جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱

وزير كشور: موضوع نظارت ها را جدي بگيريم

چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۴۲
کد مطلب: 427250
وزیر کشور گفت: در حوزه نظارت ها ضعف داریم و باید موضوع نظارت را جدی بگیریم و مکانیزم درست و دقیقی در این خصوص تعریف کنیم.
به گزارش جهان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، رحمانی فضلی در همایش معاونان هماهنگی امور عمرانی استانداری های سراسر کشور افزود: همه ما به ضعف در اجرا و بالابودن هزینه ها، پایین بودن کیفیت و طولانی شدن روند اجرای طرح ها معترفیم.

وی گفت: باید تلاش کنیم مناسبات غلط در پروژه ها حاکم نباشد و اگر حتی در یک مورد هم به قطعیت برسد گذشت نخواهم کرد و معاون عمرانی عزل خواهد شد.

رحمانی فضلی افزود: بحث فساد موضوعی است که همه بر‌ آن تاکید داریم بنابراین در این خصوص نه تنها گذشت نخواهم کرد بلکه کسی که با بیت المال بازی کند رها نمی کنم و بیچاره اش می کنم و پرونده او را به قوه قضائیه می فرستم.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه بازرسی ها را چند برابر کنیم، افزود: نباید این اتفاقات در این دولت که یکی از افتخاراتش این است که سلامت کار می کند رخ دهد.

وزیر کشور در ادامه با بیان اینکه در جلوگیری از فساد باید با قاطعیت عمل کنیم، گفت: کسانی به اسم کمک به صندوق های خیریه در شهرداری ها پول می گیرند که نباید چنین اتفاقی بیفتد.

رحمانی فضلی ادامه داد: در حوزه شهرداری ها ما حامی آنها هستیم و باید تلاش کنیم شهرداری ها نقش و وظایف خود را پررنگ تر، قوی تر و موثرتر و مفیدتر انجام دهند.

وی با بیان اینکه باید به شهرداری ها حول محور قوانین و مقررات و با رویکرد حاکمیتی کمک کنیم تا در انجام وظایف خود موفق شوند، گفت: هر کجا ضعف دارند تذکر بدهیم و هر جا انحراف دیدیم کوتاه نیائیم.

رحمانی فضلی در ادامه افزود: تاکنون یک گزارش سرجمع شده از کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری ها ندارم درحالیکه باید سه ماه به سه ماه گزارش بدهند و باید به طور تصادفی بر عملکرد آنها نظارت شود.

وی گفت: در دولت روحانی حتی یک متر زمین خلاف مقررات و قوانین نباید تغییر کاربری صورت گیرد.

وزیر کشور با بیان اینکه احترام به شهرداران و شورای شهر باید حفظ شود، افزود: این چه روندی است یک شهرداری انتخاب می شود اما شش ماه بعد عزل می شود در حالیکه باید زمینه را برای فعالیت شهرداری ها فراهم کرد و باید حامی احترام، آبرو، ‌شخصیت شهردارها و شوراهای شهر باشیم و حرمت آنها را حفظ کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *