سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

معافیت مالیاتی ۱۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان

دوشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۱۸
کد مطلب: 426805
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از معافیت مالیاتی مربوط به سال ۹۳، یک‌هزار و ۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، سورنا ستاری پیش از ظهر امروز در ساختمان مرکزی دانشگاه کاشان اظهار کرد: دانشگاه کاشان در زمینه نیروی انسانی و دانشگاهی و همچنین هیئت علمی جوان جزو دانشگاه‌های کارآمدی محسوب می‌شود که در سال‌های اخیر توانسته به توسعه قابل توجهی دست یابد.

وی اقتصاد نفتی را یکی از موانع کار تولیدی در یک جامعه دانست و گفت: فرهنگ غلط نشأت گرفته از اقتصاد نفتی این نیست که به برخورداری نفتی خود اتکا کنیم بلکه نهادینه شدن این فرهنگ است که بدون زحمت منتظر درآمد باشیم.

معاون رئیس جمهور تأکید کرد: در اقتصاد متکی به نفت، احتیاج به درآمد گمرک و مالیات نیست و کسی خود را شریک مردم در تولید نمی‌داند.

ستاری با تأکید بر لزوم اهمیت به پرداختن به اقتصاد دانش‌بنیان در مقابل اقتصاد نفتی عنوان کرد: اگر نتوانیم پژوهش‌ را درآمدزا کنیم موفق نیستیم چراکه درآمد شرکت‌های دانش‌بنیان از هر درآمد دیگری بالاتر است.

وی همچنین با اشاره به راه‌اندازی صندوق نوآوری و شکوفایی، از اختصاص تسهیلات فوق‌العاده برای پروژه‌های تجاری‌ خبر داد.

این مسئول متذکر شد: همچنین در راستای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، معافیت مالیاتی مربوط به سال ۹۳، یک‌هزار و ۵۰۰ تعداد از این شرکت‌ها در دستور کار قرار گرفته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *