کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سلیمی جزئیات جلسه کمیسیون آموزش را تشریح کرد

شهریه ۱۲ میلیونی برخی مدارس

19 خرداد 1394 ساعت 19:20

عضو کمیسیون آموزش با اشاره به طرح مسئله شهریه ۱۲ میلیونی برخی مدارس غیر انتفاعی در جلسه کمیسیون گفت: سؤال این است که چه کسی باید به این شهریه‌های نجومی و نیز تبعیض‌های میان مدارس رسیدگی کند؟


به گزارش جهان، حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، درباره واکنش کمیسیون به اعلام وصول استیضاح علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در جلسه علنی امروز مجلس گفت: آقای فانی باید معلمان و افکار عمومی را قانع کند.

وی از مسیر سخت وزیر آموزش و پرورش در راضی کردن استیضاح‌کنندگان سخن گفت و افزود: بدنه معلمان انتظارات فراوانی از ایشان داشتند و به ویژه در بحث معیشت و تبعیض‌ها در میان نیروهای آموزش و پرورش و نیز واگذاری مدارس آقای فانی می‌بایست نمایندگان استیضاح کننده را قانع کند.

سلیمی با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس مدافع مردم هستند گفت: منتقدان آقای فانی معتقدند آموزش و پرورش ماتحرک لازم را ندارد.

وی در توضیح بخش دیگری از جلسه امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار داشت: در این جلسه مطرح شد اعتیاد در مدارس کشور افزایش و طبق آماری که خود آموزش و پرورش اعلام کرده است ۸ درصد دانش‌آموزان کشور معتاد هستند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: از این میزان ۱.۲ درصد به شیشه اعتیاد داشته و چهار درصد نیز حداقل یک بار تجربه مصرف مواد مخدر داشتند و ما بقی نیز به بقیه مخدرات معتاد هستند.

وی بررسی شهریه‌های برخی مدارس غیرانتفاعی را محتوای دیگر جلسه امروزه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ذکر کرد و بیان داشت: فیشی در این جلسه ارائه شد که نشان می‌داد یک مدرسه در مقطع دبیرستان فقط برای بخشی از شهریه یکسال خود ۱۲ میلیون تومان طلب کرده است؛ سؤال این است که چه کسی باید به این شهریه‌های نجومی و نیز تبعیض‌های میان مدارس رسیدگی کند.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی گفت: اعضای کمیسیون آموزش در ادامه به بحث بر روی مسائل فرهنگی در مدارس و دانشگاه‌ها پرداخته و از ترویج خط لاابالی‌گری در این دو نهاد انتقاد کرد.


کد مطلب: 427027

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/427027/شهریه-۱۲-میلیونی-برخی-مدارس

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com