جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

آلمان هم به رقیب بانک جهانی پیوست

پنجشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۰
کد مطلب: 427320
علی‌رغم عدم تمایل آمریکا، برلین چهارمین سهام‌دار بزرگ بانک سرمایه‌گذاری زیرساخت آسیا می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از فارس، رویترز اعلام کرد، بر اساس سندی از وزارت دارایی آلمان که به دست این خبرگزاری رسیده است، آلمان نیز در نظر دارد تا با خرید ۴.۱ درصد سهام بانک سرمایه‌گذاری زیرساخت آسیا به چهارمین سهام‌دار بزرگ این بانک تبدیل شود.

بانک سرمایه‌گذاری زیرساخت آسیا سال گذشته در پکن با هدف حمایت از سرمایه‌گذاری در بخش‌های حمل و نقل، انرژی، ارتباطات و دیگر زیرساخت‌ها در آسیا تاسیس شد و تاکنون ۵۷ کشور نظیر ایران، انگلیس، فرانسه به آن پیوسته‌اند.

به گزارش فارس، این اقدام آلمان درحالی صورت گرفته است که آمریکا بارها کشورهای مایل به پیوستن به این بانک را تهدید کرده است چراکه گفته می‌شود این بانک می‌تواند به رقیبی برای بانک جهانی تبدیل شود و راهی برای گسترش «قدرت نرم چین» باشد.

انتظار می‌رود، مفاد توافقنامه این بانک برای امضای اعضا تا پایان ماه ژوئن آماده شود.

به نوشته رویترز، آلمان پس از چین، هند و روسیه، چهارمین سهام‌دار بزرگ این بانک با دارایی ۱۰۰ میلیارد دلار خواهد بود. بر اساس سند وزارت دارایی آلمان، برلین در نظر دارد تا طی سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹ با پرداخت حدود ۹۰۰ میلیون دلار در این بانک مشارکت داشته باشد و از سال ۲۰۱۶ رقمی برابر با ۳.۶ میلیارد دلار برای ضمانت دریافت کند.

کابینه دولت آلمان امروز در مورد مدارک تاسیس بانک سرمایه‌گذاری زیرساخت آسیا رای‌گیری خواهد کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *