واسه همینه لابد از وقتی دوباره ایشون برگشتن جنگل سوزی انقدر زیاد شد و واردات بنزین عمدتا یورو 1 راستی اونچه که ازش بعنوان کاپیتولاسیون شکار غربی یاد میشه سال 82 زمان ریاست کی تصویب شد
خنده داره واقعا!
دردناکه
فقط باید غصه خورد انگار از این همه اولویت نشناسی
و سیاسی بازی با زندگی مردم
باطن شناس
بعضیها ناخوداگاهشون میدونه که با عملکرد ضعیفشون ،گروهی دارند ،منقرض میشوند ، خوداگاهشون با ناجی حیوانات منقرض شدن ، عکس العمل نشون میده......درکشون کنید!
چ طرحا خنثی ای
دیگه حداقل که رو پولمون آرمانامونو حک کنین ک
مهدیار
Iran, Islamic Republic of
همه جای دنیا از تصاویر بزرگان تاریخی و تاثیر گذار اون کشور استفاده می کنن انوقت اینا اومدن عکس حیوون گذاشتن رو اسکناس و سکه....
خدایا! مارا شفا بده.............
من باور نمیکنم کسی قصد داشته باشه با ابروی ملی اینگونه بازی کنه!!خانم ابتکار منشا اثری نبوده اند و کاری برای محیط زیست نکرده و دائم در حال فرافکنی ووقت گذرونی است!!....
واقعا خانم ابتکار متوجه نشد همان تصویر گربه روی پیراهن تیم ملی چقدر ما را مضحکه کرد ؟؟!
شیبه بر چسبها و کارتهایی است که پسر کوچیک من با ان بازی میکنه !!!
United States
اولویت معرفی خلیج فارس هست با ذکر زمینه تاریخی . ان شالله
Iran, Islamic Republic of
حیات وحش ما نیاز به حمایت دارد خانم وزیر نه این کارهایی که شما به دنبالش هستید .
کجای دنیا روی سکه عکس حیوانات را درج می کنند؟ روی سکه جو اسکناس جای درج عکس قهرمانان ملی و شخصیت های فرهیخته است نه عکس حیوانات هرچیز در جای خودش زیباست و این کار توهین به غرور و عزت و افتخار ملی ایرانیان توهین به فرهنگ غنی و حماسی ایرانیان است.
Iran, Islamic Republic of
واقعا متاسفم برات جهان نیوز از تنگ نظر بودنت
این اقدامات فرهنگ ساز هست
وقتی مردم به اهمیت محیط زیست آگاه بشن اتوماتیک کلی از مشکلات زیست محیطی حل میشه
همه کشورهای دنیا اونم کشورهایی که مثل کره جنوبی به شدت از محیط زیستشون محافظت میکنن لابد نمیفهمن که عکس حیواناتشون و روی اسکناس نمیذارن حداقل عکس تالابها رو بذارن اینا چیه تو دنیا مسخره مون میکنن
Iran, Islamic Republic of
زیباست، اما مشکل اینجاست که متاسفانه همه چیز در حد شعار باقی میمونه و در عمل هیچ سودی به حال حیوانات زبان بسته نداره. به جای هزینه طراحی و چاپ این اسکناسها بودجه ای برای فرهنگسازی و تبلیغات برای محیط زیست نیمه جان ایران بگذارید.
از آن به بعد وقتی پنیر میخریم باید 2 تا خرس قهوه ای بدیم !
نه بابا ممکنه این اسکناسها چاپش خرج داشته باشه عوض دو تا خرس قهوه ای بیشتر مجبور شیم پول بدیم تازه بعد ماه رمضونم تو یکی از سایتها خوندم لبنیات 5 درصد گران میشود
همه کشورها نمادهای کشورشون و میذارن مال ما خرس و یوز و گوره خر میخواد بذاره چقدرم خودشون و روشنفکر میدونن همون عکس یوزپلنگ و که روی لباس تیم ملی فوتبال گذاشتید بسه دیگه نمیخواد رو پولمون عکس پوزپلنگ و خرس بذارید مایه تمسخر و جوکمون کنید تو دنیا
فقط دنبال کارهای نمایشی هستن.
Iran, Islamic Republic of
قابل توجه مدیران فعال! سختکوش! و موفق!!! این حوزه خطیر و تخصصی و البته غیر سیاسی؛
به جای این نمایش های الکی و فیگورهای بی خودی لطفا یک ذره عمل کنید و اقدام موثری را انجام دهید. این ایده های فانتزی را یک شرکت سازنده تیزرهای تبلیغاتی هم می تواند انجام دهد و چه بسا بهتر از شما انجام می دهد.
.
دو صد گفته چون نیم کردار نیست!!!
.
ببخشید نا سلامتی شما مدیر هستید و برای بحرانها باید راهکار ارایه بدهید نه اینکه ... در غیر اینصورت چه فرقی میان شما عزیزان و آن شخص جویای کار در جامعه است که در صفحه نیازمندیها به دنبال شغل می گردد.
محسن
آقا جان تحریمیم میفهمی؟! تحریم اگه لغو بشه گرد و خاک هم برمیگرده عراق و آتش جنگلهای ایلام هم خاموش میشه و دریاچه ارومیه هم پر آب میشه! رییس سازمان محیط زیست هم به همین کارایی که داره میکنه ادامه می ده!
این سازمان محیط زیست جز کارهای سمبلیک هیچ برنامه ای برای حفظ و حراست از محیط زیست نداره
امیر
یعنی اسکناس هزار تومنی منو کشته :)))))
از این به بعد باید اسکناس هزار توامنی رو از جیب خانمها حذف کرد.
فقط 10هزارتومانی قشنگه
واقعا مسخره است
واقعا در مقابل این ها سکوت کنیم بهتره!
علیرضا
سلام
منفی دادم به خاطر
قسمت دوم کامنت شما
سکوت کردیم که اینها این کار را می کنند
سکوت کردیم که هر کاری بخوان می کنند
اگر ما هم هر کجای ایران مثل یه شهرستان خاص که به خاطر طبیعتشون سکوت نکردند سکوت نکنیم کار طبیعت منطقه ما بهتر می شه
اهواز
Iran, Islamic Republic of
شکارچی و قاتل جنگل و هدر دهنده آب همین ... هستند نمی توان همه را مجازات کرد باید در کنار مجازات آموزش هم داد تا شهروند مسٔولیت پذیر ساخته شود.
حتی در صورت عملی شدن طرح، این اسکناس ها به طور محدود منتشر می شوند؛ کاری که در تمام دنیا معمول است. در مورد آمریکا می دانم که تبلیغ درباره محیط ریست در کتاب های درسی مدارس هم انجام می شود.
حالا درد محیط زیست اونقدر جزئیه که با یه چاپ محدود درمان میشه؟ یا درد کینه الام قلبی بعضیها تشفی پیدا میکنه؟! ..گرفتی؟!
خداکرم
واقعا جای تاسف هست که این همه اعتقادات شهدا مشاهیر . . . . . جاشو نو داره میده به حیوانات. ...بجای ان کارها چاههای غیر مجاز رو پر کنن. درخت کاری رو صرف کاشت ان ندانند نگهداری بعد وابیاری مکانیزه ان رو حتی با فاضلاب مدیریت کنن. سلانه اینهمه میکارن سال دیگه یه سری به اونا بزنین.!!! نه این کارهای تبلیغاتی بی خود و بی نتیجه. . . .
France
با كوم بودجه
اله کرم
بعد از اینکه افتاد تو آب ... نم دیده یا اب رفته!!!!؟؟؟؟
احسنت.
اصحاب کهف
200 تومانی زیاده سعی کنین دو شاهی پنزاری چیزی بزنین. بجای اینحرفها هزینه نقاشی روی دیوار انجام بدن. سلاحهای غیر مجاز رو جمع کنن.
Iran, Islamic Republic of
بذارید پسر سید حسن خمینی پیج باز کنه!!!!!!!!!
اینکه چیزی نیست در وزارت ورزش و جوانان نمیدانید چه خبر است «در مراسم جشن روز جهانی سافت بال که با حضور دکتر رضا شجیع، دبیر شورای راهبردی و سرپرست دفتر محیط زیست و توسعه پایدار برگزار شد، انجمن بیس بال و سافت بال بعنوان حامی " دلیجه " پرنده ای از خانواده شاهین معرفی شد.»
بهار
غلط کردین عکس امام وحرمها رو با یه مشت جک وجونور عوض کنید.نماد هسته ای روعوض کردین بس نبود؟
خانوم خیلی دلت برای حیوانات اتیش گرفته ،برو قانون خودت رو که به ثروتمندان خارجی وعرب جواز شکار گونه ها نادر حیوانات ما رو میدی ، لغو کن.
استعفا بده واز جیب خودت برای حیوانات خرج کن.
انصافا طرح ها قشنگ است
محمد
طرح خوبی نیست. اجرا نشود.
ابتکارِ بی ابتکار ! با این بازیها ناتوانی در انجام اقدامات جدی در زمینه محافظت از جنگلها وکنترل ریزگردها ،رو نمیشه لاپوشانی کرد./
راهی
لااقل از کدخداتون بیاد بگیرید که بعد از دویست سال از تاسیس کشورش همچنان عکس رهبران به زعم خودشون بزرگ ،روی اسکناسهاشون هست.
اگه عشق جانوران شما رو کشته ،قسمتی از رانت بنزین وارداتی رو براشون خرج کنید.
عادت این دولت خرج کردن از جیب عزت واقتدار وفرهنگ ملت ،برای دردهای قلبی خودشه.
در صورت توافق با آمريكا ، طرح اسكناس پنجم ، به تصويب خواهد رسيد :-)
آفرین.خوب نکته ای رو گفتی.
یعنی در سطح دنیا از اسیب پذیر بودن زندگی در ایران ،با اسکناسهامون پرده برداری کنیم؟اب خوردن و...رو به خارج وصل کردین وپیام ضعف فرستادین ،به نظرتون گویا نبوده که حالا حیوانات رو مهمترین دغدغه ما معرفی کنید.
.شما نگران حیوان نیستید که اگر بودید در یک اقدام حیوان پسندانه ؛حقوق ماهیانه خود که به ان کاملا بی نیازید رو صرف اونها میکردید تا دیگران از شما لگو بگیرند ؛نه اینکه از جیب مردم خرج کنید تا خودتون رو ...پرست نشون بدین.
مـــــــــرا به خیـــــــر تـــــــــــــــو امیـــــــــــدی نیست ،شـــــر مرسان!
ریزگرد وجنگل رو بیخیال ،ما نبودیم ،غلط کردیم ازتون بازخواست کردیم.
عکس گوزنهای درباغ وحش ... رو هم که .... مجوز ذبحشون رو داده بودن ،رو هم الصاق کنید+مجوز شکار گونه های نادر به ثروتمندان عرب وخارجی رو هم یه گوشه دیگه اش !
تا بر همگان یه بام ودوهوای اعتدالیون اشکارتر شود.
علی
Iran, Islamic Republic of
خانم ابتکارعجب ابتکاری داری جنگلها سوختن آنوقت جایی برای ماندن حیوانات میمانه نه خداوکیلی اول جنگل حفظ کن وحوش خودشان حفظ میشن
نازنین
یوزپلنگو میشه یه کاری کرد اون سمندره رو کجای دلم بزارم...
عکس خود ... رو نمیذارن؟!
محمدحسین.ع
واقعاً متاسف و نگرانم برای محیط زیست!!!
اسکناسی که عکس امام خمینی رحمت الله علیه بر روی آن منقوش است اینطور باید توسط اینان مورد طراحی و پیشنهاد قرار بگیرد.
البته از خانمی که سازمان محیط زیست را محل اقدامات حزبی کرده و ... مسئول عزل و نصب های سازمان می باشد، بیش از این نیز توقع نمیرود...
واقعا درست میگی مرحبا
فقط با گذاشتن عکس یوز ایرانی بر روی سکه موافقم . بر روی اسکناس باید عکس مشاهیر مهم تاریخ گذشته ایران که شهرت جهانی دارند قرار بگیرد. این کار را بیشتر کشورهای بزرگ جهان کرده اند حتی برخی از کشورهای دور و بر ما دارند مشاهیر ما را به اسم خودشان روی اسکناسهایشان چاپ میکنند.
بانک مرکزی ما داره آب الک میکنه.
امام نماد همه گذشته واینده وعزت وطرز تفکر ایران واستقلال کشورمونه.درسته این کشور مشاهیر زیاد داره ،ولی هیچکس نمره صد رو با نمره بیست عوض نمیکنه.
مهدی
United States
دولت حقوق دانها دولت راستگویان دولت تدبیر دولت امید دولت ژنرالها و دولت حمایت از حیوانات و...
س س
همه مشكلات كشورحل شده بحمدالله هيچ نگراني ميان مردم نيست مگر ديدن عكس حيوانات روي پولها.
خدايا بزودي اين مردم ازدست اين دولت كج سليقه خلاص شوند.
United States
چرا به استقبال نرویم و از عکس دانشمندان هسته‌ای. و مفاخر علمی و ادبی هم اسفاده کنیم. حتی استفاده از عکس چوگان هم برای معرفی تاریخ ورزش باید بکار گرفته شود. هیچ منعی برای این ابتکار وجود ندارد.
Romania
مسولین ُ مجلس ُ مردم و... قاطعانه مخالفت کنند و مانع به اجرا درآمدن افکار عتیقه این ها شوند ُ کم کم پیشنهاد می دن تصویر ریزگردها ُ دریاچه ارومیه ُ تحریم ها ُ بنزین نمی دونم یورو چند ُ ۱+۵ و .... روی اسکناس ها و سکه ها چاپ شود !
بانک مرکزی مال ماس.باید حرف ما گوش گنه .محیط زیست مال ماس.به کسی ربط نداره حفاظت نمیکنیم چون مال ماس .داداشون توجه کنن حیوانات /بانک اسکناس و کشور فقط مال ماس کلا مال ماس.
پول هر کشور نماد ارزش های اون کشوره
شما روی دلار رو نگاه کنید نماد شیطان پرستی رو مشاهده می کنید
چی شده که نماد خانم ابتکار شده یک مشت حیوان
ایران رو باغ وحش می بینن؟!

کشوری که جوانانی چون 125 غواص شهید رو داره
کشوری که دانشمند شهید هسته ای داره
کشوری که در عرصه ادبیات و هنر شاخص های جهانی داره
نماد ارزشیش باید بشه حیوان؟!
ایمان
یکی جلوی این .... رو بگیره.
.... بدجور ...!
عین سین
Iran, Islamic Republic of
این اهانت ها تا کجا میخواد ادامه داشته باشه؟!
احمد
زیباست
بگذارید هوایی تازه ، نفسی بکشیم
هوای تازه تون از جنگلهای سوخته وریزگردها ،ریه تون رو ُبه اندازه کافی نوازش نکرده؟!
Iran, Islamic Republic of
عکس جنگلهای بلوط ایلام رو هم بندازین . عکس بیل ها رو هم که نشانه تکنولوژی محیط زیست برای نگهداری از محیط زیست است رو هم چاپ کنید
Iran, Islamic Republic of
خان جان جای این عکسها روی تمبر اداره پست است نه اسکناس . لابد چند روز دیگه اسم خیابانها رو هم عوض میکنید . فکرشو بکنید موقع پرسیدن آدرس بگید : آقا ببخشید خیابان گورخر ایرانی کوچه خرس قهوه ای کجاست
ایمان
واقعا به هر جای این دولت نگاه می کنیم یه افتضاح به چشم میخوره
United Kingdom
نكته اول : اينكه شما كلا بحث محيط زيست و با دعواي هميشگي با خانم ابتكار مي بينيد بنظرم كار درستي نيست. تعارض فكري و جناحي نبايد بطن و محور تمام فعاليت ها باشد. بدون شك هر خبري كه از محيط زيست و خانم ابتكار در جهان نيوز كار ميشود بيشتر رنگ دعواي جناحي و شخصي داره تا انتقاد و دلسوزي.
نكته دوم: من بعنوان مخاطب اون سوالي كه شما از نگاه مخاطبان ذكر كرديد براي من مطرح نشده را . خواهشا ياد بگيريد از طرف خودتون نظر بديد و چرا هميشه فكر مي كنيد نظر شما نظر همه هستش !؟؟

نكته سوم: محافظت از حيوانات در طبيعت هم جزو وظايف سازمان مي باشد بخصوص انهايي كه بومي زيست ايران هستند و در معرض انقراض. و هر قدمي در جهت حفظ انها ارزشمند است و طبعتا هر چقدر مردم در اطلاع باشند بيشتر توجه خواهند كرد و با اين كار فقط مي خواهند ذهن مردم را با اين ذخاير ملي اشنا كنند. و اينكه فرضا هنوز قضيه گرم شدن زمين حل نشده پس ما بيخيال مسائل جزيي بشوين عين مغالطه هستش. فرضا يه عده بيان بگن چون فساد مالي در مملكت حل نشده پس ما بيخيال مسله عفاف و حجاب بشيم !؟؟؟
نكته چهارم: رهبر فرزانه و معظم انقلاب بدون شك با نگاه استراتژيك به مسائل دارند و چه خوب كه با مطرح كردن ان مسائل گستره وظائف و مسوليت هاي محيط زيست و بيشتر كردند اما اين دليلي بر انكار يا بي توجهي به وظائف ذاتي و قانوني سازمان نمي باشد.
نكته پنجم؛ همون اول راست و حسيني ميگفتي بابا روي اسكناس هاي ما تصاوير امام (ره) و مدرس بوده . حالا يهو بخوايم عكس پلنگ بزاريم يه جورايي اساعه ادب به اين بزرگان به ذهن خطور ميكنه و ديگه دليلي نداشت طبق معمول از رهبري هزينه و چند تا استدلال غير منطقي بياريد و از اين موضوع بخواهيد براي خود كلاهي بسازيد در جهت دعواي هميشگي جناحي حزبي.
نكته اخر: خود شما چقدر در عمل به فرمايشات حضرت اقا كوشا و ساعي بودين كه از بقيه هم توقع داريد !؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
ایکا ش شما منصفانه لا اقل خودتان در مورد مدیریت این خانم اظهار نظر می فرمودید تا اینکه همه رامحکوم کنید
آریو سوئد
Sweden
این روزها همه چیز شده بچه بازی.
محسن
Iran, Islamic Republic of
عکس سران فتنه رو بزنید!
آرش
عکس گربه محل ما را هم که دائما تو سطل آشغال دنبال غذا میگرده حتما بزنید!! اگه نزنید من که شکایت میکنم!!
احمد علي جهان بين
خجالت بكشيد اين كار ها يعني چه ؟ به نظر من اين يك اهانت است مسئول محيط زيست بايد پاسخگو و محاكمه شود
مریم
Iran, Islamic Republic of
خاک و چوک
یه درصد فکر کن من اون سوسمار رو دستم بگیرم !
با یه تیر دونشان را بزنیم عکس خانم ابتکار را روی اسکناس و سکه بزنیم هم ... و هم بانی محیط زیست
Iran, Islamic Republic of
خانم ابتکار
من به عنوان مخالف همیشگی
این دفعه با شما هم رای هستم
چون پول ایران به دلیل بی ارزشی درجهان فقط عکس حیوانات به دردش می خورد
خدایا ما چه گناهی کرده ایم که اینها مسولان ما شده اند؟
بر مردم همان...............
اشتباهی رای دادم
علی
باتوجه به استدلال شما باید نام سور قرانی به اسامی حیوانات وعوارض طبیعی مانند بقره و....بخاطر اسامی انبیاء واولیاء نظیر ابراهیم ولقمان و..... حذف شوند.افتخار ماست که تدبیر درخلقت طبیعی مکرر در قران ذکر وحتی برای نشان دادن عظمت خلقت به چگونگی حلقت شتر اشاره میشود چرا تدبیر وتفکر درمواظبت از ایات خدا در طبیعت به مسخره گرفته شود ویا عمل غربی محسوب گرددویا توهین به امام تلقی شود عکس دماوند اشکال ندارد ولی عکس فلان اهو ویا پرنده جای استهضاء است.حتما انسان وگل گیاه راخدا خلق کرده ولی حیوانات از خدای دیگر
از کلمه حق، ارده باطل نکن. تو رو وپشه وعنکبوت روخدا خلق کرده.راضی میشی به جای عکس تو از عکس عنکبوت استفاده بشه یا بهت بگن پشه ،چون همه تون رو یه خدا خلق کرده؟ هرچیزی جای خودش رو داره.
عکس امام نبود قبلا روي اسکناس ها ؟
خدا جوابتو بده اگه قصدي داشتين ....
متاسفانه این عکسها خیلی حرف توشه
مرگ بر توطئه گرها
مهدی
Iran, Islamic Republic of
واقعا متأسفم متأسفم متأسفم برای همه کسانی که خفه خون گرفتن وصداشون در نمیاد
ان شاالله پس از اینکه مشکل ریزگرد و هوا و آب و... بارفع تحریم حل شد، حضرات بدن به کشور دوست وبرادر و مسلمان ...سکه و اسکناس خر و گاو وشیر وپلنگ ضرب و چاپ کنن!
واقعا روی چه مسایل کلیدی وحیاتی دست میذارن!!!!!!!!
kamal
Canada
پیشنهاد بسیار خوبی است , امیدوارم تصاویر طبیعت ایران هم به تصاویر حیوانات اضافه شود , این پیشنهاد نه تنها تناقضی با اقدامات بنیادی برای حفظ محیط زیست ندارد بلکه مکمل آن اقدامات خواهد بود .
ایران
واقعا و واقعا اسکناس 10هزاری بسیار عالی است .همینو چاپ کنند بسه---خیلی عالی بود دست طراح درد نکنه.خوب چی میشه به اسکناس ها هم تنوع بدید بخدا خسته شدیم از اسکناس های تکراری حداقل یک اسکناس جدید تولید کنید ممنون
باید راهپیمایی مردم خوزستان زیر اون غبار رو پشت پول ها چاپ کنند که زیر اون بی موالاتی اینا پشت انقلاب رو خالی نکردند و حساب اینا رو از انقلاب جدا کردند !!!
اگه به ایتا باشه ارزش های مملکت مون رو از حیوون هم پایین تر میارن !!!
حسين
United States
واااااااااااااااااي خدا کي اين 2 سال تموم ميشه آخه
Iran, Islamic Republic of
نماد هسته ای رو باید روی اسکناس درج کنند
خیلی بی ریختهههههههههههههههه
اي كاش ماانسان ها هم ارزش اين حيوانات روداشتيم كه نداريم؟ الان مشكل اساسي ما مردم شده مشكل محيط زيست وچيتاها .ولش كنين بابا وضع مردم روببنيد
اگر از محيط زيست و نمادهای آن می خواهيد استفاده کنيد بهتر است تصويری از هوای آلوده به دود تهران و آلوده به غبار و ريزگرد اهواز و آبادان و ايلام و ... را بر اسکناس ها چاپ کنيد تا مردم بدانند شما تا پای جان برای محيط زيست تلاش می کنيد!!!
چه فایده وقتی که دریک ماه 5قلاده پلنگ ازبین می رود.
هردم از این باغ بری میرسد
- عکس خره آخرشه!!!
- جیگرم جیگرم جیگرم!!!
Romania
شهدا شرمنده ایم
از اینکه امثال اینها قدرت یافتند
بر طبل بی دینی میکوبند
علی
واقعا اگر ما این خانم ابتکار را نداشتیم چه باید میکردیم !
محمد
این نهایت شعار زدگی است و جبران عدم عمل مناسب
پول هر کشور نماد ارزش های اون کشوره
شما روی دلار رو نگاه کنید نماد شیطان پرستی رو مشاهده می کنید
چی شده که نماد خانم ابتکار شده یک مشت حیوان
ایران رو باغ وحش می بینن؟!

کشوری که جوانانی چون 125 غواص شهید رو داره
کشوری که دانشمند شهید هسته ای داره
کشوری که در عرصه ادبیات و هنر شاخص های جهانی داره
نماد ارزشیش باید بشه حیوان؟!
ص.ب
وااسفاه
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
خانم ابتکار ...شما چه کاری می کنید که هیچ کسی به شما نه نمی گوید.شایده همه یوسف شدن بس که دیرکاری نکن دراین دنیا بس
United States
مگر طبق قانون یک درصد اعتبارات نباید با صدا سیما در برنامه تبلیغاتی هزینه شود خانم ابتکار بگو ااین مدت چکار کردی ؟