پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱

کارگران چینی در اسرائیل چه میکنند؟

چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۱۰
کد مطلب: 427052
پایگاه اینترنتی «پرس تی وی» نوشت: چین به کارگران ساختمانی خود اجازه نخواهد داد در شهرک‌های غیر قانونی اسرائیل در اراضی اشغالی فلسطینی ها فعالیت کنند.
به گزارش جهان به نقل از صدا و سیما، پایگاه اینترنتی «پرس تی وی»، به نقل از گزارش روزنامه صهیونیستی هاآرتص افزود، پکن سرگرم مذاکره با تل آویو است تا هزاران کارگر ساختمانی مهاجر را تحت عنوان قرارداد کارگری دوجانبه با رژیم اسرائیل به این کشور اعزام کند.

یک مقام ارشد رژیم صهیونیستی که نخواست نامش فاش شود، روز دوشنبه (۱۸ خرداد) با تایید این خبر گفت: «در حال حاضر این مذاکرات بر سر پاره‌ای از مسایل از جمله استخدام این کارگران در شهرک ها، در یهودیه و سامره با مانع روبرو شده است.»

این مقام صیهونیستی اسرائیلی در گفت و گو با خبرگزاری فرانسه افزود: «پکن از ما خواسته است تا تضمین دهیم که هیچ کارگری در این مناطق فعالیت نمی کند.»

وی خاطر نشان کرد، تصمیم چین «عمدتا به مواضع دیپلماتیک این کشور در حمایت از ایجاد کشور مستقل فلسطینی و مخالفت با حضور اسرائیل» در اراضی اشغالی فلسطینی ها مربوط است.

طرف چینی تا کنون در این باره اظهار نظری نکرده است.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی وعده داده است تا شهرک سازی در اراضی اشغالی که مانع جدی در روند صلح با طرف فلسطینی است را شدت بخشد. بیش از نیم میلیون اسرائیلی در بیش از ۱۲۰ شهرکی زندگی می‌کنند که رژیم صهیونیستی از سال ۱۹۶۷ در سرزمین‌های اشغالی کرانه باختری و بخش شرقی بیت‌المقدس ساخته است.

لوبومیر زائورالک، وزیر امور خارجه جمهوری چک روز دوشنبه با انتقاد از شهرک سازی اسرائیل در اراضی اشغالی فلسطینی ها گفت، چنین پروژه هایی امید به دستیابی به صلح با فلسطینی ها را نابود می کند.

این مقام جمهوری چک در گفت و گو با یک تارنمای خبری اسرائیل گفت، اگر اسرائیل گام‌هایی را در جهت تشکیل کشور مستقل فلسطینی برندارد کشورش ممکن است بر مواضعش در حمایت از اسرائیل پافشاری کند.

زائورالک همچنین هشدار داد اگر اسرائیل سیاست‌های خود را در کرانه باختری و نوار غزه تغییر ندهد در انزوای بین المللی قرار خواهد گرفت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *