جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱
وزير بهداشت:

افزايش ۱۴ درصدي تعرفه دندانپزشکي

سه شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۱۵
کد مطلب: 427022
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: آنچه دولت تصمیم گرفته افزایش ۱۴ درصدی تعرفه دندانپزشکی است که ابلاغ شده است و این موضوع در حد نرخ تورمی بود که دولت پیش بینی می کرد.
به گزارش جهان، دکتر هاشمی در حاشیه افتتاح یونیت دندانپزشکی دانش آموزی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: اما در مورد ارزشگذاری نسبی خدمات دندانپزشکی مشابه آنچه در پزشکی انجام شد شورای عالی سلامت دهان و دندان تصمیم می گیرد که در حال حاضر مشغول رایزنی با انجمن ها و نظام پزشکی است.

وی گفت: در ادامه تصمیم شورای عالی سلامت به شورای عالی بیمه پیشنهاد می شود و امیدواریم در آن جا هم تصمیم منطقی گرفته شود و بتوانیم یک نرخ گذاری متناسبی در مناطق مختلف کشور داشته باشیم.

هاشمی با بیان اینکه نرخ گذاری خدمات دندانپزشکی جزو وظایف هیئت وزیران است افزود: وزارت بهداشت در کنار صنف و همکاران کار کارشناسی انجام می دهد، دبیرخانه شورای عالی بیمه بررسی های کامل را به ثمر می رساند و سرانجام به سازمان مدیریت و برنامه ریزی و از آن جا نیز به هیئت وزیران می رود.

وی گفت: بنابراین نرخ گذاری خدمات دندانپزشکی یک روند طولانی دارد که بخشی از آن فرآیند به عهده وزارت بهداشت و همکاران دندانپزشک دولتی است.

وزیر بهداشت درباره ادامه طرح تحول سلامت و اینکه از روند کار راضی هستید یا نه؟ افزود: مهم مردم هستند که باید راضی باشند و این موضوع را رسانه ها می توانند با مطالعات میدانی نشان دهند.

هاشمی گفت: آنچه ما می بینیم بزرگواری مردم است که با وجود مشکلات موجود در مقام مقایسه با گذشته احساس می کنند در این زمینه اقدامات نسبتا خوبی را انجام داده است.

وی افزود: ممکن است مردم کارهایی که در خیلی از جاها انجام می شود و حضور پزشکان به خصوص در مناطق محروم و دور دست را نبینند، اما در عین حال مشکلات زیر ساختی ما کم نیست.

دکتر هاشمی با بیان اینکه با انگیزه بیشتر در حال اجرا و پیشبرد طرح تحول سلامت هستیم گفت: وقتی می بینیم رضایت مندی مردم افزایش پیدا کرده است طبیعی است انرژی مان نیز مضاعف شود.

وی درباره همکاری بیمه ها نیز افزود: بیمه ها مشکلاتی دارند، تعهداتی را که انجام دادند با این پیش بینی بوده است که اعتباراتشان محقق و منابع شان تامین می شود و طلب هایشان را از دستگاه های مختلف دریافت می کنند و بعد آن ها خواهند توانست اعتبارات لازم را در اختیار بیمارستان های ما قرار دهند.

هاشمی با بیان اینکه با همکاری بیمه ها در حال پیشبرد امور مربوط به طرح تحول سلامت هستیم گفت: در اجرای این طرح یک بخش دریافت کنندگان خدمت هستند و بخش دیگر ارائه کنندگان خدمت یعنی پزشکان، پرستاران، پیراپزشکان، آزمایشگاه، رادیولوژی و کارکنان وزارت بهداشت و همه همکارانی که در گروه خدمات هستند که رضایتمندیشان خیلی مهم است تا با میل و رغبت بیشتری بتوانند به کارشان ادامه دهند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه برای ارائه بهتر خدمات بهداشتی و درمانی لازم است پرداخت های ارائه کنندگان خدمت به موقع انجام شود افزود: تاخیری وجود دارد که امیدواریم این تاخیرها زودتر به سامان برسد و وزارت بهداشت و بیمه ها بتوانند به موقع تعهدات شان را انجام دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *