شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۲
۱

طوفان "آشوبا" وارد کشور می‌شود

چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۲۲
کد مطلب: 427067
مدیر کل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان اعلام کرد: این طوفان از طرف دریای عمان به سمت چابهار در حال حرکت است.
به گزارش جهان، محمدرضا امیر مرادی مدیر کل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرگزاری نسیم در خصوص طوفان « آشوبا» گفت: از هفته پیش در رصد های انجام شده متوجه شدیم که این طوفان سواحل را تحت تاثیر قرار می دهند و به همین دلیل شروع به صدور اطلاعیه کردیم.

وی ادامه داد:امروز ستاد بحران برای مقابله با این طوفان تشکیل شده است و این طوفان از اواخر شب از غرب چابهار وارد کشور می شود و فردا و پس فردا نیز در کشور باقی می ماند.

مدیر کل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه وضعیت طوفان نگران کننده نیست گفت: تنها نگرانی ما از افزایش سرعت باد است که از فردا رخ خواهد داد.

امیرمرادی اظهار کرد: ما با امکانات نیروهای محدودی که در استان در اختیار با توجه به وسعت استان توانستیم شرایط را به خوبی مدیریت کنیم.

وی با اشاره به اینکه طول سواحل این استان از حدود ۲۸۰ کیلومتر است تصریح کرد: با وجود وسعت زیاد سواحل استان سیستان و بلوچستان اما ۴ دوربین و ۵ ایستگاه داریم که کافی نیست.

طوفان آشوبا یک طوفان حاره ای با سرعت حرکت ۱۸ کیلومتر در ساعت به سوی شمال غرب است که از دیروز ۱۰ کیلومتر از سرعتش کاسته شده و بیشتر به سمت کشور عمان تمایل دارد.

بر اساس نقشه های پیش یابی هواشناسی و آخرین تصاویر دریافتی از ماهواره های هواشناسی ، روز چهارشنبه و پنج شنبه علاوه بر تند باد شدید، ارتفاع موج در سواحل جنوبی استان سیستان و بلوچستان بین ۲تا ۳ متر برآورد می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


غضب الهی