کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سازمان میراث فرهنگی مانع توریسم درمانی

20 خرداد 1394 ساعت 5:10

توریسم درمانی،‌ایجاد اشتغال ،‌جذب نیروهای پرستاری و پیراپزشکی و توجه به مراکز درمانی مناطق محروم از موضوعاتی بود که اعضای فراکسیون اشتغال مجلس شورای اسلامی با وزیر بهداشت و درمان مطرح کردند.


به گزارش جهان، رسول خضری عضو کمیسیون بهداشت و درمان و فراکسیون اشتغال مجلس درباره نشست مشترک اعضای فراکسیون اشتغال مجلس شورای اسلامی با وزیر بهداشت و درمان به خبرنگار ما گفت:اعضای فراکسیون اشتغال به صورت خودجوش دیدار با وزرا را آغاز کردند.هدف از این نشست ها اشتغال پایدار،درآمدزایی و توجه به معیشت مردم است.

وی با بیان اینکه فراکسیون اشتغال روز گذشته جلسه سه ساعته با وزیر بهداشت داشت افزود:موضوعات و پیشنهادات مختلفی مطرح شد که خوشبختانه مورد استقبال قرار گرفت و قرار شد برخی از موارد با سرعت از سوی وزارت بهداشت پیگیری شود.

خضری ادامه داد:در جلسه یاد شده در مورد وضعیت بیمارستان ها و شرایطی که این بخش دارد گفت و گوهای مفصلی صورت گرفت و قرار شد توسعه مراکز درمانی در مناطق محروم هم با جدیت دنبال شود.در خیلی از مناطق مردم با کمبود مراکز درمانی روبرو هستند.لذا ایجاد چنین مجموعه های ضمن ایجاد اشتغال باعث حل مشکلات مردم خواهد شد.

این نماینده مجلس ادامه داد:توریسم درمانی یکی از نکات کلیدی بود که اعضا فراکسیون اشتغال به آن پرداختند.این مهم سه برابر توریسم عادی برای کشور درآمد دارد .یک سوم این درآمد به حوزه سلامت و دو سوم آن به سایر بخش ها از جمله هتل ها تزریق می شود لذا هر گونه تعلل در این موضوع به ضرر کشور است.

وی با بیان اینکه وزیر بهداشت در جلسه فراکسیون اشتغال از توریسم درمانی استقبال کرد افزود:زمانیکه بحث توریسم درمانی مطرح شد ،‌سازمان میراث فرهنگی خود را مقدم بر انجام این کار دانست حال که مجلس و ودولت می خواهند چنین اتفاقی رخ دهد سازمان میراث فرهنگی مانع تراشی می کند.

خضری خاطرنشان کرد:در جلسه فراکسیون اشتغال که همه اعضا آن صحبت کردند به بحث جذب نیرو به خصوص در حوزه پرستاران و پیراپزشکان صحبت شد .در حال حاضر ما به ۸۰ هزار پرستار نیاز داریم. اگر وزارت بهداشت بتواند این نیاز را تامین کند قطعا هزینه های درمانی کاهش خواهدیافت.

وی گفت:کمبود نیروی انسانی(پرستاران،پیراپزشکان و بهورزان) در بیمارستان ها بارها مورد تاکید قرار گرفته است لذا قرار شد با توجه به صحبت های نمایندگان فراکسیون اشتغال مجددا این امر بررسی شود.ما در سال دولت و ملت ،‌همدلی و همزبانی باید شرایطی را فراهم کنیم که مردم شرایط بهتری داشته باشند و بتوانند از خدمات درمانی دولت به نحو مطلوبی بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه وزیر بهداشت از جلسه برگزار شده به صورت خودجوش و با انگیزه ایجاد اشتغال استقبال کرد اذعان داشت:یکی از مشکلات ما در بخش درمان، امدایی هوایی است.به رغم نیاز فراوان به دلیل داشتن مناطق صعب العبور هنوز وزرات بهداشت نتوانسته طبق برنامه عمل کند.لذا باید در این خصوص پیشرفت های حاصل شود.

عضو فراکسیون اشتغال مجلس خاطرنشان کرد:تمام اعضا فراکسیون مشکلات مناطق اکثر استان ها را مطرح کردند و قرار شد وزارت بهداشت به صورت خاص به این موارد بپردازد.

منبع: خانه ملت


کد مطلب: 427054

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/427054/سازمان-میراث-فرهنگی-مانع-توریسم-درمانی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com