پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱۵
۲۶

چرا غرب باید رئیس جمهورمان را «فروشنده بدهکارمستأصل»بداند؟

چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۳۴
کد مطلب: 427074
در پاره‌ای از اظهارات ایشان بی‌آن که بخواهند به ملت ایران اهانت می‌شود و شخصیت‌ مثال‌زدنی آنان با اینگونه کم‌توجهی‌های ناخواسته زیر سوال می‌رود که اظهارات اخیر رئیس‌جمهور محترم آنجا که آب خوردن مردم را هم به لغو تحریم‌ها یعنی توافق با ۵+۱ و مخصوصا آمریکا موکول می‌کنند، از جمله این موارد است هر چند سوءنیتی در کار نباشد.
چرا غرب باید رئیس جمهورمان را «فروشنده بدهکارمستأصل»بداند؟
به گزارش جهان، حسین شریعتمداری مدیرمسؤول روزنامه کیهان در سرمقاله این روزنامه با عنوان "صورت مسئله این نیست!" نوشت:
۱- خدا بر درجات شهید بزرگوار، استاد مطهری بیفزاید، ایشان در بخشی از سلسله درس‌های خود می‌فرمود؛ «اشاعره» در تاریکی کلاه «معتزله» را برداشتند و توضیح می‌داد که اشاعره و معتزله دو گروه و نحله کلامی در میان اهل سنت بودند که ضمن اعتقاد به اسلام و انجام آداب و تکالیف دینی، در برخی از مباحث کلامی نظیر عدل‌الهی، استقلال عقل و حسن و قبح ذاتی اعمال با یکدیگر اختلاف‌نظر داشتند. این تفاوت دیدگاه به صف‌بندی آنان در مقابل یکدیگر و بحث‌ها و مجادلات فراوان کلامی تبدیل شده بود. استاد می‌فرمود اشاعره در اوایل قرن سوم هجری و در اوج تقابل فکری با معتزله، دست به یک ترفند زدند و نام خود را از «اشاعره» به «اهل حدیث» تغییر دادند. این تغییر نام باعث شد که شماری از عوام، طیف مقابل آنها یعنی معتزله را جماعتی بی‌اعتقاد به احادیث یا سنت‌ نبوی(ص) تلقی کنند و حال آن که اختلاف این دو گروه ارتباطی به اعتقاد یا عدم اعتقاد آنان به احادیث و سنت پیامبر اعظم(ص) نداشت و به قول استاد شهید، معتزله نه فقط به احادیث کم اعتناء نبودند بلکه در مقایسه با «اشاعره» از اعتقاد و ایمان راسخ‌تری نسبت به احادیث و سنت نبوی(ص) برخوردار بودند.

۲- اظهارات روز یکشنبه - ۱۸ خردادماه‌- رئیس‌جمهور محترم کشورمان در مراسم گرامیداشت هفته محیط‌زیست، آنجا که حتی آب خوردن مردم را هم به نتیجه مذاکرات هسته‌ای و لغو تحریم‌ها گره زده بودند، با انتقاد گسترده دلسوزانی روبرو
اظهارات رئیس‌جمهور محترم کشورمان آنجا که حتی آب خوردن مردم را هم به نتیجه مذاکرات هسته‌ای و لغو تحریم‌ها گره زده بودند، با انتقاد گسترده دلسوزانی روبرو شد که این بخش از اظهارات ایشان را، آن هم در گرماگرم مذاکرات پیچیده هسته‌ای، ارسال «پیام ضعف»! برای حریف و تحقیر!- هر چند ناخواسته- نظام و مردم می‌دانستند
شد که این بخش از اظهارات ایشان را، آن هم در گرماگرم مذاکرات پیچیده هسته‌ای، ارسال «پیام ضعف»! برای حریف و تحقیر!- هر چند ناخواسته- نظام و مردم می‌دانستند و به طور طبیعی و منطقی از پی‌آمدهای آسیب‌رسان و خطرناک آن ابراز نگرانی می‌کردند. درباره علت این نگرانی که به وضوح قابل درک است، توضیح خواهیم داد، اما پیش از آن، اشاره به برخورد ناصادقانه و فریبکارانه برخی از مدعیان حمایت از رئیس‌جمهور محترم و سایت‌ها و روزنامه‌های وابسته به آنها، ضروری است.

این طیف در اقدامی سؤال‌برانگیز - و البته بسیار ناشیانه- در نوشته‌ها و مصاحبه‌های‌ خود، کوشیدند تا صورت مسئله را تغییر بدهند و فلش انتقاد دلسوزان را به میدان دیگری بکشانند. این اقدام از آن جهت ناشیانه بود که نشان می‌داد طیف یاد شده نیز اظهارات آن روز آقای رئیس‌جمهور را قابل دفاع نمی‌دانند و از پی‌آمدهای سوء اینگونه اظهارنظرها باخبرند، چرا که اگر در بخش مورد اشاره از اظهارات ایشان زمینه‌ای برای دفاع می‌دیدند، نیازی به تغییر و تحریف صورت مسئله احساس نمی‌کردند.

جریان یاد شده که به احتمال نزدیک به یقین، همان مشاوران ناهمدل و ناهمراه- و در خوشبینانه‌ترین حالت، نابلد- آقای دکتر روحانی هستند، منتقدان را به باد انتقاد گرفته و به گونه‌ای وانمود کردند که انگار منتقدان با برخورداری مردم از محیط‌زیست سالم، آب آشامیدنی گوارا، هوای پاک، فضای سبز و... مخالفت می‌ورزند؟! و اصلا به روی مبارک خود نیاوردند که کدامیک از منتقدان با هوای پاک و فضای سبز و محیط‌زیست سالم مخالفت کرده است؟ و توضیح ندادند که چرا مانند «اشاعره» در ماجرای مورد اشاره استاد مطهری سعی دارند در تاریکی دست به کلاهبرداری بزنند؟!

از قضا، این پرسش زیبنده منتقدان است که از طیف یاد شده بپرسند؛ چرا با احاطه رئیس‌جمهور محترم و حاشیه‌سازی‌های پی در پی مانع از خدمت‌رسانی دولت در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و از جمله محیط‌زیست می‌شوید؟! و چرا باید معاون محترم رئیس‌جمهور و رئیس سازمان محیط‌زیست شخصا در اجتماع مدافعان حقوق حیوانات و سگ‌ها حضور یافته و از آنها دلجویی ‌کند ولی از حضور در میان مردم خوزستان و ایلام و کرمانشاه و... که با پدیده ریزگردها دست و پنجه نرم می‌کردند و سلامت و روال عادی زندگی آنان
چرا باید معاون محترم رئیس‌جمهور و رئیس سازمان محیط‌زیست شخصا در اجتماع مدافعان حقوق حیوانات و سگ‌ها حضور یافته و از آنها دلجویی ‌کند ولی از حضور در میان مردم خوزستان و ایلام و کرمانشاه و... که با پدیده ریزگردها دست و پنجه نرم می‌کردند و سلامت و روال عادی زندگی آنان به مخاطره افتاده بود، خودداری ‌ورزد
به مخاطره افتاده بود، خودداری ‌ورزد و حتی بعد از حضور وزیر محترم بهداشت در جمع مردم آن سامان، معاون خانم دکتر ابتکار به جای قدردانی از ایشان با الفاظی دور از ادب و نزاکت به این وزیر مسئولیت شناس حمله می‌کند و بگذریم... اما درباره بخش مورد اشاره از سخنان رئیس‌جمهور محترم گفتنی‌هایی هست.

۳- در این تفسیر که فقط یک نمونه از موارد مشابه دیگر است و مستقیما و بی‌کم و کاست از وبسایت رادیو فرانسه در ۱۱ اکتبر ۲۰۱۳- ۱۹مهرماه ۱۳۹۲- ترجمه ونقل شده است توجه کنید. «ارزیابی غرب از وضعیت کنونی دولت روحانی، تعامل با فروشنده بدهکار و مشتاقی است که خود را ناگزیر از فروش می‌بیند. بر پایه این جمع بندی، اگر خریدار صبور باشد، شرایط فروشنده را دشوارتر می‌کند و در همان حال، قیمت فروش را کمتر خواهد کرد.»

چرا باید رئیس‌جمهور محترم کشورمان از نگاه طرف مقابل ایران در مذاکرات هسته‌ای، «یک فروشنده بدهکار»! تلقی شود که در «وضعیت‌اضطراری»! قرار گرفته و خود را «ناچار به فروش منافع ملی کشورش» می‌داند؟! و بعد، حریف نتیجه بگیرد اگر در خرید از این فروشنده که بدهکار و مستأصل است، عجله نکنیم اولا؛ وضعیت و شرایط اضطراری او «دشوارتر» می‌شود و ثانیا؛ بهای آنچه را که برای فروش آورده است بازهم پائین‌تر می‌آورد؟!

پاسخ این پرسش روشن‌تر از آن است که درک آن نیازی به اذهان پیچیده و ژرف‌اندیش داشته باشد. وقتی جناب دکتر روحانی - با هر انگیزه و به هر علت- خزانه دولت را «خالی» اعلام می‌کند! و تنها راه گشایش اقتصادی را در کنار آمدن با «کدخدا»! آدرس می‌دهد، بدیهی است که حریف از جمهوری اسلامی ایران تصویر یک کشور فرو رفته در بحران اقتصادی! را دریافت می‌دارد و رئیس‌جمهور کشورمان را فروشنده نیازمندی تلقی می‌کند که از سر نیاز و استیصال چوب حراج بر منافع ملی کشورش زده است!
در این حالت و با دریافت این تصویر مخدوش و غیرواقعی که از ایران اسلامی برای حریف ترسیم شده است، از دشمن چه انتظاری غیر از این می‌توان داشت که رئیس‌جمهور کشورمان را «فروشنده‌ای بدهکار» و مستأصل بداند و با این تلقی دندان طمع خود را برای دریدن و بلعیدن منافع ملی کشورمان تیزتر کند؟!

۴- متأسفانه رئیس‌جمهور محترم در مراسم گرامیداشت هفته محیط‌زیست پا را از آنچه گذشت نیز
چرا باید رئیس‌جمهور محترم کشورمان از نگاه طرف مقابل ایران در مذاکرات هسته‌ای، «یک فروشنده بدهکار»! تلقی شود که در «وضعیت‌اضطراری»! قرار گرفته و خود را «ناچار به فروش منافع ملی کشورش» می‌داند؟!
فراتر نهاده و حتی «آب خوردن» مردم را هم به نتیجه مذاکرات و لغو تحریم‌ها گره می‌زند. حالا خودتان قضاوت کنید که این اظهارنظر از سوی رئیس‌جمهور کشوری مانند ایران اسلامی که به اعتراف دشمنان و به گواهی واقعیات غیرقابل انکار، در قله اقتدار و نقش‌آفرینی منطقه‌ای و بین‌المللی ایستاده است، برای حریف چه پیامی خواهد داشت؟!

با عرض پوزش از مردم شریف کشورمان و فقط برای توضیح بیشتر - و البته بسیار مختصر- درباره این بخش از سخنان رئیس‌جمهور محترم باید گفت که صاحبنظران در همه دنیا بر این باورند که بسیاری از کشورهای منطقه نظیر عربستان، اردن، قطر، امارات و... بدون اجازه آمریکا آب نمی‌خورند و در همین حال و هوا رئیس‌جمهور کشورمان - بی‌آنکه‌بخواهد یا بداند - اینگونه به دشمنان القاء می‌کند که ما - نستجیربالله - بدون کمک و همراهی آنان اساسا آب هم نداریم! چه رسد به اینکه اجازه خوردن داشته باشیم!

۵- می‌فرمایند؛ «ما وقتی می‌گوئیم باید تحریم‌های ظالمانه رفع شود، بعضی‌ها چشمانشان زیاد نچرخد»! که باید گفت؛ همه حرف و خواسته منتقدان این است که هیچ توافقی بدون لغو کامل تحریم‌ها نمی‌تواند قابل قبول باشد. بنابراین آقای رئیس‌جمهور باید نگران چرخش چشم کسانی باشند که این روزها فقط به توافق می‌اندیشند و تاکید دلسوزانه منتقدان - که توافق بدون لغو همه تحریم‌ها را غیرقابل قبول می‌دانند- زیاد‌ه‌خواهی! و ناآشنایی با سیاست‌های بین‌المللی! قلمداد می‌کنند.

۶- و بالاخره با عرض پوزش و فقط به عنوان یک تذکر دلسوزانه باید از رئیس‌جمهور محترم کشورمان درخواست کرد که در اظهارات خویش دقت و تأمل بیشتری داشته باشند، زیرا در پاره‌ای از اظهارات ایشان بی‌آن که بخواهند به ملت ایران اهانت می‌شود و شخصیت‌ مثال‌زدنی آنان با اینگونه کم‌توجهی‌های ناخواسته زیر سوال می‌رود که اظهارات اخیر رئیس‌جمهور محترم آنجا که آب خوردن مردم را هم به لغو تحریم‌ها یعنی توافق با ۵+۱ و مخصوصا آمریکا موکول می‌کنند، از جمله این موارد است هر چند سوءنیتی در کار نباشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


واقعا اگر ايشان نبود معلوم نبود چه اتفاقي مي افتاد
جمشید
Iran, Islamic Republic of
افشاگریهای بر حق آقای شریعتمداری هیچ وقت از سوی اصلاح‌طلبان و فتنه گران پاسخ داده نشده ! هیچ تحلیلی از ایشان غلط در نیامده است۰
درود بر شریعتمداری
علی
Iran, Islamic Republic of
کاسبان تحریم..............
ح ف
نقدی مودبانه بر اظهارات رییس جمهور محترم : جناب رییس جمهور با سلام نمیدانم جنابعالی اصلا این عرایض را میخوانید و یا نمیخوانید اما این حقیر به فرض رویت این وجیزه ناقابل توسط سرکار و ضمن پوزش از تصدیع اوقاتتان این مختصر را بر حسب وظیفه شرعی امر به معروف و نصیحت کردن امرا به محضرتان تقدیم میکنم و باز نمیدانم پس از خواندن این وجیزه واکنش شما چگونه است شاید ترسو و بزدل و لرزان خطابم کنید شاید به جهنم حواله ام دهید شاید بی سواد و بی شناسنامه ام بخوانید اما من به فرض چنین نسبت هایی پیشاپیش همه را پذیرفته و قبول میکنم و کلامم را با جمله ای معروف از امام راحل عظیم الشان که فرمودند :"اگر این جنگ بیست سال هم طول بکشد ما ایستاده ایم "آغاز میکنم. امامان به احتمال قریب به یقین خود بهتر از هر کس میدانستند که کشوری که تازه انقلاب کرده و جنگ بر او تحمیل شده با خزانه ای غارت شده و اقتصادی فرو پاشیده قطعا نمیتواند بیست سال جنگ در برابر همه دنیا و تحریم را تحمل کند اما چرا چنین عبارتی بکار بردند ؟! این نشان از تدبیر واقعی امام داشت تدبیری که ایشان ادعای داشتنش را نداشت اما به حد وفور از آن برخوردار بود. در جنگ خالی نشان دادن دست خودی یعنی قبول شکست از پیش و یعنی جری تر کردن دشمن . این کلام یک نوع رجز زمان جنگ از نوع رجز های اصحاب حسین ابن علی "ع" در جنگ بود حال حضرت عالی با کدام تدبیر در این مقطع حساس و در جوش مذاکرات این مردم عزیز را این گونه خوار و زبون نشان میدهید و خزانه را خالی معرفی میکنید اذعان به ذست برتر کدخدا و دیدن دم او دارید و اخیرا هم حتی آب خوردمان را موقوف به کنار آمدن با این جباران زور گو دانسته اید آیا این با منطق جنگ ساز گار است ؟ اگر بگویید جنگی در کار نیست خواهم گفت این مذاکرات و بیرون کشیدن حق این ملت خون داده و خون دل خورده از دندان و چنگ گرگ ها ی خونخوار بین المللی کم از جنگ نیست بلکه خود یک جنگ تمام عیار دیپلماتیک است. جنگی که یک طرف آن نمایندگان و فرزندان ملتی عزیز و مظلوم و طرفی دیگر قلدر ها و مستکبران و غارت گران بین المللی هستند . به هر روی بنده به سهم خود تقاضا دارم از بازگرداندن عزت به پاسپورت هایمان خودداری کنید و نقدا به فکر شناسنامه هایمان باشید . خداوند بر توفیقات شما بیافزاید
محمد
United States
تشنگان دست آمریکا
وقتی از اقای سارکوزی اجازه می گرفتن ما به نیر کاه اتمی بوشهر سر بزنیم نتیجه اش همین میشه باور کنید یه راهی برای حکومت کردن و گرنه با جمع شدن انرژیاتمی باز هم اینها خار میباشند
بسمه تعالی
بسمه تعالی

با توجه به برنامه ریزی دولت مبنی بر رفع تحریم ها و رونق اقتصادی در صورت عدم تحقق این سیاست استعفا بهترین راهکار است .
احتمالا دلواپسان عزیز با تجربه عالی دولتهای 9 و 10 راه حل های جامع خوبی در جهت برون رفت ،جنگ، و یا هر طرح دیگری خواهند داشت.
ولی در مورد این طرحها حتما اطلاع رسانی کنید.
Iran, Islamic Republic of
دلواپس یعنی نگران برای آینده و مصالح کشور و نقطه مقابل آن یعنی خوش خیالی و بی خیالی! و مفهومی کاملا مثبت است و نقطه مقابلش نیازی به گفتن ندارد! ضمنا کسانی که برای آینده کشور نگران هستند وابسته به طیف و جریان خاصی نیستند و پیوند زدن آنان به حزب و فرد خاصی مثلا دولتهای 9 و 10 معقول نیست
س س
همه چیز روز به روز گرانتر میشه و مردم با سختی زندگی میگذرانند بدون اینکه دولتمردان از وضع سخت معیشتی مردم باخبر باشند، این هست رونق اقتصادی، رفع تحریم ها، توافق هسته ای؟ از اول هم رهبر معظم انقلاب فرمودند که نباید در مذاکره با آمریکا وضع به اینجا بکشه اما کو گوش شنوا. فقط خوار و خفیف شدیم و دست بردار هم نیستند.
ج س
Iran, Islamic Republic of
با روش این دولت غرب زودتر جنگ را شروع می کند چون هم دولت وا رفته و هم به اطلاعات نظامی از ایران زودتر می رسند!
هوالبصیر
حالا مونده با این رئیس جمهور .... آشنا بشید
مسعود دیپلمات
به چندین دلیل مهم که ذیلا" می آید توصیه می گردد که مذاکرات هسته ای فورا" متوقف و گروه دیگری مامور بر ادامه آن به نحو دیگری گردد :
1- جناب آقای روحانی همواره به اشتباه تاکید نموده است که حل مسائل دولت و ملت متوقف به حل مسئله هسته ای می باشد. که این به تنهائی خود نشان دادن نقطه ضعف به دشمن شده و باعث جری شدن متخاصم گردیده است.
2- جناب آقای روحانی بدون توجه به خواسته اصلی دشمن که به زانو درآوردن ملت اسلام است ، تقابل دو طرف را فقط در موضوع هسته ای دیده است که خود یک خطای استراتژیک به حساب می آید و با عث سوء استفاده دشمن گردیده است.
3- جناب آقای روحانی با خوش بینی ساده انگارانه ای همواره نوید حل و فصل زود هنگام مسائل فی مابین ایران و 5+1 و به تبع آن رفع کلیه مشکلات دولت و ملت اعم از معیشتی و صنعتی و اقتصادی و . . . را داده است ، که این کار به غیر از نشان دادن نقطه ضعف به دشمن و تطویل هرچه بیشتر مذاکرات توسط طرف مقابل، خاصیت دیگری نداشته است .
4- علی رغم فرمایشات مقام معظم رهبری، نه تنها هیچگونه نرمش قهرمانانه در اظهارات و عملکرد تیم مذاکره کننده دیده نشده است ، بلکه چنانچه مشهود است نتایج کار حکایت از نرمشهای مفتضحانه و غیر قابل قبول طرف خودی دارد که نشان از استیصال دولت در پیشبرد مطلوب مذاکرات است.
5- اظهارات جناب آقای روحانی و برنامه دولت باعث گردیده است که کلیه فعالیت های صنعتی و اقتصادی دچار رکود شده و بلاتکلیف فقط منتظر پایان بی حاصل مذاکرات باشند. بخشی از آن ها نیز عطای آنرا به لقایش بخشیده و سرمایه خود را به جای دیگری منتقل نمایند.
....
7- در پایان پیشنهاد می شود که در صورت اجازه رهبر معظم انقلاب، مذاکرات فعلی جهت حل و فصل کلیه موضوعات مبتلابه اعم از هسته ای، حمایت از گروه های مقاومت، حمایت از جهان سوم، رعایت حقوق بشر و غیره . . . ادامه یابد و ما همچنان به توسعه برنامه هسته ای اقتصادی خودمان مشغول باشیم.
علی اکبر
رییس جمهور محترم کشورمان قبل از اغاز مذاکرات هسته ای هدف از ان را برد-برد هر دو طرف اعلام کردند .ایا اکنون میتوانیم اعلام کنیم که در مقابل داده های نقد و با ارزش دریافت وحاصل ما از مذاکرات چه بوده است/ وعده های مدت دار و مشروط ومشکوک و توهین های مکرر مقامات غربی وزیاده خواهی های ناتمام و غیر منطقی تهدیدهای گسترده حتی ازطرف نوچه های امریکا مانند عربستان .بعضی ادعا میکنند که کمر تحریمها شکسته است ولی درعمل تحریمها تشدید می شوند .ایا شایسته است تمام دشمنان از ریز مذاکرات اگاه باشند و تنها با ملت ایران مانند غریبه ها برخورد شود. یا منتقدین نیز مورد توهین و تمسخر قرار گیرند .و به نظر خطرناکتر از همه اینها نظر بعضیها در رسیدن به هرگونه توافق و با هر نتیحه ای است .چنین وانمود می کنند که ایران راهی جز توافق ندارد
حمید ثابتی
آیا واقعاً هیچ راهکار قانونی و مسالمت آمیز در قانون اساسی جمهوری اسلامی تبیین نشده است که بتوان به کمک آن جلوی این همه ننگ و .... را گرفت!؟
....
ناشناس
Romania
این دولت ضعیف بهتر بود 2 سال اول کارشو با حل مشکلات ساختاری و مدل اقتصادی و سوء مدیریت اقتصادی شروع میکرد بعد زمزمه مذاکره راه مینداخت.
آقای ظریف اصلا به توان نظامی ما اعتقاد ندارن
آقای روحانی همه چیز حتی آب به تحریم ربط میدند،خوب این همه ضعف باعث زیاده خواهی آمریکا میشه.این تجربه بد آقایان ظریف و روحانی یکبار در سال 82 در کارنامه ایران ثبت کرده اند.
این دولت حتی نمایندگان مردم را محرم نمیدونه.
ناامید
Romania
ما که میدونیم این مذاکره به ضرر ایران است پس حداقل جوری توافق میکردن که ما هم بعد بدعهدی امریکا بتوانیم سریع به شرایط گذشته برگردیم نه زیرساختها و قلب راکتور اراک
Iran, Islamic Republic of
چرایش را من بگویم برادر حسین!
احمدی نژاد ....
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی به غیر از مسائل هسته ای، مورد قابل عرضه دیگری نداریم! در فن آوری هسته ایه محدودیت های جدی می پذیریم بسیار خوب و قبول در این حرفی نیست ولی باید با همین داده ها بیشترین ستانده ممکن بدست آید که همانا لغو همه تحریم هاست. ممکن است آنها بگویند نمی شود بسیاری از تحریم ها به دلایل دیگر است و چه و چه! آیا شما هم باید این حرف را قبول کنید؟ هنر دیپلماسی چیست؟ وقتی مورد دیگری برای عرضه نیست باید با همین داده ها همه تحریم ها لغو شود به آنها بگویید اگر لغو نمیکنید ما هم امتیازی نمیدهیم . آقای روحانی شما با این شعار از مردم رای گرفته اید. فراموش نکنید
Iran, Islamic Republic of
شاید عنوان کردنش ضرورتی نداشته باشه ولی واقعیت داره
شریعتمداری یه مغرض است حرفاش اعتباری نداره
کلی گویی فایده نداره . دلیل ؟
به چیه این منفی دادید کلی گویی فایده داره؟ تهمت زدن بدون دلیل و مدرک به افراد خوبه؟
سیاح
Iran, Islamic Republic of
همه می دانند شریعتمداری حرف حق می زند ، منتهی یکی حق پذیر است از او خوشش می آید ؛ یکی از حق بدش میاد از شریعتمداری هم بدش می آید ۰!
تعجب می کنم تا حالا منتقدین شریعتمداری نتوانستند یک تحلیل از ایشان را رد کنند !!
تا حالا که محقق نشده تا آینده چه باشد !
Iran, Islamic Republic of
هیچ ایرانی عاقلی به تحریم علاقه ندارد ما مذاکره ای را خوب میدانیم که همه تحریم ها و تهمت ها ضد مردم و دولت ایران را پاک کند چرا وقتی با حساسیت نگرانیم اینگونه نشود به منتقدین برچسب موافقت با تحریم، انروا طلبی برای کشور، عدم تعامل با دنیا، دلالی تحریم زده می شود. آه و زاری کردن و ربط دادن همه مسائل کشور حتی مسائل اقلیمی! و زیست محیطی به تحریم و جری کردن و حریص کردن طرفهای مذاکره تقویت مذاکره کنندگان داخلی است یا اینکه آن ها ببینند این تیم مذاکره کننده ایرانی که مشغول مذاکره هستند نماینده انبوهی از ایرانیان حساس و پیگیر هستند با مطالبات قانونی که طرفهای غربی را ظالمی می بینند که به بهانه های واهی ظلم های بزرگ در حقشان کرده و این تیم با دید نکوهش غربی ها و گناهکار دانستن آنها وارد میدان مذاکره شده است؟
امین
آی مردم شرف وحیثیت وآبرو واقتدارایران که با ریختن خون صدها هزار شهید بدست آمده به بهانه آنکه مردم خواهان رفع تحریمها به هر قیمتی هستندداره از بین میره،بابابه کی بگیم به خدا قسم بدتراز این شرایط را در زمان جنگ تجربه کردیم ورزمنده هامون با دست خالی جلوی دشمن تا دندان مسلح ایستادن واجازه ندادن یک وجب از خاک ایران به دست بیگانه بیفته وبه همین خاطرماهمیشه از رزمنده هابه نیکی یاد میکنیم،آهای کسانی که در مسند قدرت نشته ایدآیندگان در مورد شما قضاوت خواهند کرد،پس اینقدرضعف وسستی وترس و...... از خود نشان ندهید .
غلام علي نيستاني -جهادي
سلام برادران عزيز - دليل اينكه حل همه امور كشور را مر تبط با مذااكرات هسته ايي مي دانند براي سوق دادن افكار عمومي مردم و جلب نظر مردم است به انتخابات مجلس و خبركان رهبري و اينكه دائما علما و امور دبني و احكام ومعروف ومنكر را رديف مي كنند ويا اينكه نيروهاي ارزشي ووفا داران واقعي نظام و انقلاب رابي سواد و نه فهم قلمداد مي كنند براي اينكه مرجعيت و محوريت اتخاد تصميم و اراده ملت از دست نيروهاي انقلاب و علما دين خارج شود و اين نيروي عظيم را در اختيار منويات خو دشان بگيرند. وقتي كليد حل مشكل كشور مان در دست امريكا و اتحاديه اروپا باشد قفل هاي متعدد هم در دست اوست كه هرموقع بخواهد اقتصاد وبازار حتي آب خوردن ما قفل مي شود كه متاسفانه با استفلال و تماميت ارضي و حقوق ملي كشور منافات دارد. مطمئنا اين مذاكرات تا نزديكي انتخابات كش دار مي شود بعد امريكايي ها توسط بوق هاي تبليغاتي شان پيام مي دهند به مردم كه به چه گروهي راي بدهيد ما راحت تر كار مي كنيم مردم هم تشنه توافق شده خوش باوري مي كنند خبرگان و مجلس دست گروهي خواهد آمد كه ديگر آن حساسيت ها را نداشته باشد . وقتي صجبت از شفافيت انتخابات وصلاخيت كانديداها مي شود.وقتي شوراي نگهبان به طرق مختلف تحت تا ثير قرار بگيرد و آن وظيفه انقلابي را نتواند به احسن وجه عمل نمايد آن وفت با مظلوم نمايي مكمل شده چي ازآب در مي آيد خدا مي داند البته وظيفه همه ما و تكليف نيروهاي خير خواه نظام و انقلاب تبعيت و فرمانبرداري از فرماندهي كل قوا امام خامنه ايي است معظم له توصيه به وحدت و انسجام دارند ما موظف به مرا عات و عدم تقابل با جريانات ديگريم وبايد جذب حد اكثري كنيم اين مطالبي هم كه گفتيم از شزايط سياسي از باب توجه و مصونيت بخشي است اگر مسئوليت مذاكرات هسته ايي را هرآنچه پيش آيد قوا قبول كنند و در قبال آن متعهد و متضمن بشوند ديگر به تكليف عمل كرده اند خداوند نصرت الهي خود را فرا روي مسئولان قرار مي دهند انشالله
این دولت کاری کرده که شلوار زائر ما را در فرودگاه جده در میاورند و قصد تجاوز میکنند .. نماینده ما را به سازمان ملل راه نمیدهند (اصلا به آمریکا راه نمیدهند که برود در سازمان ملل ) .. برای تامین آب خوردن هم منتظر آمریکا هستند .. هر کس هم بگوید بابا آستین بالا بزنید یه کمی تلاش کنید یا بگوید در مذاکرات حواستون رو جمع کنید سرتون کلاه نره زود میگن این دنبال جنگه !!!!!!!!!!!!