کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

با وجود ادعای هاشمی درباره بی‌گناه بودن آقازاده؛

حکم 10 سال حبس برای مهدی هاشمی به جرم اختلاس، ارتشا و مسائل امنیتی قطعی و ابلاغ شد

21 خرداد 1394 ساعت 15:44

معاون اول قوه قضائیه در جمع خبرنگاران در گرگان حکم قطعی مهدی هاشمی را ۱۰ سال حبس اعلام کرد.


به گزارش جهان، حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضائیه گفت: حکم قطعی صادر شده برای پرونده مهدی هاشمی ۱۰ سال حبس بوده و این حکم توسط دادگاه تجدیدنظر تایید شده است.

وی در ادامه افزود: سه جرم اختلاس، ارتشا و مسائل امنیتی مهدی هاشمی توسط دادگاه تجدید نظر با رعایت قانون ۱۳۴ قانون اساسی تائید شد؛ البته وی اتهامات دیگری در کیفرخواست داشت که برخی از آن در دادگاه بدوی ادغام شد.

به گفته معاون اول قوه قضاییه، طبق نظر دادگاه بدوی اتهامات وارده عناوین مختلف داشت اما یک فعل جرم محسوب نمی‌شد لذا در یک جرم واحد ادغام شد ضمن اینکه برخی اتهامات مانند جاسوسی نیز رد شد.

محسنی اژه‌ای تصریح کرد: طبق قانون ۱۳۴ قانون اساسی، حکم مجازات در قوه قضائیه برای کسی که سه جرم داشته باشد به این گونه است که حکم هر جرم به صورت مستقل بریده شده و اشدّ آن در نظر گرفته می‌شود و در مجموع سه حکم، اشدّ آن به عنوان حکم اصلی صادر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: اشدّ حکم اختلاس اگر با جعل همراه باشد، ۷ تا ۱۰ سال و اگر بدون جعل باشد بین ۵ تا ۱۰ سال است که طبق قانون، اشدّ آن یعنی ۱۰ سال در نظر گرفته شد.

محسنی اژه‌ای تصریح کرد: حکم ارتشا نیز از ۵ تا ۱۰ است که اشدّ آن نیز یعنی ۱۰ سال در نظر گرفته شد، مسائل امنیتی نیز بین ۲ سال تا ۵ سال است که طبق همین ماده اشدّ آن یعنی ۵ در نظر گرفته شد لذا با این احتساب در نهایت ۱۰ سال حبس برای مهدی هاشمی بریده شد.
منبع: باشگاه خبرنگاران


کد مطلب: 427367

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/427367/حکم-10-سال-حبس-مهدی-هاشمی-جرم-اختلاس-ارتشا-مسائل-امنیتی-قطعی-ابلاغ

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com