جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

"اروپا باید از اپوزیسیون ایران حمایت کند"

سه شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۱۹
کد مطلب: 426878
رییس کمیته به اصطلاح آزادی ایران پارلمان انگلیس موسوم به (BPCIF) ضمن هم‌نوایی با گروهک منافقین، خواهان اتحاد بیشتر اروپا در گفت‌وگوهای هسته‌ای با ایران شد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، «لرد کارلیل» رییس کمیته به اصطلاح آزادی ایران پارلمان انگلیس موسوم به (BPCIF) و نماینده لیبرال‌های مجلس این کشور در یادداشتی که در وبگاه انگلیسی «پالتیکس هوم » منتشر شده نوشته است: اروپا نباید به اتحاد خود در مذاکرات هسته‌ای با ایران خللی وارد کند.

در بخشی از این یادداشت آمده است: قرار است کشورهای عضو اتحادیه اروپا ۲۵ ژوئن در نشستی در بروکسل بلژیک شرکت کنند که این مراسم نزدیک به مهلت پایانی مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه «۱+۵ » است که در آن سه کشور اروپایی حضور دارد.

لرد کارلیل در ادامه یادداشت خود‌ آورده است: با توجه به اهمیت مذاکرات هسته‌ای ایران، ۳ کشور آلمان، فرانسه و انگلیس نباید اختلافات موجود را طوری نشان دهند که فرصتی را برای ایران در زمینه سود جویی فراهم کند.حکومت ایران تاکنون امتیازهای کافی از مذاکرات هسته‌ای برده و این حکومت می‌تواند از ضعف موجود و اختلاف و دودستگی بین قدرت‌های اروپایی بهره ببرد.

لرد کارلیل در بخشی دیگر مدعی شده است که فهرستی از موضوعات منطقه‌ای نگران کننده از سوی ایران منجمله نفوذ این کشور در منطقه وجود دارد که باید بررسی شوند. حضور ایران در عراق تنها برای مغلوب کردن داعش نیست و آلمان، انگلیس و فرانسه باید با اتخاذ تدابیر یکسان، مراقب تهدید‌های ایران را که در پی بی‌ثباتی منطقه است، باشند.

لرد کارلیل که همکاری تنگاتنگی با گروهک منفور منافقین دارد در ادامه این یادداشت ضمن اشاره به برپایی نشستی از سوی این گروهک به سرکردگی «مریم قجر عضدانلو» سرکرده فعلی منافقین و حضور مقام‌های اروپایی اسبق از جمله ۳ مقام آلمانی و نخست وزیر اسبق ایتالیا آن‌را فرصتی منحصر به فرد برای اتحاد در مقابله با «حکومت ایران » نام نهاد.

لرد کارلیل در خاتمه با خطاب به سران انگلیس، فرانسه و آلمان نوشت: حمایت دولت‌های انگلیس، آلمان و فرانسه از اپوزیسیون ایران (منافقین) که سعی در ارسال پیام آزادی و برقرای دموکراسی دارند ،تاثیری قدرتمند خواهد داشت. این حمایت هم اینک در حلقه سیاسی سه کشور یاد شده ایجاد شده اما «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلیس و همپیمانانش میل مردم ایران (!) در ایجاد تغییر را به رسمیت شناخته و بر حمایت خود از ایران آزاد، دموکرات و غیر هسته‌ای صحه گذارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *