پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۶
۱۶

واکنش نوبخت به درخواست بانوان جهت تجمع برای حضور در ورزشگاه

سه شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۱۷
کد مطلب: 427002
نوبخت در پاسخ به این سئوال که در آستانه بازی ایران و آمریکا، عده‌ای در اعتراض به حضور بانوان در ورزشگاه قصد راهپیمایی دارند، گفت: قطعا دولت اجازه چنین راهپیمایی را نخواهد داد و قوه قضاییه با قانون‌شکنان برخورد جدی خواهد داشت.
واکنش نوبخت به درخواست بانوان جهت تجمع برای حضور در ورزشگاه
به گزارش جهان به نقل از مهر، محمدباقر نوبخت در نشست خبری امروز خود در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سئوال که آیا قرار است یارانه نان حذف شود؟ گفت: قطعا این خبر صحت ندارد و همچون گذشته یارانه نان را پرداخت خواهیم کرد.

وی توضیح داد: همچنان در کنار نانوایی‌های دولتی، ۲۰ درصد آزادپز داریم که این سیاست همچنان ادامه دارد و رئیس‌جمهور هیچ گونه تغییر در قیمت نان را نپذیرفته‌اند.

وظیفه دولت اطلاع رسانی و رسانه ای کردن تخلفات دولت گذشته نیست/ قوه قضائیه اطلاع رسانی کند

سخنگوی دولت همچنین در مورد پیگیری تخلفات و اقدامات غیرقانونی دولت گذشته، گفت: همانطور که قبلا نیز بیان شده بود، دولت با شروع به کار خود با اسنادی که در اختیار داشت، برخی از تخلفات غیرقانونی را مشاهده کرد و در نهایت آن اسناد را به مرجعی که تعیین می‌کند آنچه که انجام شده، خلاف قانون بوده یا نیست یعنی قوه قضاییه، ارسال کرد.

نوبخت افزود: معاونت حقوقی رئیس‌جمهور در مسیر قانونی همه این تخلفات را طرح دعوا کرد و به مرجع قضایی ارسال شده و امروز همه پرونده‌هایی که در دولت یازدهم به این مرجع ارسال شده و پرونده‌هایی که در گذشته نسبت به عملکرد دولت قبل به قوه قضاییه وجود داشت، در حال بررسی و اقدام است.

وی همچنین در خصوص دستگیری بقایی گفت: سخنگوی قوه قضاییه اعلام کرد که موارد اتهامی وی فعلا قابل گفتن نیست و اینکه به کدام سبب ایشان احضار شد، قوه قضاییه باید اعلام کند.

نوبخت با بیان اینکه سیاست دولت، اطلاع‌رسانی و رسانه‌ای کردن تخلفات دولت گذشته نیست، گفت: ما از طریق قوه قضاییه موارد تخلفی را پیگیری می‌کنیم و در مورد آقای بقایی نیز قوه قضاییه باید موارد اتهامی را اعلام کند.

سخنگوی دولت توضیح داد: دولت در جایگاه قانونی خودش، این اسناد را به قوه قضاییه خواهد داد.

معاون امور زنان ریاست جمهوری درباره حضور زنان در ورزشگاه توضیح می‌‌دهد

وی در خصوص حضور بانوان در ورزشگاه گفت: این خبر از سوی معاونت امور زنان ریاست جمهور اطلاع‌رسانی شد و قطعا باید مسیری را طی کند که در حال اقدام است و من نیز از ایشان می خواهم در این هفته یک مصاحبه تکمیلی در این خصوص با خبرنگاران داشته باشد.

نوبخت همچنین در پاسخ به این سئوال که در آستانه بازی ایران و آمریکا، عده‌ای در اعتراض به حضور بانوان در ورزشگاه قصد راهپیمایی دارند، گفت: قطعا دولت اجازه چنین راهپیمایی را نخواهد داد و قوه قضاییه با قانون‌شکنان برخورد جدی خواهد داشت.

تغییر برنامه ای برای ساعات کاری کارمندان دولت در ماه رمضان نداریم

سخنگوی دولت همچنین در خصوص تغییر ساعت کار کارمندان دولت در ماه مبارک رمضان گفت: هیچ گونه تغییر برنامه‌ای برای ساعت کاری کارمندان دولت نداریم، البته ادارات باید با کسانی که در خصوص مرخصی ساعتی تا جایی که به خدمات خللی وارد نشود، می‌توانند همکاری کنند.

وی همچنین در خصوص لایحه دولت برای رفع مواد تولید، گفت: سال گذشته دولت دو لایحه تقدیم مجلس کرد که یکی از آنها در مورد قانون تنظیم بود که به تصویب رسید اما لایحه رفع موانع یک فرآیندی را طی کرد که اخیرا به صورت قانونی ابلاغ شد.

سخنگوی دولت افزود: دولت در حال تهیه آیین‌نامه اجرایی این قانون است و در جلسه روز گذشته هیات دولت بررسی اولین ماده از این آیین‌نامه در دستور کار قرار می‌گیرد.

نوبخت همچنین در خصوص حواشی مراسم سالگرد امام (ره)، گفت: اینکه آیا از سوی دولت شکایتی تنظیم باشد، هیچ اطلاعی ندارم.

بی توجهی به تحریم‌ها ظلم به مردم است

در ادامه خبرنگار مهر پرسید اظهارات رئیس‌جمهور در مراسم دهمین جایزه ملی محیط زیست با واکنش‌هایی مواجه شده است و رئیس‌جمهور در آن سخنرانی حل مشکلات جامعه از جمله محیط زیست و کمبود منابع آبی را به رفع تحریم‌ها گره زد، در حالی که در گذشته بی‌تدبیری مسئولین را عامل اصلی همه مشکلات می‌دانستند، آیا دولت رفع مشکلات کشور را در گروی رفع تحریم ها می‌داند؟ سخنگوی دولت در پاسخ گفت: این تحریم‌ها بسیار ظالمانه، غیراصولی، غیراخلاقی و حتی ضد حقوق انسان‌هاست.

وی افزود: باید قبول کنیم که به خاطر تحریم‌هایی که صورت گرفته است، بخشی از منابع ما با وجود فروش نفت به کشور وارد نمی‌شود و ما نمی‌توانیم به جهت تحریم نفتی و بانکی، از منابع فروش نفت استفاده کنیم. بنابراین وقتی سرمایه گذاری کافی در محیط زیست انجام نشود، تمام آثار سوئی که به جامعه می‌رسد، متوجه کشورهایی است که در این تحریم‌های ظالمانه نقش دارند و آنها در این مشکلات موثرند و تاریخ یک روز اینها را محاکمه خواهد کرد.

سخنگوی دولت خاطر نشان کرد: تاکید رئیس‌جمهور به این بود که این کشورها حتی ایران را از منابعی که در اختیارش است و باید در زمینه محیط‌ زیست، آب و مسائل انسانی استفاده کند، از آن هم محروم کرده‌اند. بنابراین به هیچ وجه نمی‌تواند خود را مدافع حقوق بشر نشان دهد و رفتار آنان ضد انسانی است.

وی در ادامه توضیح داد: در برنامه‌ای حضور داشتم و یک خبرنگاری در حاشیه آن برنامه از من پرسید که چرا انقدر شما به موضوع مذاکرات و تحریم‌ها توجه دارید؟ اگر ما توجهی کنیم، ظلم کرده‌ایم. همه مساعی و تلاش دولت این است که عامل محدودکننده مردم در برخورداری از رفاه نسبی، یعنی تحریم‌ها را بشکند.

سخنگوی دولت ادامه داد: یک رفتار و ظلم بزرگی به جامعه ما وارد شده است که این ملت را از منابع خودش محروم کرده اند و ما باید اولین کاری که انجام می‌دهیم، این است که رفع ظلم کنیم و این موانع غیراخلاقی و غیرانسانی را که برای ملت بزرگوار ایران اجرا کرده‌اند را از پیش پایشان برداریم.

نوبخت گفت: همه مساعی ما در راستای این است که بتواتنیم خدمات‌رسانی بهتر و بیشتری به مردمان خوبمان داشته باشیم و در پاره‌ای از موارد نیز در شرایطی قرار می‌گیریم که انتخاب‌های ما بین خوب و خوب‌تر نیست. ناچاریم اینکه آیا یارانه بنزین به مردم بدهیم و بر اثر آن مصرف بنزین بالا برود، قاچاق سوخت بیشتر شود و مشکلات محیط زیست داشته باشیم و آیا آنکه آن یارانه را معطوف به سلامت مردم کنیم، باید یکی از این راه‌ها انتخاب کنیم چرا که منابع ما محدود است.

پرداخت بدهی دولت به صندوق بازنشستگی در قالب برنامه ششم

وی همچنین در ادامه این نشست خبری در مورد بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی گفت: بدهی‌های دولت مربوط به سال‌های گذشته است اما با توجه به محدودیت منابع، بخشی از این بدهی ها داده شده است.

نوبخت همچنین در خصوص اقدامات قابل دفاع دولت در این دو سال، گفت: با وجود شرایط تحریم‌ها، تقلیل منابع و کاهش قیمت نفت موفق شدیم، رشد منفی اقتصاد را به رشد مثبت تبدیل کنیم.

وی افزود: موفق شدیم نرخ تورم را که یک عامل بازدارنده رشد اقتصادی بود، کاهش دهیم و رشد دو ساله منفی اقتصاد را به مثبت تبدیل کنیم که این کار کوچکی نیست.

سخنگوی دولت این اقدامات دولت را مثبت ارزیابی کرد و گفت: امیدواریم طی یک برنامه مناسب‌تری بتوانیم اقتصاد را به وضع مطلوب برسانیم.

نوبخت همچنین با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت گفت: اجرای این طرح یک گام اصلاحی در اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها بود؛ ضمن اینکه افزایش تولید در بخش‌های مختلف صورت گرفته در چارچوب اقتصاد مقاومتی بود و من در جلسه آینده آمارهایی از این افزایش تولید ارائه خواهم کرد.

سخنگوی دولت توضیح داد: در برنامه ششم توسعه به بدهی دولت به صندوق بازنشستگی کشوری و لشگری و صندوق تامین اجتماعی توجه شده است و امیدواریم با اجرای این برنامه بتوانیم بدهی‌های خود را با این صندوق‌ها تسویه کنیم.

پرداخت ۲۸۵۰ میلیارد تومان تسهیلات به بنگاههای کوچک

نوبخت همچنین در مورد طرح دولت برای بنگاه‌های کوچک، گفت: پرداخت تسهیلات ارزان قیمت جزو وظایف دولت است.

وی خاطر نشان کرد: در سال ۱۳۹۴، پنج میلیارد دلار ارز وارد صندوق توسعه ملی خواهد شد که ۲۰ درصد از این پنج میلیارد دلار، یعنی ۲۸۵۰ میلیارد تومان قرار است به این بنگاه‌ها تسهیلات داده است.

سخنگوی دولت همچنین در مورد بدهی‌های بابک زنجانی گفت: بخشی از این مطالبات به صورت تملیک در اختیار وزارت نفت قرار داده شده اما اینکه چه میزان از این بدهی‌ها بازگردانده شده است، اطلاع دقیقی ندارم.

نوبخت در خصوص سفر مقامات خارجی و هیات‌های پارلمانی به ایران، گفت: افزایش سفرهای هیات‌های خارجی و فعالان اقتصادی یک واقعیت است که به ویژه از سال گذشته و پس از توافق موقت انجام شد و اینها متقاضی همکاری اقتصادی و سرمایه‌گذاری در ایران هستند و امیدواریم ما بتوانیم با تامین حقوق ملت بزرگوار ایران، موانع سرمایه گذاری خارجی را در کشور برطرف کنیم.

وی با تاکید بر اینکه ما بر تکیه و توانایی‌های داخلی کشور تاکید داریم، گفت: در راستای اقتصاد مقاومتی باید با تکیه بر توانایی‌های داخلی کشور را اداره کنیم اما باید کنار آن نیز تلاش کنیم منابعی که برای این ملت است، به کشور بازگردد و در کنار آن نیز زمینه‌های لازم را برای سرمایه‌گذاری دیگر کشورها با توجه به ظرفیت اقتصادی کشور فراهم کنیم.

سخنگوی دولت گفت: همه این هیات‌ها و فعالان اقتصادی خارجی تلاش می‌کنند که قبل از توافق هسته‌ای، یک جا و فضای مناسبی در اقتصاد ایران برای خود کسب کنند.

نوبخت همچنین در خصوص انتخابات ترکیه گفت: ما همواره خواهان این هستیم که ملت‌ها آزادانه نظر خود را بدهند و ملت ترکیه نیز در انتخابات آرای خود را به صندوق انداخته‌اند و هر چه که نتیجه انتخابات باشد، ما به آن احترام می‌گذاریم.

وی در مورد تسهیلات دولت برای داروهای خاص، گفت: بر اساس گزارشی که به من ارائه‌ شده، هزار میلیارد تومان از سوی دولت برای کمک به بیماران صعب‌العلاج اختصاص داده شده است و ما امسال نیز علاوه بر اینکه همچنان تلاش می کنیم هزینه درمان از جیب مردم در شهرستان‌ها، شش درصد و در روستاها سه درصد باشد، کمک‌هایمان را نیز به بیماران صعب‌العلاج ادامه می‌دهیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
بدون شک کسانی که قصد راهپیماییی برای حضور بانوان دارن یا از عوامل انگلیس هستند یا با آنها در ارتباط هستند
Iran, Islamic Republic of
توهم توطئه تا کی!!
شروین
دوست عزیز شما با این جمله به تمام کسانی که این خواسته رو دارن تهمت خیانت زدی . حتی اگه یک نفر اینجوری نباشه شما باید جوابگوش باشی .
بصیر
نوبخت اگر گرانی را فعلا سکوت کردیم ولی درباره زنان در باشگاه را سکوت نمی کنیم یعنی قوه قضاییه با افشاء فساد با شما همکاری می کند ؟
شما خودتون دارید قانون شکنی می کنید چون همه مراجع حضور بانوان در ورزشگاه ها را غیر وجیه دانستند.
علی
حالا این وظیفه مراجع هستش که مثل زمان دولت قبل مقابل این اقدام بایستد
ما که چشممون آب نمیخوره تحریمی برداشته بشه.تا حالا که اینطور بوده و خو آمریکاییها هم بارها گفته اند که تحریمها کماکان باقی میماند.منتها نمیدانم چرا مسوولان ما دست بردار نیستند.؟!
بر عکس تیتر میزنید ؟؟
نوبخت همچنین در پاسخ به این سئوال که در آستانه بازی ایران و آمریکا، عده‌ای در "اعتراض" به حضور بانوان در ورزشگاه قصد راهپیمایی دارند، گفت: قطعا دولت اجازه چنین راهپیمایی را نخواهد داد و قوه قضاییه با قانون‌شکنان برخورد جدی خواهد داشت.

بنازم به راستگویی شما
محمد
احسنت. منم میخواستم بگم همینو که رسانه برای اهدافش با تحریف یک تیتر رو اذهان عمومی اثر میذاره. مثل همین جهان نیوز دروغگوی خودمون. به چه قیمتی آخه...
Iran, Islamic Republic of
اگر قرار باشد یک عده به خاطر ان که از برخی قوانین جدید خوششان نمی اید به خیابان بریزند دیگر سنگ روی سنگ بند نمی شود، همه باید به قانون احترام بگذارند.
حسین
Iran, Islamic Republic of
انا لله و انا الیه راجعون. خوب شد شهدا رفتند و این افتضاحات را نمی بینند.
شهدا فقط به خاطر این طور مسایل رفتند ؟
به خاطر جلوگیری از اختلاس و دزدی نرفتند ؟
کدوم افتضاح ؟؟ تو از کجا میدونی شهدا راضی نیستن ؟؟ چرا یه عده جای کل ملت میخوان نظر بدن؟؟؟ بابا اصلا نظرات شما برای ملت مهم نیست و اهمیتی نمیدن بهتون کی میخواین بفهمین اینو
Iran, Islamic Republic of
احتمالا این برنامه ریزی ها از همین داخل کشور صورت میگرد چون نزدیک انتخاباتیم و نیاز به رای آوردن عده ای دارد
Iran, Islamic Republic of
نوبخت: "یارانه نان را پرداخت خواهیم کرد."
این نوبخت هرچی میگه برعکس میشه!
بیچاره شدیم.... مطمئن باشید نان هم گران میشه!
من خودم یه خانم هستم ولی واقعا اگه بتونیم بریم والیبال تماشا کنیم تمام مشکلات حل میشه لطفا خانم واسه احقاق حق درست و حسابی تجمع کنن این مسخره بازی ها یعنی چی