پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲
۲

استقبال احمدشهید از اظهارات لاریجانی

چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۳۰
کد مطلب: 427268
گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور حقوق بشر ایران از اظهارات دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ایران استقبال کرد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، «احمد شهید»، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در ایران گفته از اظهارات آقای «محمد جواد لاریجانی»، دبیر کل ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ایران استقبال می‌کند.

آقای «احمد شهید» در شناسه خود در شبکه اجتماعی توئیتر با بیان این موضوع آدرس اینترنتی مربوط به یکی از مصاحبه‌های آقای لاریجانی را قرار داد که مربوط به ۵ مه سال جاری (۳۵ روز پیش) است.

آقای لاریجانی در این مصاحبه گفته ایران هراسی از سفر گزارشگران حقوق بشر به ایران ندارد. او همچنین گفته است: «ما مشکلی با مکانیسم‌ها گزارش‌دهی‌ها نداریم و با گزارش‌ها حرفه‌ای که مبتنی بر چارچوب باشد موافقیم، اما اگر کسی بخواهد از این ساز و کارها سوء استفاده کند، به او اجازه سفر به ایران را نخواهیم دید.»

احمد شهید در توئیتر نوشت: «از بیانات دکتر لاریجانی که اهمیت و سودمندی مأموریت‌های حقیقت‌یابی سازمان ملل را به رسمیت شناخته‌اند استقبال می‌کنم. منتظر دعوت رسمی هستم.»

آقای لاریجانی در بخش‌های زیادی از مصاحبه مذکور از گزارش‌های جانبدارانه احمد شهید انتقاد کرده، اما تصریح کرده «در صورتی که مکانیسم‌های گزارش‌های حقوق بشر، عینی باشند، ایران مشکلی با حضور گزارشگران سازمان ملل از جمله احمد شهید ندارد.»

ایران گزارش‌های پیشین احمد شهید درباره حقوق بشر را «مغرضانه» خوانده و اعلام کرده این گزارش‌ها در راستای اعمال فشار بر جمهوری اسلامی ایران منتشر می‌شوند.

استناد به اظهارات چهره‌های ضد انقلاب و مخالفان جمهوری اسلامی که قصد براندازی نظام ایران را دارند، از جمله ایرادهایی است که به گزارش‌های احمد شهید وارد می‌شود.

در بخش روش‌شناسی گزارش جدید گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد حقوق بشر ایران نوشته شده این گزارش بر اساس مصاحبه با ۷۲ نفر از ایرانیان مستقر در کشورهای هلند، آلمان و فرانسه تنظیم شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


خیابان ایران
نچایی یهویی خودتو اینقدر تحویل می گیری احمد شهید خائن
عمراً تو لياقت سفر به ايران رانداري تو بايد بري دفتر مريم رجوي فاسد.......!!!!!!!!!