پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱
وزارت راه اعلام کرد

حرکت طوفان آشوبا به سمت غرب‌

چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۲۰
کد مطلب: 427247
میانگین سرعت باد در مناطق مرکزی طوفان آشوبا ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت و سرعت متوسط حرکت هسته آن حدود ۱۶ کیلومتر بر ساعت به سوی کشور عمان است که بر اثر آن تا پایان هفته جاری بیشتر مناطق دریای عمان مواج و نیمه شرقی آن طوفانی پیش‌بینی می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت راه وشهرسازی، سازمان هواشناسی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: آخرین تصاویر دریافتی از ماهواره‌های هواشناسی بیانگر موقعیت مرکز طوفان حاره‌ای آشوبا ‌در ۲۰ درجه و ۳۰ دقیقه شمالی و ۶۱ درجه و ۱۰ دقیقه شرقی است.

میانگین سرعت باد در مناطق مرکزی این طوفان ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت و سرعت متوسط حرکت هسته آن حدود ۱۶ کیلومتر بر ساعت به سوی کشور عمان است.

با توجه به اثر این طوفان از امروز تا پایان هفته جاری بیشتر مناطق دریای عمان مواج و نیمه شرقی آن طوفانی پیش‌بینی می‌شود.

همچنین در این مدت برای مناطق جنوبی استان سیستان و بلوچستان و شرق استان هرمزگان به ویژه در بخش‌های ساحلی آنها وزش باد، رگبار و رعد و برق پراکنده و مواج بودن دریا پیش‌بینی می‌شود؛ سرعت باد در این مناطق تا ۶۰ کیلومتر بر ساعت پیش‌بینی می‌شود.

ارتفاع موج در سواحل جنوبی استان سیستان و بلوچستان بین ۲ تا ۳ متر و در سواحل جنوبی استان هرمزگان در شرق تنگه هرمز تا ۲ متر برآورد می‌شود.

طوفان حاره‌ای آشوبا (ASHOBAA) دوشنبه در موقعیت تقریبی ۱۸ درجه شمالی و ۶۷/۵ درجه شرقی در فاصله حدود ۱۳۰۰ کیلومتری از سواحل استان سیستان و بلوچستان با سرعت حدود ۱۰ کیلومتر در ساعت و با بیشینه باد ۸۰ کیلومتری در ساعت به سمت شمال‌غرب در حال حرکت بود.

روز سه شنبه این طوفان تغییر مسیر داده و به سمت سواحل کشور عمان منحرف شد. آشوبا امروز (چهارشنبه) با سرعت حدود ۱۸ کیلومتر در ساعت به سمت غرب درحال حرکت است.

شنبه سواحل استان سیستان و بلوچستان متاثر از این سامانه، مواج و ارتفاع موج حدود ۲ تا ۳ متر خواهد بود و در بخش‌های جنوبی استان شرایط برای رگبار و رعدوبرق پراکنده و تند باد موقتی مهیا است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *