سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

معامله دختران با یک پاکت سیگار

سه شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۵
کد مطلب: 426969
فرستاده سازمان ملل خبر داد تروریست‌های داعش در بازارهای برده‌ فروشی خود، دختران جوان را به حراج گذاشته‌اند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، «زینب بنگورا» فرستاده سازمان ملل خبر داد، بازارهای برده‌ فروشی داعش، زنان و دختران جوان را به حراج گذاشته‌اند.

به نوشته روزنامه گاردین، فرستاده سازمان ملل در موضوع خشونت‌های جنسی روز دوشنبه (دیروز) گفت که دختران نوجوانی که به دست داعشی‌ها در عراق و سوریه ربوده شدند، در بازارهای برده فروشی به حراج گذاشته می‌شوند.

وی که با زنان و دخترانی که از اسارت داعش گریخته‌اند، گفت‌وگو کرده و ملاقات‌هایی هم با رهبران مذهبی و محلی داشته و پناه‌جویانی را در ترکیه، لبنان و اردن دیده است.

وی بعد از این دیدارها و گفت‌وگوها از جنایات داعش علیه زنان ربوده شده گفت و افزود: «اما هنوز آماری دقیقی از تعداد اُسرا وجود ندارد.»

بنگورا گفت: «داعشی‌ها وقتی بر منطقه‌ای مسلط می‌شوند، زنان و دختران آن نواحی را می‌ربایند.»

به گفته وی، در بازارهای برده فروشی داعش، «دختران به بهای ناچیزی به اندازه یک پاکت سیگار» یا صد تا هزار دلار فروخته می‌شوند.

بنگورا تصریح کرد که داعش برای جذب مردان جوان از زنان استفاده می‌کند و با وعده‌ ازدواج این مبارزان خارجی را جذب می‌کنند.

وی در ادامه یکی بازارهای فروش این دختران را تشریح کرده و می‌گوید: «آن‌ها اسیر شده، در یک اتاق حبس می‌شوند. بیشتر از ۱۰۰ نفر آن‌ها در حالی که برهنه شده‌اند، در یک اتاق نگهداری می‌شوند.»

به گفته نماینده سازمان ملل، سپس آن‌ها را در برابر گروهی از مردان به صف کرده و این افراد تصمیم می‌گیرند که «شما چقدر می‌ارزید.»

فروش یک دختر ۱۵ ساله به عضو ۵۰ ساله داعش و تلاش دختر برای خودکشی از جمله نمونه‌هایی است که بنگورا به آن‌ها اشاره می‌کند.

به نوشته گاردین، در حال حاضر ربودن دختران و تبلیغ آن‌ها به عنوان یک امتیاز به بخشی کلیدی از راهبرد داعش برای جذب جنگجویان خارجی بدل شده است.

بنگورا می‌گوید: «آن‌ها اینطور افراد را جذب می‌کنند: "ما زنانی داریم که منتظر شما هستند، باکرگانی که می‌توانید با آن‌ها ازدواج کنید." چراکه جنگجویان خارجی ستون فقرات نبرد هستند.»

اخیرا سازمان ملل گزارشی منتشر کرد که بر اساس آن نزدیک ۲۵ هزار نفر از ۱۰۰ کشور برای نبرد در عراق و سوریه جذب گروه تروریستی داعش شده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *