پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱
۱

اعلام جنگ «القاعده» لیبی علیه داعش

پنجشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۳
کد مطلب: 427334
گروه موسوم به «شورای مجاهدان درنه» در لیبی وابسته به القاعده، در بیانیه‌ای علیه عناصر متحد با گروه تکفیری داعش در این کشور اعلام جنگ کرد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، گروه موسوم به «شورای مجاهدان درنه» در لیبی نزدیک به القاعده، در پی کشته شدن «ناصر العکر» معاون رئیس این شورا و «فرج الحوتی» دستیار در خیابان «ارتش» در نزدیکی «زاویه بن عیسی» در «درنه» علیه داعش اعلام جنگ کرد.

در بیانیه این شورا آمده است: با کشتار مسلمانان و مجاهدان، هویت این گروه که خود را دولت می‌داند، و جنایتکار است، برای همه مریدان حقیقت آشکار شد. ما پیش از این نیز هشدار آخر را به این گروه داده بودیم تا شاید توبه کنند اما این چنین نشد.

ناصر العکر شبه‌نظامی بلندپایه وابسته به القاعده که ۵۵ سال سن داشت و همراه با دستیارش کشته شد، زمانی در افغانستان به انجام عملیات می‌پرداخت.

شورای مجاهدان درنه داعش را متهم به استبداد و ارتکاب جرم کرد و متعهد شد تا زمانی که هیچ‌یک از آن‌ها روی زمین باقی نماند با آن‌ها دست به «جنگ مقدس» خواهد زد.

این در حالی است که از سال گذشته میلادی یک شاخه وابسته به داعش کنترل شهر «درنه» لیبی را به دست گرفته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محمدرضا
اگربازی نباشدپس الهم الشغل الظالمین بالظالمین.