کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هشدار نظامی روسیه به آمریکایی‌ها

22 خرداد 1394 ساعت 12:12

وزارت خارجه روسیه به آمریکا هشدار داد که استقرار سامانه‌های دفاع موشکی در اروپا نقض پیمان کنترل سلاح در دوران جنگ سرد است و می‌تواند تبعاتی به همراه داشته باشد.


به گزارش جهان، تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: وزارت خارجه روسیه با انتشار بیانیه ای ضمن اشاره به پیمان ۱۹۸۷ میلادی در خصوص نیروهای هسته ای تاکید کرد که این مساله روشن است که چنین اقداماتی (استقرار موشک‌های آمریکایی در اروپا) به معنای نابودی کامل پیمان کنترل سلاح از سوی آمریکا است و این اقدامات تبعاتی به همراه خواهد داشت.

وزارت خارجه روسیه افزود: ما از آمریکا می خواهیم تا نسبت به اجرای کامل پیمان نیروهای هسته ای اطمینان دهد و اجرای این سند را به مخاطره نیندازد.

آمریکا و روسیه همدیگر را به نقض مفاد پیمان ۱۹۸۷ میلادی متهم می کنند که بین رونالد ریگان و میخائیل گورباچف به امضا رسیده است.

مقام های نظامی آمریکا هفته گذشته اعلام کردند که برای مقابله با اقدام روسیه در نقض پیمان کنترل سلاح، اقداماتی را در نظر خواهند گرفت که از آن جمله می توان به توسعه سامانه های دفاع موشکی در اروپا اشاره کرد.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه پیش از این تاکید کرد که آمریکا نتوانسته است با ارائه اسناد و مدارک، نقض پیمان نیروهای هسته ای میان برد مربوط به سال ۱۹۸۷ میلادی را اثبات کند.

وی تصریح کرد: مسکو آماده انجام مذاکراتی مشخص و صادقانه است. روسیه هیچ تمایلی برای نقض مفاد این پیمان ندارد.

دولت روسیه نه تنها پیشنهاد اوباما برای مذاکره بر سر کاهش یک سوم تسلیحات اتمی مستقر شده را نپذیرفته است بلکه مقام های روسی تهدید کرده اند که در صورت تقابل و رویارویی نظامی با ناتو بر سر اوکراین از سلاح های اتمی استفاده خواهند کرد.

آمریکا مدعی است که روسیه همچنین مفاد پیمان ۱۹۸۷ میلادی در خصوص نیروهای هسته ای میان برد را با آزمایش موشک های کروز جدید نقض کرده است. واشنگتن و مسکو هر دو برای نوسازی زرادخانه های اتمی خود هزینه های سنگینی را صرف کرده اند.


کد مطلب: 427464

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/427464/هشدار-نظامی-روسیه-آمریکایی-ها

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com