چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

طلای کثیفی که در در انتظار گور مانده

سه شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۳
کد مطلب: 426906
دفن زباله‌ها ‌در درگز از اصول خاصی پیروی نمی‌کند و وضعیت نابسامان آن‌ها موجب اعتراض مردم شده است.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، در زندگی روزمره بشر، زائدات مختلفی تولید می‌شود که می‌توان آن را به دو دسته کلی پسماند و پساب تقسیم کرد.

پسماندها در شهرها و روستاها و در سایر نقاط تولید می‌شوند و می‌بایست پس از جمع‌آوری به نقاط خاصی منتقل شده و به شیوه اصولی دفن شوند و این موضوع بر اساس قوانین و دستورالعمل‌های مربوطه توسط دستگاه‌های اجرایی باید عملیاتی شود.

با این وجود این موضوع در حوزه شهرستان درگز سال‌هاست به صورت اصولی انجام نشده و مورد اعتراض عموم قرار گرفته است.

یکی از شهروندان درگز در این رابطه اظهار کرد: محل دفن زباله‌ها در محدوده روستا جان آباد کاملاً غیرقابل قبول است و زباله‌ها توسط خودروهای شهرداری‌ها حمل شده و در نقاط مختلف تخلیه می‌شود و دفن آنها اصولی انجام نمی‌شود.

شهروند دیگری به ایسنا گفت: در محل دفن زباله‌های روستای جان آباد تعدادی از شهروندان به جمع‌آوری ضایعات قابل بازیافت می‌پردازند و در وضعیت کاملاً غیر بهداشتی روز را سپری می‌کنند.

وی افزود: این افراد با انتقال ضایعات به منازل خود می‌توانند عامل انتقال بسیاری از بیماری‌ها باشند و خطرات زیادی را برای همسایگان داشته باشند.

وی افزود: در همسایگی ما یک زباله‌جمع‌کن وجود دارد که همسایگان از بوی متعفن زباله‌ها در آسایش نیستند و شهرداری و مرکز بهداشت هیچ اخطاری به آن‌ها نمی‌دهند.

در این خصوص محمد احدی، از کنارکنان مرکز بهداشت به خبرنگار ایسنا، منطقه خراسان گفت: هیچ اراده مصممی در شهرستان برای حل این معضل وجود ندارد و نه مسئولان در جهت دفن اصولی زباله‌ها اقدام می‌کنند و نه شهروندان به کم کردن تولید زباله اهمیت نشان می‌دهند.

وی افزود: بنابراین مکان‌های مورد استفاده برای دفن باید از همه جهات سنجیده شود تا آن مکان، مشکل قانونی نداشته باشد و از اماکن مسکونی و مزارع کشاورزی و باغات هم فاصله قانونی را داشته باشد.

یکی از اهالی روستای دهستان میانکده نیز یادآور شد: سال‌هاست زباله‌های روستایی جمع‌آوری نمی‌شود و علی‌رغم اینکه مردم برای جمع‌آوری زباله‌ها اعلام آمادگی کردند، اما دهیارانی که در مراحل اول تراکتور برای جمع‌آوری زباله از استانداری گرفتند و در حال حاضر خاور، هیچگونه اقدامی در این راستا نمی‌کنند و وسایل را برای فعالیت‌های اقتصادی به افراد خصوصی اجاره داده‌اند.

یک دیگر از اهالی روستاهای بخش نوخندان افزود: زباله‌های روستاها با تاخیر جمع‌آوری می‌شوند و از محل دفن آن ما بی‌اطلاعیم و متوجه شده‌ایم که دامداران و کشاورزان روستایی "پرکند" نسبت به پراکندگی پلاستیک زباله‌ها در مراتع و مزارع معترض‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *