چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
۲

ایران می‌خواهد با ساخت موشک قاره‌پیما، به آمریکا حمله کند!

پنجشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۱
کد مطلب: 427311
مدیر سابق آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا مدعی شد که ایران مایل به ساخت موشک‌های قاره پیمایی است که برد آن برای هدف قراردادن خاک آمریکا کافی باشد.
ایران می‌خواهد با ساخت موشک قاره‌پیما، به آمریکا حمله کند!
به گزارش جهان به نقل از اسپاتنیک، مایکل فلین مدیر پیشین آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا در سخنانی در کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان ادعا کرد که ایران تمایل دارد تا به عنوان بخشی از برنامه تسلیحات اتمی خود به موشک های بین قاره‌ای دست پیدا کند که قادر به هدف قرار دادن خاک آمریکا باشد.

وی در ادامه گفت: ایران تمایل زیادی دارد تا موشک های قاره پیما و سلاح های اتمی تولید کند. نسل بعدی موشک های ایران شامل موشک های قاره پیما خواهد بود که قادر به حمله به خاک آمریکا است.

فلیم افزود: توافق هسته‌ای ایران برخی نواقص دارد شامل این واقعیت که تقریبا جامعه بین المللی قادر به نظارت بر فعالیت های توسعه هسته ای ایران نخواهد بود. توافق هسته ای به ایران اجازه خواهد داد تا به تسلط راهبردی در خاورمیانه دست یابد و متحدان آمریکا در منطقه اعتماد خود را نسبت به واشنگتن از دست بدهند.

آمریکا و قدرت های جهانی در حال مذاکره با ایران برای دستیابی به توافق جامع هسته ای تا پایان ژوئن یعنی ۹ تیرماه هستند. ایران و گروه ۱+۵، ۲ آوریل (۱۳ فروردین)، به چارچوب توافق اولیه‌ای دست یافتند که بر اساس آن برنامه هسته‌ای ایران محدود خواهد شد و به‌ازای آن تحریم‌های بین‌المللی علیه تهران لغو می‌شود.
منبع:تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
صبح بخیر، همین الانش تو تیر رس سپاه هستید یانکی!
Iran, Islamic Republic of
خبر نداری کاکو
ساختیییییییییم خوبشم ساختیم