جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱۰
۲

جلیلی: شبی که آثار «حسین» را دیدم خواب از سرم پرید

جمعه ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب: 427465
وحید جلیلی گفت: احمدی سخا یکی از نمادهای درخشان رویش‌های انقلاب اسلامی در عرصه هنر است که وی خط بطلانی به جریان هنر برای هنر و هنر منهای تعهد کشید.
جلیلی: شبی که آثار «حسین» را دیدم خواب از سرم پرید
به گزارش جهان به نقل از فارس، وحید جلیلی در مراسم اربعین درگذشت گرافیست انقلابی «حسین احمدی سخا»‌ که عصر امروز در سالن سیدالشهدا برگزار شد، اظهار داشت: احمدی سخا، آرش صفت، جان در کمان گذاشت؛ او در حکمت محمدی ذوب شد تا پرچم حسینی را در مناره سلمانی پاس دارد و حتی توانست زخم بر چهره وطن‌فروشان اندازد. اگر چه او رفته اما مانده است با راه ماندگاری که گشود.

مدیر دفتر مطالعات جبهه انقلاب فرهنگی یادآور شد: در سده معاصر هنر ایران جریان جدی با محوریت «ما نمی‌توانیم» وجود داشته که جریان را در ادبیات، سینما، موسیقی و بسیاری دیگر از آثار دیدیم. هر چقدر نظام قدرتمندتر می‌شد تصویری که در سینما از کشورمان نشان می‌داد، ضعف بود که این جریان با تأسی
من بار اول که آثار حسین را دیدم، آن قدر به شوق آمدم که آن شب خواب از سرم پرید. واقعا از این همه استعداد و خلاقیت هیجان‌زده شده بودم
از غربی‌ها صورت می‌گرفت و روز به روز هم برای تقویت آن عملیات انجام می‌دادند.

https://www.jahannews.com/images/docs/files/000427/nf00427465-1.jpg

وی خاطرنشان کرد: جبهه هنر، سیاست، اندیشه در آن سو خیلی هماهنگ عمل می‌کند و تفکر نخبگان فکری این جریان که باید از فرق سر تا ناخن پا غربی شد همچنان زنده است. همچنین کسانی را دارند که با وقاحت ایستاده‌اند و این حرف‌ها را به شیوه‌های مختلف مطرح می‌کنند. حالا افرادی مثل احمدی سخا از این جهت ارزش مضاعف پیدا می‌کند که در یک چنین فضایی مسموم و فشار رسانه‌ای و محفلی که بر هنرمندان وارد می‌شود، می گوید دوست دارم امام، انقلاب و شهید را.

جلیلی افزود: در یک چنین خفقان و سانسوری که هنرمندان اجازه ندارند دستاوردهای انقلاب خونین را روایت کنند، حتی در این فضا جمعی از پیشکسوتان استحاله می‌شوند، جوانی مثل حسین احمدی سخا سر برمی‌افروزد و می‌گوید ما می‌توانیم و مهم است که متناسب با آن تراز علمی و پیشرفت هنر خودشان را ارتقا می‌دهند.

وی گفت: من بار اول که آثار حسین را دیدم، آن قدر به شوق آمدم که آن شب خواب از
جبهه هنر، سیاست، اندیشه در آن سو خیلی هماهنگ عمل می‌کند و تفکر نخبگان فکری این جریان که باید از فرق سر تا ناخن پا غربی شد همچنان زنده است
سرم پرید. واقعا از این همه استعداد و خلاقیت هیجان‌زده شده بودم که این هنر با مسئولیت چه خوش درآمیخته بود و آثار اینها کفایت می‌کند بر باطل بودن اراجیفی مثل هنر برای هنر و هنر منهای تعهد.


جلیلی بیان داشت: احمدی سخا یکی از نمادهای درخشان رویش‌های انقلاب اسلامی در عرصه هنر است و خواهد ماند. خلاقیت او و جسارتش و مسئولیت‌شناسی او به نسل‌های بعدی منتقل خواهد شد و بسیاری از استعدادهای نو با تأسی از او به میدان می‌آیند.

وی بیان داشت: احمدی سخا هنرمند مستضعفین بود چرا که «ما می‌توانیم» شعار مستضعفین است. مستکبرین حرف‌شان این است که شما نمی‌توانید اما مستضعفین می‌گویند ما می‌توانیم. اما شیاطینی می‌خواهند سد پیشرفت ما بشوند و این مستکبرین فرعون‌صفت هوادارانی دارند که در حال حاضر با آنها در یک جنگ واقعی و فرهنگی هستیم.

جلیلی خاطرنشان کرد: در این جنگ رزمنده بسیجی و خط شکن می‌طلبد و ما باید بعد از حسین نگران تکالیف خودمان در این جنگ بزرگ باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


naeim
با تشکر از متن ...
فقط امیدوارم دوستان جبهه فرهنگی برای دوستانی که استعداد دارند و خون دل می خورند جدا از تعاریفی که مستحق شان هستن از نگاه معیشتی هم آن ها را حمایت کنند.
برای شادی روحش و همه هنرمندان متعهد فقید صلوات