پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور:

ایران درحوزه نانو رتبه هفتم‌دنیا را دراختیاردارد

دوشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۱۰
کد مطلب: 426838
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: ایران در حوزه نانو رتبه هفتم دنیا را دارد و با هدف‌گذاری و پشتیبانی‌های در نظر گرفته شده امید است به رتبه پنجم دست پیدا کند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، سورنا ستاری عصر امروز در حاشیه بازدید از شرکت داروهای گیاهی باریج اسانس در جمع خبرنگاران، از ستاد نانو به عنوان یکی از ستادهای نخست کشور نام برد و اظهار داشت: با توجه به مهم بودن ایران در این حوزه همکاری‌های بین‌المللی زیادی صورت گرفته و از شرکت‌های دنیا برای همکاری با ایران اعلام آمادگی کرده اند.

وی، بحث اصلی کشور را تبیین اقتصاد دانش بنیان عنوان کرد و به تفاهم نامه همکاری که اخیرا در این حوزه با چین به امضا رسیده است اشاره کرد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، همچنین از پرواز نخستین هواپیمای آتش‌نشان کشور با ظرفیت ۲۰ تن محموله اطفای حریق در آبان ماه امسال خبر داد و گفت: امسال با این اقدام، سیستم هشدار سریع آتش برای بسیاری از مناطق کشور با همکاری ستاد بحران با هدف کنترل آتش و جلوگیری از گسترش حریق عملیاتی می‌شود.

وی با بیان اینکه ۴ فروند پهباد نیز با قابلیت مداومت پروازی در اختیار سازمان حفاظت محیط زیست قرارگرفت، تصریح کرد: این پهبادها قادر هستند با گشت زنی در مناطق جنگلی کشور در صورت بروز آتش سوزی، اطلاعات را جمع آوری کرده و به ایستگاه زمینی منتقل کند.

ستاری از راه‌اندازی دومین کانون هماهنگی دانش وصنعت بازار فرش ایران در شهرستان کاشان خبر داد و افزود: این کانون برای برگزاری نمایشگاه‌ها و همایش‌های داخلی و خارجی، ارتقای توان رقابتی ایران در بازارهای جهانی، عملکرد فرش از دیدگاه رقابت پذیری، آموزش و پژوهش در زمینه دوره آموزشی طراحی فرش با روش‌های نوین راه‌اندازی شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *