سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۱

واکنش‌اژه‌ای به انتشاردادگاه غیرعلنی رضائیان

دوشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۵۰
کد مطلب: 426831
سخنگوی قوه قضائیه گفت: انتشار جزئیات دادگاه غیر علنی جیسون رضائیان خلاف قانون بود و در حال رسیدگی است.
به گزارش جهان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، در ادامه نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه، خبرنگاری پرسید: امروز دومین جلسه دادگاه جیسون رضائیان به صورت غیرعلنی برگزار شد اما شاهد بودیم که خبرگزاری مهر جزئیات جلسه دادگاه را منتشر کرده است، آیا چنین اقدامی خلاف قانون است یا خیر؟

محسنی اژه ای در پاسخ گفت: این امر خلاف قانون است و قانون فعلی اجازه نمی‌دهد حتی اگر دادگاه علنی باشد جزئیات آن منتشر شود و دادگاه غیر علنی که بحث جدایی دارد.

وی ادامه داد: لذا ( این خبرگزاری) تحت تعقیب قرار گرفت و این موضوع در حال بررسی است که آنان این اطلاعات را از کجا به دست آوردند و چرا منتشر کردند.

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید معاون سازمان امور مالیاتی کشور از فرار مالیاتی ۹۰۰ میلیارد تومانی فردی در اصفهان و ۱۲۰ میلیاردی در تهران خبر داده است آیا پرونده ای در این خصوص در قوه قضاییه تشکیل شده است یا خیر؟ گفت: پس از این همه گذشت زمان و فناوری‌های نوین، کنترل افراد کار سختی نیست که بخواهیم این گونه فرار‌های مالیاتی را شاهد باشیم.

وی افزود: امیدواریم با اقدامات به موقع و ایجاد بانک‌ اطلاعاتی مراجع ذی ربط بتوانند از این اقدامات پیشگیری کنند تا افرادی که به آنان مالیات بالا تعلق می‌گیرد مالیات را پرداخت کنند.

محسنی اژه ای ادامه داد: ‌امیدواریم نظام مالیاتی ما به گونه‌ای تنظیم و اجرا شود که فرار مالیاتی پدید نیاید.

وی گفت: پرونده‌هایی درباره فرار مالیاتی داریم اما اینکه گفته شده پرونده به دادسرا فرستاده شده است یا خیر اطلاع دقیقی ندارم چون در رسانه ها در این خصوص مطالبی منتشر شده بود اما نمی دانستم متعلق به کدام استان است.

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوال خبرنگاری که درباره انتخابات اتاق بازرگانی پرسید و اینکه رئیس دیوان عدالت اداری در پی شکایت برخی از اعضا از وزیر خواسته است انتخابات اتاق بازرگانی را به تاخیر بندازد، گفت: من در این خصوص اطلاعی ندارم اما بسیار بعید می دانم که رئیس دیوان عدالت از وزیر چنین درخواستی داشته باشد که انتخابات را عقب بندازد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *